Juristin taloustaidot (1+1 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Juristin taloustaidot (1+1 pv)

28.04.-05.05.2022, Scandic Simonkenttä, Helsinki Simonkatu 9, Helsinki 23 maaliskuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Mitä tarkoittavat kassaperuste ja suoriteperuste? Miten sopimusten taloudellinen vaikutus näkyy tuloksessa ja taseessa? Millaisiin kysymyksiin yritysjuristin tulee osata vastata ja mitä lisäarvoa juristi voi tuoda yrityksen talouskeskusteluun?

Suositun koulutuksen päivitetty uusinta – lisää aikaa käytännön harjoituksille!

Jotta voit tarjota kokonaisvaltaista apua yritykselle sen ongelmissa, tarvitset tietoa yrityksen taloudesta. Yrityksen tavoitteiden ja päivittäisten toimien ymmärtäminen taloudellisesta näkökulmasta on tärkeää sekä liikejuristeille että yrityksiä konsultoiville lakimiehille.

Tässä käytännönläheisessä koulutuksessa opit ymmärtämään ja tulkitsemaan tuloslaskelmaa ja tasetta, tunnistamaan lainsäädännön lukujen taustalla ja oivaltamaan, minkälaisia taloudellisia kysymyksiä juristille tulee pöydälleen. Tämän koulutuksen jälkeen ymmärrät yritysten talouskoukeroita ja osaat huomioida ne tehtävissäsi.

Koulutuksessa keskitytään osakeyhtiön tilinpäätökseen. Koulutukseen osallistujat saavat esimerkkiyrityksen excel-laskentataulukon käyttöönsä koulutuksen jälkeen. Ota koulutukseen tietokone/laskin mukaan.

Tässä koulutuksessa opit mm. seuraavia asioita:
– Miten ja missä yrityksen taloudesta säännellään?
– Minkälaisia asioita tilinpäätöksessä, tuloslaskelmassa ja taseessa käsitellään?
– Mitä asioita yrityksestä ja sen taloudellisesta tilasta voidaan näiden perusteella päätellä?
– Mitä liikejuristin tulee tietää yrityksen taloudesta?

Koulutuksen rakenne:
Koulutus koostuu kahden tunnin mittaisesta orientoivasta webinaarista 28.4. sekä koko päivän mittaisesta, vuorovaikutteisesta koulutuksesta 5.5.. Koko päivän koulutukseen sisältyy myös oppimista tukevia harjoituksia. Osallistujat voivat valita, osallistuvatko koko päivän koulutukseen koulutuspaikalla vai webinaaristriimin välityksellä.

Kaikille juristeille, jotka toimivat yritysten kanssa ja kaipaavat lisätietoa tai kertausta yritysten talouspuolesta.

Kouluttaja:
KTM, HT tilintarkastaja Kaisa Kokkonen, Akeba Oy
Kaisalla on yli 25 vuoden kokemus talousjohtamisesta mm. Hackman Oyj:stä ja Talentum Oyj:stä. Viimeiset kahdeksan vuotta Kaisa on konsultoinut yrityksiä monipuolisesti talousjohtamisesta oman yrityksensä, Akeba Oy:n kautta.

Orientaatiowebinaari 28.4.

13.45 Webinaariympäristö avautuu

14.00 Tervetuloa koulutukseen!

– Miksi juristin tulee osata lukea tilinpäätöstä?
– Tilinpäätöstä ohjaava lainsäädäntö käytännön esimerkein
– Kotitehtävä

16.00 Webinaari päättyy

Koulutuspäivä 5.5.

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi lähiosallistujille

8.45 Webinaariympäristö avautuu

9.00 Tervetuloa koulutukseen!

Tuloslaskelman ja taseen tulkinta
– Miten lukea tuloslaskelmaa ja tasetta
– Kassavirran tuoma lisäinformaatio
– Liitetietojen tärkeys

(Lounastauko noin klo 11.30-12.30)

Erityistilanteita
– Mitä juristin tarvitsee tietää taloudesta esimerkiksi yritysjärjestelyissä ja saneerauksessa
Käytännön harjoituksia

(Iltapäivän aikana pidetään noin 15-20 minuutin mittainen kahvitauko noin klo 14)

15.00 Koulutus päättyy

Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, 00100 Helsinki

Koulutus toteutetaan myös webinaarina.

28.4.2022, 5.5.2022

Orientaatiowebinaarin + lähikoulutuksen hinta:

Orientaatiowebinaarin + lähikoulutuksen hinta: (2-5 hlöä)
780 euroa /hlö + alv 24 %.

Orientaatiowebinaarin + lähikoulutuspäivän hinta webinaaristriimin kautta:

Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 700 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 550 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.