Kriisiviestinnän tehopäivä 2018 (1 pv)
Koulutus on peruuntunut
järjestää nyt koulutuksen:

Kriisiviestinnän tehopäivä 2018 (1 pv)

31.10.2018, Business Meeting Park Forum, Helsinki Forum, Mannerheimintie 20 B, Helsinki 19 lokakuun, 2018 Sampo Korppoo

Markkinointi , Sosiaalinen media , Viestintä

Kriisiviestintä kuntoon jo ennen kriisiä

Kriisit väijyvät jatkuvasti ympärillämme ja voivat koskettaa jokaista organisaatiota
– Kun kriisi iskee yhteisöösi, se tapahtuu aina yllättäen, pyytämättä ja varoittamatta. Niinpä oma kriisiviestintäosaaminen on välttämätöntä laittaa kuntoon jo ennen kriisin alkamista. Kun kriisitilanne on päällä, on kriisiviestinnän suunnittelu jo liian myöhäistä. Onko sinun organisaatiollasi jo kriisiviestintäsuunnitelma? Kuinka hyvin suunnitelmasi on ajantasalla? Kriisiviestinnän tehopäivä 2018 -koulutuksen jälkeen saat kriisiviestintäsuunnitelmasi päivitettyä tämän päivän vaatimusten mukaiseksi.

Kriisiviestinnän tehopäivä 2018 -koulutuspäivä on suunnattu organisaation viestinnästä ja markkinoinnista vastaaville henkilöille sekä kaikille niille, joiden toimenkuvaan kriisien hoito ja niistä viestiminen kuuluu esim: ylin johto, päälliköt ja turvallisuusasiantuntijat.

Koulutuksessa opit
– minkälaisia nykyaikaiset kriisit ovat ja kuinka niihin on organisaatioissa syytä valmistautua
– mitä asioita toimiva kriisiviestintäsuunnitelma sisältää ja kuinka se saadaan pysymään ajantasalla
– HKScanin, Fingridin ja Taloussanomien kokemusten kautta toimivia kriisiviestinnän käytäntöjä
– tenttaamalla vapaasti luennoitsijoitamme sekä etukäteiskysymyksillä että jatkamalla heidän kanssaan keskustelua koulutustilaisuudessa

Luennoitsijat

Mikko Saariaho on HKScan Oyj:n viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, joka on aikaisemmin vastannut viestinnästä mm. Finavialla ja Lassila & Tikanojalla. Hänellä on myös journalistitausta Yleisradiosta.

Marjaana Kivioja on Fingrid Oyj:n viestintäpäällikkö, joka tietää kaiken tarvittavan suomalaisesta energia-alasta ja sen kriisiviestinnästä.

Heidi Hagelin on Taloussanomien ja Ilta-Sanomien erikoistoimittaja. Hän on työskennellyt 20 vuotta taloustoimittajana – tuosta ajasta valtaosan Taloussanomissa eri tehtävissä. Nykyisin Hagelin seuraa aktiivisesti taloutta ja talouspolitiikkaa, tekee isoja henkilöhaastatteluja ja kirjoittaa pääkirjoituksia.

Tia Härkönen ja Kai Tarkka Viestintäpalvelu Taika Oy:stä toimivat tämän koulutuspäivän vetäjinä. Tia on pitkän linjan ammattilainen, joka on tottunut hoitamaan arjen viestintää niin kädet savessa kuin kehittäjän hattu päässään myös kriisiviestintään liittyen. Kai on puolestaan kokenut viestintämuotoilija, joka kehittää asiakkaidensa viestintää ja markkinointia asiakasläheisesti.

8.30 Aamiainen ja ilmoittautuminen

9.00 Kriisiviestintä vuonna 2018
– Kriisiviestinnän perusteet
– Minkälaiset kriisit organisaatioita uhkaavat?
– Mitä asioita hyvään kriisiviestintäsuunnitelmaan kuuluu?
Kai Tarkka, True / Viestintäpalvelu Taika Oy

9.30 Someakin somempaa kriisiviestintää
– Mikä käynnistää kriisin somessa?
– Tee näin, älä noin…
– Esimerkkejä some-kriiseistä ja niiden seurauksista
Tia Härkönen, Viestintäpalvelu Taika Oy

10.00 Case HKScan: Toimiva kriisiviestintä elintarviketeollisuudessa
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Mikko Saariaho, HKScan Oyj

10.50 Kahvitauko

11.00 Kriisiviestintä mediassa: ”Mehän suorastaan rakastamme kriisejä…!”
– Miten kannattaa ja miten ei kannata toimia median kanssa kriisissä?
Erikoistoimittaja Heidi Hagelin, Taloussanomat

12.00 Lounas

13.00 Case Fingrid: ”Miksei tuu sähköö, prkl!”
Viestintäpäällikkö Marjaana Kivioja, Fingrid Oyj

14.00 Työpaja: Neljä askelta pois noidankehästä
– Todellisen kriisiviestintätilanteen analysointi ja ratkaisujen etsintä pienryhmissä
– Mitä tapahtui? Miksi? Kuinka olisi voitu toimia toisin? Mitä tapauksesta voidaan oppia?

15.00 Iltapäiväkahvi

15.15 Työpajan purku

16.00 Koulutuspäivän päätös

Paikka:
Meeting Park Forum
Mannerheimintie 20 B, 6.kerros

keskiviikko 31.10.2018

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen kurssia tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta ja/tai osallistuja ei pääse osallistumaan kurssille tai keskeyttää kurssin, veloitamme koko kurssimaksun. Esteen sattuessa osallistumispaikan voi maksutta luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.