Lähijohtajan vuorovaikutustaidot (1,5 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Lähijohtajan vuorovaikutustaidot (1,5 pv)

21.-28.09.2022, Innopoli 3, Espoo + voit osallistua myös etänä Vaisalantie 4, Otaniemi, Espoo 19 syyskuun, 2022 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot , Tiimityö , Vuorovaikutus

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Todella mielenkiintoinen koulutus. Opin itsestäni valtavasti tällä kurssilla!"

• "Sain paljon hyviä vinkkejä vuorovaikutuskultuurimme kehittämiseksi. Kiitos!"

• "Kurssilla oli hyvä tunnelma ja hyviä keskusteluja!"

21.9.2022 Etäosuus klo 9.00 – 12.00
    28.9.2022 Lähipäivä klo 9.00 – 15.30

Lähijohtajan vuorovaikutustaidot -valmennuksessa keskitytään omien vuorovaikutustaitojen hiomiseen harjoitusten ja Workplace Big Five -persoonallisuusprofiilin kautta. Valmennuksen jälkeen olet kasvattanut itsetuntemustasi, osaat hyödyntää yksinkertaisia toiminnan kehittämiseen tähtääviä vuorovaikutustekniikoita sekä valmentavaa otetta ja pystyt vaikuttamaan positiivisesti koko organisaatiosi vuorovaikutuskulttuuriin.

Hyödyt osallistujalle
    – Opit huolehtimaan vuorovaikutuksen laadusta ja turvaamaan avoimen vuorovaikutuksen peruselementtejä
    – Opit kohtaamaan haastavia vuorovaikutustilanteita
    – Saat työkaluja tiimisi vuorovaikutuskulttuurin kehittämiseen
    – Saat Workplace Big Five -profiloinnin, jonka avulla kasvatat itsetuntemustasi, ymmärrät omaa vuorovaikutustapaasi ja opit, miten ihmiset eroavat toisistaan
    – Saat käyttöösi yksinkertaisia ja tehokkaita valmentavan johtamisen tekniikoita

Koulutus on suunnattu kaikille lähijohtajille eli esihenkilöille ja tiiminvetäjille. Valmennus toteutetaan pienryhmänä.

Kouluttaja
    Valmentaja Tommi Lindholm
    Tommi Lindholm, yritysvalmentaja.
    Tommi vastaa viimei­simmän tutki­mus­tiedon tuomi­sesta koulu­tuksiin. Tommia kiin­nostaa orga­ni­saa­tioihin ja orga­ni­soi­tu­miseen liit­tyvän teorian hyödyn­tä­minen linssinä orga­ni­saa­tioiden toiminnan ymmär­tä­mi­sessä ja käytän­tö­läh­töi­sessä kehit­tämisessä.

Tommi on vastannut jo kahdeksan vuoden ajan tutki­mus­joh­tajan, koulut­tajan ja tutkijan roolissa koulu­tusten koko­nais­val­tai­sesta toteut­ta­mi­sesta asiak­kaille. Lisäksi Tommi toteuttaa ja kehittää asiak­kaille erilaisia selvi­tyksiä ja osal­listuu kirjojen kirjoit­ta­miseen. Tommi on myös sertifioitu Workplace Big Five -persoo­nal­li­suus­pro­fiilin käytössä.

KTM Tommi Lindholm luki Vaasan Yliopis­tossa pääai­neenaan rahoi­tusta. Opis­ke­lujen aikana Tommi törmäsi käyt­täy­ty­mis­tie­teel­liseen rahoi­tuksen tutki­mukseen ja teki siitä Pro Gradu -tutkiel­mansa. Tätä kautta löytyi kiin­nostus ihmis­mieltä kohtaan. Tarve ymmärtää sen saloja viitoittaa Tommin polkua edelleen.

Erityisosaamisalueet
    – Johto­ryh­mä­työs­kentely
    – Asian­tun­ti­joiden johta­minen
    – Palkitseminen

Koulutuksen etäosuus järjestetään viikkoa ennen lähikoulutusta.

ETÄOSUUS
    21.9.2022

09:00 Workplace Big Five -profiilien läpikäynti pienryhmässä (3 h)

12:00 Tilaisuus päättyy

LÄHIPÄIVÄ
    28.9.2022

08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09:00 Tilaisuuden avaus

09:15 Vuorovaikutus ja sen dynamiikka – perusta kuntoon
    – Stressin ja vuorovaikutuksen suhde
    – Psykologinen turvallisuus ja siitä huolehtiminen
    – Persoonallisuuden rooli vuorovaikutuksessa
    – Harjoitus: Vuorovaikutustilanteista oppiminen

10:15 Tauko

10:30 Valmentavan otteen hyödyntäminen vuorovaikutuksessa
    – Valmentava ote käytännössä – mitä se on ja mitä se ei ole?
    – Valmentavan otteen saaminen osaksi arkea
    – Harjoitus: Valmentavan otteen hyödyntäminen
    – Harjoitus: Vuorovaikutuksellisen etäisyyden arviointi

12:00 Lounas

13:00 Vuorovaikutustekniikat ja niiden harjoittelu
    – Vuorovaikutustekniikat – perusteet
    – Haastavat vuorovaikutustilanteet – onnistumisen edellytykset
    – Haastaviin tilanteisiin valmistautuminen
    – Harjoitus: Mielikuvaharjoittelun harjoittelu

14:15 Tauko

14:30 Vuorovaikutustekniikat ja niiden harjoittelu jatkuu
    – Tasapuolisuudesta huolehtiminen
    – Palautteen kehittäminen yhdessä
    – Tiimin sisäisen vuorovaikutuksen laadun arviointi ja tiimin osallistaminen vuorovaikutuksen kehittämiseen

15:30 Tilaisuus päättyy

Covid-19 – tiedote
    Toimimme vastuullisesti yhteistyössä koulutuspaikkojen ja yhteistyökumppaniemme kanssa. Noudatamme THL:n ja Valtioneuvoston ohjeistuksia ja määräyksiä. Seuraamme tiiviisti tilannetta koskien lähikoulutuksia. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää. Tervetuloa koulutuksiin!

Etäkoulutus + Innopoli 3, Otaniemi, Vaisalantie 4, 02130 Espoo

ke 21.9.2022 Etäosuus klo 9.00 – 12.00
    ke 28.9.2022 Lähipäivä klo 9.00 -15.30

1 690 euroa
    – sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalit, Henkilökohtaisen Workplace Big Five -profiloinnin (ovh. 490 euroa), lounaan ja kahvi­tar­joilut lähipäivän aikana.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.