Lean-peli (1/2 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Lean-peli (1/2 pv)

15.05.2018, Klingendahl-talo, Tampere Papinkatu 21, LH 34, Tampere 23 huhtikuun, 2018 Sampo Korppoo

Suositun Lean-pelin pelaaminen kokeneen Master Black Beltin vetämänä
– raudanluja tehopaketti koko yrityksen henkilökunnalle

Nyt on ainutlaatuinen mahdollisuus tulla mukaan eri yrityksien edustajista koottuun porukkaan, jossa ratkotaan käytännön prosessijohtamisen haasteita suositun Lean-pelin avulla.

Aikaisemmin pelatut Lean-pelit ovat saaneet osallistujilta tyytyväisiä palautteita ja hyviä arvosanoja. Esimerkiksi yksi esimies kertoi näin:
”Toin mukanani tapahtumaan koko tiimini. Havainnollistava Lean-peli hitsasi porukkamme paremmin yhteen ja auttoi Lean-polulla selkeästi eteenpäin.”

Nimestään huolimatta kyseessä ei ole mikä tahansa pelailupäivä, vaan raudanluja tehopaketti koko yrityksen henkilökunnalle.

Peli havainnollistaa Lean-työkalujen, metodien ja prosessien virtaviivaisuuden tärkeyden. Pelillä voidaan myös simuloida työntö- ja imuohjausta, töiden ”jonoutumista” ja näiden erilaisia vaikutuksia läpimenoaikoihin sekä taloudellisiin tuloksiin.

Peli on jaettu kierroksiin, joiden tarkoitus on havainnollistaa, kuinka Lean-konseptien ja työkalujen käyttäminen kehittää toimintaa. Lisäksi nämä kierrokset ovat lähtökohtana keskustelulle ja oppimiselle. Pelin etenemisestä pidetään kirjaa ja taloudelliset tulokset auttavat keskustelussa sekä asioiden sisäistämisessä.

On eduksi, jos pelaajat tuntevat jo jonkin verran Leania entuudestaan. Uskomme, että pelaajat saavat hyväntuulisen oppimisen ohessa myös muutamat räväkät naurut.

Valmentajana on kansainvälisesti kokenut, sertifioitu Master Black Belt, joka valmentaa nyt myös Suomessa suomen kielellä.

Kenelle tämä pelikokemus on tarkoitettu?
Lean-johtamisesta sekä tuottavuuden parantamisesta kiinnostuneille yrityksille ja niiden henkilökunnalle. Organisaation sisällä osallistujat voivat olla johtajia, esimiehiä, asiantuntijoita tai työntekijöitä. He voivat työskennellä tuotannossa, myynnissä, ostossa, tuotekehityksessä tai talousosastolla.

Kalevi Kaski

• Sertifioitu Lean Six Sigma Master Black Belt ja Lean Master. Viimeisimmät 17 vuotta kokemusta Lean Six Sigman ja Leanin soveltamisesta
• Johdattanut, valmentanut, mentoroinut ja sertifioinut sadoissa menestyksellisissä prosessien Lean ja Lean Six Six Sigma parantamisprojekteissa lukuisilla tekemisen aloilla
• Toteuttanut mittavia arvovirtakartoituksia (VSM) Euroopassa ja Suomessa sekä johtanut niihin perustuvia menestyksellisiä Lean-parannusprojekteja
• Prosessinohjausjärjestelmäprojektien johtajana yli 20 maassa

Asiakkaiden kommentteja aiemmista tilaisuuksistamme:
– ”Lean peli ja ryhmäkeskustelut auttoivat havainnollistamaan prosessin kehittämisen tärkeyttä sekä toi ideoita kuinka asia toteutetaan myös käytännössä.”
– ”Hyvää keskustelua ja käytännön esimerkkejä eri yritysten edustajilta sekä Lean pelin vetäjältä.”

Ajankohta ja kesto:
• Tiistai 15.5.2018 klo 8:45 – 12:15 tai
• Tiistai 15.5.2018 klo 12:45 – 16:15
Yhden ryhmän maksimikoko on 11 henkilöä.

Klingendahl-talo, Papinkatu 21 LH 34, 33200 Tampere.
– Auton voi pysäköidä Papinkadulle kadun varteen tai Finnpark Hämeenpuistoon. Sisäänkäynti Papinkadulta, Pirkanmaan musiikkiopiston kohdalta.

/hlö + alv 24%.
Hintaan sisältyy pelissä tarvittava aineisto sekä kahvit lisukkeineen.

Ota koko tiimi mukaan:
• Kun yrityksestäsi tulee 2 osallistujaa, niin hinta on -10% / hlö
• Kun yrityksestäsi tulee 3 tai useampia henkilöitä, niin hinta on -15% / hlö

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.