Lean-peli: saat käytännön Lean-työkalut haltuun hauskalla tavalla (1 pv)
Tämä päivämäärä on jo varattu!
järjestää nyt koulutuksen:

Lean-peli: saat käytännön Lean-työkalut haltuun hauskalla tavalla (1 pv)

04.05.2018, Oman yrityksenne toimitilat , 15 helmikuun, 2018 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Lean-pelin tarkoitus on esitellä osallistujille Leanin periaatteita ja -työkaluja sekä opettaa niitä ja tuoda ideoita prosessin parantamiseen hauskalla tavalla. Valmentajana on kansainvälisesti kokenut, sertifioitu Lean Six Sigma Master Black Belt, joka valmentaa nyt myös Suomessa suomen kielellä!

Peli havainnollistaa mm. 5S:n, työn standardoinnin, Kanbanien käytön ja prosessien virtaviivaisuuden tärkeyden. Pelillä voidaan myös simuloida työntö- ja imuohjausta, töiden ”jonoutumista” ja näiden erilaisia vaikutuksia läpimenoaikoihin sekä taloudellisiin tuloksiin. Peli pitää sisällään kombinaation pelielementtejä, keskustelua ja oppimista.

Pelin kulku:
Peli on jaettu kierroksiin, joiden tarkoitus on havainnollistaa, kuinka Lean -konseptien ja työkalujen käyttäminen kehittää toimintaa. Lisäksi nämä kierrokset ovat lähtökohtana keskustelulle ja oppimiselle. Pelin etenemisestä pidetään kirjaa ja taloudelliset tulokset auttavat keskustelussa sekä asioiden sisäistämisessä.
On eduksi, jos pelaajat tuntevat jo jonkin verran Leania entuudestaan. Uskomme, että pelaajat saavat oppimisen ohessa myös muutamat naurut ????

Kenelle tämä Lean-peli on tarkoitettu?
Lean-johtamisesta sekä tuottavuuden parantamisesta kiinnostuneille yrityksille ja niiden henkilökunnalle. Organisaation sisällä osallistujat voivat olla johtajia, esimiehiä, asiantuntijoita tai työntekijöitä. He voivat työskennellä tuotannossa, myynnissä, ostossa, tuotekehityksessä tai talousosastolla.

Ryhmän koko:
Päivän (8h) aikana samansisältöisen pelin pelaa kaksi ryhmää. Yhden pelin kesto on noin 3,5h. Ryhmäkoko on 7 – 9 henkilöä/peli, joten yhden työpäivän aikana pelin voi pelata yhteensä 14 – 18 henkilöä. Kun organisaatiostanne ilmoittautuu yksi yhteyshenkilö, niin varaamme tämän päivämäärän teille.

Vaihtoehtoiset ajankohdat
– klikkaa päivämäärää ja varaa yrityksellenne sopiva ajankohta:
18.4.2018
19.4.2018
20.4.2018
23.4.2018
9.5.2018
14.5.2018
17.5.2018
18.5.2018
5.6.2018
7.6.2018

Kouluttaja
Kalevi Kaski
, Lean Lion Oy
– Sertifioitu Lean Six Sigma Master Black Belt ja Lean Master. Viimeisimmät 17 vuotta kokemusta Lean Six Sigman ja Leanin soveltamisesta.
– Johdattanut, valmentanut, mentoroinut ja sertifioinut sadoissa menestyksellisissä prosessien Lean ja Lean Six Six Sigma parantamisprojekteissa kaikilla tekemisen aloilla: Tuotanto, valmistus, hallinto, palvelusektori, tuotesuunnittelu (Engineering), logistiikka, jne.

Osallistujien kommentteja aikaisemmista koulutuksista:
”Peli avasi silmiäni ja opetti hauskalla tavalla mitä Lean käytännössä tarkoittaa”
”Loistavat kouluttajat ja vieraat!”
”Paljon konkretiaa, käytännönläheisyyttä ja vähän hienoja japanilaisia termejä”

___________________

4.5.2018

Teidän yrityksenne toimitilat

Ilmoittautumisohje:

1997 €/pvä
alv0% (+ matka- ja majoituskulut sekä päivärahat)

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli varausta ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta.