Mitä maksaa? Ostajan psykologia tuotekehityksen ja hinnoittelun tukena (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Mitä maksaa? Ostajan psykologia tuotekehityksen ja hinnoittelun tukena (1 pv)

25.09.2018, Sokos Hotel Presidentti, Helsinki Eteläinen Rautatiekatu 4, Helsinki 11 syyskuun, 2018 Sampo Korppoo

Liiketoiminnan kehittäminen , Markkinointi , Myynti , Toiminnan kehittäminen

Mitä ostajasi ajattelee myymästäsi tuotteesta tai palvelusta?

Ostajan psykologia tuo uuden näkökulman tuotteiden ja palveluiden konseptointiin ja hinnoitteluun. Se auttaa ymmärtämään mitä ostaja miettii ostopäätöstä tehdessään, mikä on hinnan rooli ostopäätöksessä. Esimerkkejä teemoista ovat:

• Ostaja on kiinnostunut arvosta, ei halvimmasta hinnasta.
  • Ostaja on luontaisesti laiska ja tekee usein virheitä – mielikuvat perustuvat usein muutamaan nopeasti saatavilla olevaan tiedonmuruseen.
  • Hinnan hyvyyttä verrataan aina suhteessa johonkin vertailukohteeseen – ostajalla on mielessään referenssihinta.
  • Hinta on myös signaali laadusta ja luotettavuudesta.

Kenelle

Koulutus sopii B2C ja B2B yritysten markkinoinnista, hinnoittelusta, tuotekonseptoinnista ja -kehityksestä, myynnistä ja asiakaspalvelusta vastaaville tai näitä alueita kehittäville asiantuntijoille.

Ostajan psykologia sopii toimialasta riippumatta lähtökohdaksi tuotekehitykseen ja hinnoitteluun niin kuluttaja- kuin yritysmarkkinoilla.

Hyödyt

Koulutus tarjoaa

• Inspiraatiota tutustua tuotekehitykseen ja hinnoitteluun uudesta näkökulmasta.
  • Monet esimerkit tuovat esille löydöksiä siitä, miten ihmiset suhtautuvat ostopäätökseen ja hintoihin ja minkälaisia virheitä ihmiset ovat tyypillisesti alttiita tekemään.
  • Työkaluja tuotekehitykseen ja hinnoitteluun ostajan näkökulmasta.

Kouluttaja

Kouluttajana toimii hinnoittelun asiantuntija Outi Somervuori, KTT, Designtutkimus Helsinki Oy:stä. Hänen tutkimuskohteensa on hinnoittelu. Outi on opiskellut ja tutkinut hinnoittelua Aalto-yliopistossa ja Stanfordin yliopistossa.

Kouluttajana Outi on saanut paljon kiitosta asioiden esittämisestä kiteytetysti ja kiinnostavasti sekä hyvien esimerkkien käytöstä.

”Huippuasiantuntija ja osaava kouluttaja, paljon hyviä case-esimerkkejä ja vinkkejä omien palvelutuotteiden hinnoitteluun.”

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

Johdanto tuotekehitykseen ja hinnoitteluun

Mitkä ovat yrityksesi tavoitteet ja valittu positio markkinoilla?

• Tuotteiden ja palveluiden strategia ja positiointi
  • Arvoperusteinen hinnoittelu

10.30 Tauko

Ostajan psykologiaa

Tunnetko ostajasi ja miten hän miettii ostopäätöstä tehdessään?

• Ostopäätös yleensä nopea ja automaattinen, vain joskus tarkkaan harkittu
  • Ostaja on kiinnostunut tuotteen/palvelun arvosta
  • Referenssihinta – mihin ostaja vertaa tarjoamasi tuotteen/palvelun hintaa

11.30 – 12.15 Lounas

Tuotekonseptoinnin lähtökohdat

Millainen tuote/palvelu ostajan on helppo ostaa?

• Tuotekehitys ostajan näkökulmasta

14.00 Iltapäiväkahvi

Hinnoittelun lähtökohdat

Millainen hinta on ostajan näkökulmasta houkutteleva?

• Hinnoittelumallin vaikutus ostopäätökseen

Vinkkejä hinnoitteluun – case-esimerkkejä, kysymyksiä ja vastauksia. Mitä maksaa?

16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Sokos Hotel Presidentti, Rautatiekatu 4, Helsinki

Ajankohta: 25.9.2018

Osallistumismaksu: 597 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset: Kaksi tai useampi samasta organisaatiosta 557 euroa/hlö

Early bird:  Ilmoittaudu 7.9.2018 mennessä niin saat Outi Somervuoren kirjoittaman uuden kirjan ”Mitä maksaa? Hinnoittelun psykologiaa” (v. 2018)

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.