Mitä yritysjohdon tulee tietää whistleblowingista? (3 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Mitä yritysjohdon tulee tietää whistleblowingista? (3 h)

27.01.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 11 tammikuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto

Kaikki yli 50 henkilöä työllistävät yritykset ovat velvollisia perustamaan sisäisen ilmoituskanavan (whistleblowing), jossa voi ilmoittaa rikkomuksista ja epäeettisistä toimintatavoista. Mitä organisaatioiden johdon tulee tietää uudesta whistleblower-lainsäädännöstä ja ilmoituskanavista? Mistä asioista johtajat ovat vastuussa, ja millaisiin tilanteisiin heidän tulee varautua?

Whistleblower-direktiivi velvoittaa yhteisöjä ja julkisen sektorin organisaatioita perustamaan sisäisen ilmoituskanavan ja niihin liittyvät menettelyt. Tämä koulutus tarjoaa tiiviin ja tehokkaan tietopaketin siitä, mitä organisaatioiden johtajien tulee tietää aiheesta ja mitkä ilmoituskanavia koskevat asiat tulevat heidän työpöydälleen.

Kouluttajana toimii yritysvastuun ja compliancen asiantuntija, OTK, MBA Anne Vanhala Bonfide Oy:stä. Osallistujat voivat lähettää kouluttajalle kysymyksiä Editan kautta ennakkoon. Koulutuksen aikana kysymyksiä voi esittää webinaarin chatissa.

Koulutus vastaa muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
– Mitkä ovat tyypillisiä väärinkäytöksiä, ja mikä on ilmoituskanavien rooli väärinkäytösten estämisessä?
– Mitä yritysjohdon tulee tietää whistleblower-lainsäädännön ydinkohdista?
– Mitkä asiat ovat organisaation johdon vastuulla?
– Millaisia ovat ilmoituskanavien rakentamisen ja operoinnin keskeiset asiat johdon näkökulmasta?

Kouluttaja:
Anne Vanhala
, OTK, MBA, Bonfide Oy
Anne Vanhala on yritysvastuun ja compliancen asiantuntija, joka auttaa yrityksiä muun muassa ilmoituskanavan käyttöönotossa ja toimii tarvittaessa riippumattomana käsittelijänä. Annen intohimona on vastuullisen liiketoiminnan edistäminen ja kirittäminen konkreettisin toimenpitein. Hän on kokenut ja pidetty kouluttaja.

8.45 Webinaariympäristö avautuu

9.00 Tervetuloa koulutukseen!

9.05 Whistleblowing ja johdon vastuut
– Väärinkäytösten anatomia – mitkä ovat tyypillisiä väärinkäytöksiä ja mikä on ilmoituskanavien rooli väärinkäytösten estämisessä?
– Ilmoituskanavat tulevat pakolliseksi – lainsäädännön pääkohdat
– Ilmoituskanavien rakentamisen ja operoinnin keskeiset asiat johdon näkökulmasta

10.15 Koonti ja loppukysymykset

10.30 Koulutus päättyy

Webinaaritoteutus verkossa.

27.1.2022, klo 09:00-10.30

– Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 210 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 190 euroa + alv 24 % / hlö

Edilexin käyttäjät: -15% koodilla EDILEX
Creditan käyttäjät: -15% koodilla CREDITA
Julkisen sektorin edustajat: -15% koodilla JULKINEN
Lakimiesliiton jäsen: -20% koodilla LAKIMIESLIITTO

Alennuskoodien alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Varmista paikkasi koulutuksessa ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuspäivää.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.