Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Myynnin ja markkinoinnin tietosuoja -webinaari (1 pv)

Miten tietosuoja-asetus vaikuttaa myynnin ja markkinoinnin toimintaan? Mitä ajankohtaista tietosuoja-asetuksen tiilmoilta on meneillään?

Osaatko tunnistaa, miten asetus vaikuttaa esimerkiksi:
– rekisteröityjen suostumukseen
– sähköisen suoramarkkinoinnin vastustusoikeuteen
– markkinoinnista informoimiseen
– liiditietojen säilyttämiseen
– keksien käyttöön nettisivuilla tai siihen, mitä tietoja myymistä varten saa ylipäänsä liideistä kirjata ylös?

EU:n uusi tietosuoja-asetus (GDPR) ja sen sisarasetus, sähköisen viestinnän tietosuoja-asetus (ePrivacy), pyrkivät päivittämään henkilötietojen käsittelyn Euroopassa 2010-luvulle. Muutoksiin liittyy runsaasti pelkoa ja epävarmuutta: milloin kuulee peloteltavan miljoonasakoilla, milloin puhuttavan siitä, että mainonta sekä yksityisille että yrityksille kielletään kokonaisuudessaan.

Yritysten maine ja toimintatavat niiden kerätessä henkilötietoja liideistään ja asiakkaistaan ovat kasvavan tarkkailun ja paineen alla. Mitä asetusten mukaan saa tehdä ja mitä ei; mitkä huhut pitävät paikkansa ja mihin tulisi oikeasti kiinnittää huomiota tietosuojaa organisaatioissa kehitettäessä?

Käytännönläheisessä webinaarissa pureudutaan konkreettisten esimerkkien kautta siihen, miten EU:n tietosuoja-asetus on oikeasti vaikuttanut myyntiin ja markkinointiin voimaantulonsa jälkeen. Lisäksi pohditaan mitä ePrivacy-asetuksen nykyisessä, vielä lainsäätäjän käsittelyssä olevassa versiossa, esitetyt muutokset toteutuessaan tarkoittaisivat yritysten myynnille ja mainonnalle.

Webinaarin jälkeen tiedät mm.:
– Mikä tietosuoja-asetus oikeasti on ja mitä siitä on seurannut
– Mikä on yksityishenkilöille ja mikä yrityksille suunnattua mainontaa, ja millä ehdoin sitä saa tehdä
– Mikä on sähköistä suoramarkkinointia ja millaiset pelisäännöt siihen soveltuvat
– Miltä somemarkkinointi Facebookissa, LinkedInissä ja muualla näyttäytyy asetusten valossa
– Kuinka kauan liidi- ja markkinointidataa saa ylipäänsä säilyttää
– Mistä omien toimintatapojen muutos kannattaa aloittaa ja miten sen saa tehtyä vaivattomasti
– Miten ePrivacy-asetus tulee mahdollisesti toteutuessaan tähän kaikkeen vaikuttamaan

Kenelle?
Kaikille myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville

Kouluttaja
Antti Iso-Markku
toimii lakipalveluyritys Fondiassa Legal Counselina. Antti on erikoistunut immateriaalioikeuksiin, teknologiaan, yhtiöoikeuteen ja rahoituskysymyksiin.


OHJELMA
10:00 Tervetuloa koulutukseen!

10:05 Tietosuoja-asetuksen seuraukset
– mainonnan ehdot (rekisteröidyn suostumus, sähköisen suoramarkkinoinnin vastustusoikeus, markkinoinninsta informoiminen)
– sähköisen suoramakkinoinnin pelisäännöt
– keksien käyttö
– somemarkkinoinnin muutokset
– markkinointidatan säilyttäminen ja hävittäminen
– ePrivacy-asetuksen vaikutukset.

11:30 Parhaat käytännöt
– Mistä kannattaa käytännössä aloittaa ja miten edetä?
– Mikä on vaivattomin tapa toimia?

12:00 Koulutus päättyy

————————

Koulutuspaikka:
Toteutetaan vain verkossa.

Ajankohta:
15.05.2019 klo 10.00 – 12.00

Hinta:
250
euroa /hlö + alv 24 %.

Lisäosallistujat samasta organisaatiosta 99 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20 %
Edilex-käyttäjän etuhinta -20 %
Credita-käyttäjän etuhinta -20 %
Lakimiesliiton jäsenetu -20 %
(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Viimeinen ilmoittautumispäivä
01.05.2019

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.