KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Palautteesta polttomoottoriksi – mitä on rakentava palautteen anto? (1 pv)

Palautteen saaminen ja antaminen ovat tärkeitä mahdollisuuksia työyhteisössä. Onnistuessaan hyvä palautekeskustelu parantaa henkilöiden välistä vuorovaikutusta ja lisää keskinäistä luottamusta.

Rakentava palautteen anto jää monessa yrityksessä termin tasolle: millaisia asioita tulisi ottaa huomioon, jotta vuorovaikutustilanne kääntyy positiiviseksi polttomoottoriksi, motivaatioksi joka palvelee yksilöä ja koko työyhteisöä?

Palautteesta polttomoottoriksi -koulutuksessa tehdään ”rakentava”-termistä konkretiaa rohkeasti kokeilemalla. Tavoitteena on itse oivaltamalla, palautteen vastaanottajana ja antajana, ymmärtää omia toimintatapoja ja luoda ensistepit oman palautteenantoprosessin muutokselle.


Mitä saat?
– mallit positiivisen ja rakentavan palautteen antoon.
– taitoa välittää tunnetiloja äänen avulla.
– harjoitusta aktiiviseen kuunteluun.
– konkreettisen ”road mapin” oman palautteenantoprosessin parantamiseen.



Kenelle?

Kaikki palautetta antavat ja kehityskeskusteluja käyvät ammattilaiset hyötyvät koulutuksesta. Koulutus sopii myös yritysten sisäisestä viestinnästä vastaaville henkilöille.


Kouluttaja:
Koulutuspäivän valmentajana toimii FM, kliininen foneetikko ja lähihoitaja Minttu Ripatti Fonedomista. Minttu on tehnyt asiakaspalvelutyötä yli 20 vuotta niin Suomessa kuin ulkomailla. Kokemusta hän on kerryttänyt mm. ravintola- ja kaupan alalta, ilmailu- ja meriliikenteestä, terveydenhoito- ja rahoitusalalta sekä viestinnästä.

Minttu on energinen, positiivinen, innostava ja oivalluksia tarjoava kouluttaja – palautteen mukaan ”kuin sata aurinkoa ja yksi turbomoottori samassa paketissa”. Minttu osaa johdatella kuulijat tuntemattoman aihepiirin pariin: konkreettistaa ja tuoda teoriassa olevat asiat käytännön tasolle hyvin maanläheisellä tavalla.

Fonedomin arvoja – vuorovaikutusta, inhimillistä kohtaamista, käytännöllisyyttä ja rohkeutta – peilataan myös koulutusten aikana tehdyissä harjoituksissa: itse koetut oivallukset on helpompi jakaa muualle työyhteisöön.


OHJELMA

8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvit

9:00 Koulutus alkaa
– Päivän alustus, tutustumista.

Tavoitteen ja odotusten kirkastaminen yhteisesti

09:30 Mitä on rakentava palaute?
– Mitä tarkoittaa rakentava palautteen anto, mikä on sen tavoite?
– Alustamme päivän pohdinnat kahden case esimerkin avulla.
Keskustelu: saadut tai annetut, onnistuneet tai epäonnistuneet palautekeskustelut.
Harjoitus: positiivisen palautteen antaminen.

10:30 Tauko

10:45 Palautteesta polttomoottoriksi – tiedettä ja käytäntöä.
– Työn imu ja sisäinen motivaatio.
– Tunneälytaidot ja aktiivinen kuuntelu.
– Millaisia (piilo)viestejä välitämme vuorovaikutustilanteessa?
– Mikrohetket.
Harjoitus: millaista palautetta annan päivittäin tai viikoittain?
– Väliarviointi.

12:00 Lounas

13:00 Haastavat tilanteet
– Ihmispankki: vuorovaikutuksen yksilöllisyys.
– Minä vs. yritys – kumpi puhuu?
– Käänteinen pohdinta – miten inhimillistä hävikkiä syntyy varmasti?
Harjoitus: rakentavan palautteen antaminen.

14:15 Kahvi

14:30 Reflektio ja muutoksen ensiaskeleet
Keskustelu: case-esimerkkien purkaminen opitun perusteella.
Harjoitus: oman toiminnan reflektio ja muutoksen ensiaskeleet.
Open Space: jaetaan kokemuksia.

16:00 Yhteenveto ja loppukeskustelu
– Tärkeimpien oivallusten kiteytys.
– Arviointia ja (rakentavaa) palautetta.

16.30 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka:
Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

Ajankohta:
tiistai 4.6.2019

Hinta:
697 euroa
/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa euroa /hlö + alv 24 %.

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.