Palautteesta polttomoottoriksi – mitä on rakentava palautteen anto? (1 pv)
Uutuus!
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Palautteesta polttomoottoriksi – mitä on rakentava palautteen anto? (1 pv)

04.06.2019, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 20 toukokuun, 2019 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Itsensä kehittäminen , Tiimityö , Työilmapiiri , Vuorovaikutus

Palautteen saaminen ja antaminen ovat tärkeitä mahdollisuuksia työyhteisössä. Onnistuessaan hyvä palautekeskustelu parantaa henkilöiden välistä vuorovaikutusta ja lisää keskinäistä luottamusta.

Rakentava palautteen anto jää monessa yrityksessä termin tasolle: millaisia asioita tulisi ottaa huomioon, jotta vuorovaikutustilanne kääntyy positiiviseksi polttomoottoriksi, motivaatioksi joka palvelee yksilöä ja koko työyhteisöä?

Palautteesta polttomoottoriksi -koulutuksessa tehdään ”rakentava”-termistä konkretiaa rohkeasti kokeilemalla. Tavoitteena on itse oivaltamalla, palautteen vastaanottajana ja antajana, ymmärtää omia toimintatapoja ja luoda ensistepit oman palautteenantoprosessin muutokselle.

Mitä saat?
– mallit positiivisen ja rakentavan palautteen antoon.
– taitoa välittää tunnetiloja äänen avulla.
– harjoitusta aktiiviseen kuunteluun.
– konkreettisen ”road mapin” oman palautteenantoprosessin parantamiseen.

Kaikki palautetta antavat ja kehityskeskusteluja käyvät ammattilaiset hyötyvät koulutuksesta. Koulutus sopii myös yritysten sisäisestä viestinnästä vastaaville henkilöille.

Kouluttaja:
Koulutuspäivän valmentajana toimii FM, kliininen foneetikko ja lähihoitaja Minttu Ripatti Fonedomista. Minttu on tehnyt asiakaspalvelutyötä yli 20 vuotta niin Suomessa kuin ulkomailla. Kokemusta hän on kerryttänyt mm. ravintola- ja kaupan alalta, ilmailu- ja meriliikenteestä, terveydenhoito- ja rahoitusalalta sekä viestinnästä.

Minttu on energinen, positiivinen, innostava ja oivalluksia tarjoava kouluttaja – palautteen mukaan ”kuin sata aurinkoa ja yksi turbomoottori samassa paketissa”. Minttu osaa johdatella kuulijat tuntemattoman aihepiirin pariin: konkreettistaa ja tuoda teoriassa olevat asiat käytännön tasolle hyvin maanläheisellä tavalla.

Fonedomin arvoja – vuorovaikutusta, inhimillistä kohtaamista, käytännöllisyyttä ja rohkeutta – peilataan myös koulutusten aikana tehdyissä harjoituksissa: itse koetut oivallukset on helpompi jakaa muualle työyhteisöön.

8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvit

9:00 Koulutus alkaa
– Päivän alustus, tutustumista.

Tavoitteen ja odotusten kirkastaminen yhteisesti

09:30 Mitä on rakentava palaute?
– Mitä tarkoittaa rakentava palautteen anto, mikä on sen tavoite?
– Alustamme päivän pohdinnat kahden case esimerkin avulla.
Keskustelu: saadut tai annetut, onnistuneet tai epäonnistuneet palautekeskustelut.
Harjoitus: positiivisen palautteen antaminen.

10:30 Tauko

10:45 Palautteesta polttomoottoriksi – tiedettä ja käytäntöä.
– Työn imu ja sisäinen motivaatio.
– Tunneälytaidot ja aktiivinen kuuntelu.
– Millaisia (piilo)viestejä välitämme vuorovaikutustilanteessa?
– Mikrohetket.
Harjoitus: millaista palautetta annan päivittäin tai viikoittain?
– Väliarviointi.

12:00 Lounas

13:00 Haastavat tilanteet
– Ihmispankki: vuorovaikutuksen yksilöllisyys.
– Minä vs. yritys – kumpi puhuu?
– Käänteinen pohdinta – miten inhimillistä hävikkiä syntyy varmasti?
Harjoitus: rakentavan palautteen antaminen.

14:15 Kahvi

14:30 Reflektio ja muutoksen ensiaskeleet
Keskustelu: case-esimerkkien purkaminen opitun perusteella.
Harjoitus: oman toiminnan reflektio ja muutoksen ensiaskeleet.
Open Space: jaetaan kokemuksia.

16:00 Yhteenveto ja loppukeskustelu
– Tärkeimpien oivallusten kiteytys.
– Arviointia ja (rakentavaa) palautetta.

16.30 Koulutus päättyy

Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa

tiistai 4.6.2019

/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin, lounaan ja kahvit.

Ryhmäetuhinta:
Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa euroa /hlö + alv 24 %.

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.