Putoamissuojainten tarkastajakoulutus (1 pv)
Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

Putoamissuojainten tarkastajakoulutus (1 pv)

11.04.2019, Original Sokos Hotel Puijonsarvi, Kuopio Minna Canthin katu 16, Kuopio 27 maaliskuun, 2019 Sampo Korppoo

Lakitieto , Työturvallisuus

Lainsäädännön mukaan työnantajan on varmistuttava putoamissuojainten asianmukaisesta toimintakunnosta. Tämän vuoksi pätevän henkilön on tehtävä niille määrävälein tarkastuksia. Jotta työntekijä olisi pätevä tarkastamaan putoamissuojaimia, hänen tulee olla perehtynyt suojainten rakenteeseen ja käyttöön.

Tavoite:
Koulutuksessa käsitellään yleisimpiä putoamissuojaimia koskevia säädöksiä ja määräyksiä, putoamissuojainten käyttöä ja työskentelyä korkealla, yleisimpien putoamissuojainten rakenteita ja toimintaperiaatteita sekä niiden tarkastusvaatimuksia ja -käytäntöjä. Koulutuksessa myös harjoitellaan putoamissuojainten tarkastamista käytännössä ja siihen sisältyy näyttökoe.

Koulutuksen jälkeen osallistujalle myönnetään viisi (5) vuotta voimassa oleva pätevyyskortti.

Huom! Kurssille mahtuu 25 ensimmäistä ilmoittautunutta, joten varaa paikkasi pian!

Koulutus soveltuu työpaikoilla putoamissuojaimia tarkastaville henkilöille ja muille asiasta kiinnostuneille.

Kouluttajat:
Janne Tölli
, tarkastusinsinööri, Kiwa Inspecta
Tomi Kämäräinen, johtava asiantuntija, Kiwa Inspecta

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 Putoamissuojaimia koskevat vaatimukset henkilönsuojaindirektiivissä ja henkilönsuojainten käyttöä koskevissa asetuksissa
• Valmistajien velvollisuudet (henkilönsuojaindirektiivi 89/686/ETY)
• Työnantajien velvollisuudet (VNp 1407/1993 ja VNa 403/2008)

10.15 Putoamissuojainten käyttö ja työskentely korkealla

16.00 Koulutus päättyy

Original Sokos Hotel Puijonsarvi, Minna Canthin katu 16 ,70100 Kuopio

torstai 11.04.2019

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistuja ei saavu koulutukseen, eikä osallistumista ole peruutettu, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.