Some- ja hakukonemarkkinoinnin juridiikka (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Some- ja hakukonemarkkinoinnin juridiikka (2 h)

15.09.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 17 toukokuun, 2022 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Some- ja hakukonemarkkinoinnin pelisäännöt kerralla haltuun! Miten täyttää markkinoinnin tunnistettavuuden vaatimus sosiaalisen median mainonnassa? Mistä kaikesta on hyvä sopia vaikuttajan kanssa, kun toteutetaan kaupallista yhteistyötä? Mikä on yrityksen ja mikä vaikuttajan vastuu? Millä tavoin henkilön nimeä tai kuvaa on sallittua käyttää somemarkkinoinnissa? Voiko kilpailijoiden nimiä hyödyntää avainsanoina omassa Google ads -kampanjassa?

Digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakkiin on hyvä sisällyttää juridista osaamista. Kun tehdään sosiaalisen median mainontaa, tulee ottaa huomioon lait ja viranomaisten linjaukset. Myös hakukonemarkkinoinnissa on hyvä perehtyä teknisten seikkojen lisäksi juridiikkaan.

Yritykset voivat joutua kiperään tilanteeseen, jos mainonnan tunnistettavuuden vaatimus ei täyty ja yrityksen katsotaan harjoittavan piilomainontaa. Tärkeää on myös tietää sosiaalisen median eri palveluiden vakiintuneet linjaukset. Miten markkinoinnin tunnistettavuuden vaatimus täytetään Facebookissa, Instagramissa, YouTubessa tai Tik Tokissa? Erittäin olennaista on myös ottaa huomioon tekijänoikeuksiin liittyvät kysymykset, sillä esimerkiksi toisen luomaa aineistoa, kuten kuvaa, videota ja ääntä ei voi niin vain kopioida ja hyödyntää ilman lupaa.

Tässä ajankohtaisessa webinaarikoulutuksessa perehdymme markkinoinnin pelisääntöihin sosiaalisessa mediassa sekä avaamme hakukonemarkkinoinnin kiperiä juridisia kysymyksiä.

Koulutus tarjoaa vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
– Mitkä lait ja viranomaisten linjaukset muodostavat sosiaalisen median markkinoinnin juridiset pelisäännöt?
– Miten täyttää markkinoinnin tunnistettavuuden vaatimus sosiaalisen median mainonnassa eri kanavilla?
– Mistä kaikesta on hyvä sopia vaikuttajan kanssa, kun toteutetaan kaupallista yhteistyötä?
– Miten vastuu jakautuu yrityksen ja vaikuttajan välillä?
– Miten tekijänoikeusasiat tulee ottaa huomioon somemarkkinoinnissa?
– Miten henkilön nimeä tai kuvaa on sallittua käyttää somemarkkinoinnissa?
– Miten kilpailijoiden nimiä voi hyödyntää avainsanoina omassa Google ads -kampanjassa?

– Koulutus on suunnattu mm.
– markkinointi- ja viestintäpäälliköille
– markkinointiasiantuntijoille
– sosiaalisen median sisällön tuottajille
– vaikuttajille
– markkinoinnin juridiikan parissa työskenteleville

Kouluttajat:

Sakari Salonen, osakas, asianajaja, Asianajotoimisto Castrén & Snellman.
Sakari on Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy:n osakas ja Immateriaalioikeudet-palvelun vetäjä. Sakari on kokenut oikeudenkäyntijuristi, ja hän on edustanut asiakkaita vaativissa patentti-, tavaramerkki-, malli- ja tekijänoikeuksia koskevissa loukkaustapauksissa. Hänellä on myös vuosien kokemus markkinointioikeuteen ja liikesalaisuuksien väärinkäyttöön liittyvistä kysymyksistä.

Hilma-Karoliina Markkanen, senior associate, asianajaja, Asianajotoimisto Castrén & Snellman
Hilma-Karoliina on immateriaalioikeuteen ja markkinointijuridiikkaan erikoistunut kokenut asianajaja Asianajotoimisto Castrén & Snellmanilta. Hän neuvoo lukuisia suomalaisia- ja kansainvälisiä asiakkaita immateriaalioikeuksiin, markkinointia koskevaan juridiikkaan ja muihin oikeudellisiin kysymyksiin liittyen, sekä luennoi teemoista aktiivisesti.

9.00 Tervetuloa koulutukseen!

9.05 Markkinointi sosiaalisessa mediassa: alaan vaikuttava sääntely, markkinoinnin tunnistettavuus, yrityksen vastuu ja sopimisen tärkeys

10.00 tauko

10.05 Tekijänoikeus ja muut immateriaalioikeudet markkinoinnissa, tunnistettavan henkilön käyttäminen mainonnassa ja hakukonemarkkinoinnin juridisia kysymyksiä

11.00 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

15.9.2022, klo 09:00-11:30

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 210 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)