Sosiaalisen median vuosikello (3 h)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Sosiaalisen median vuosikello (3 h)

14.06.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 13 huhtikuun, 2023 Sampo Korppoo

Sosiaalinen media , Tieto- ja viestintäteknologia

Someviestinnässä on harvase päivä mietittävä, mitä sisältöä someen. Monilla organisaatioilla on käytössä sosiaalisen median vuosikello. Vuosikello on prosessi, joka varmistaa, että viestintä on myös säännöllistä ja tuo ajankohtaisia vinkkejä sisältömarkkinointiin.

Vuosikello on vuosisuunnitelma, jonka avulla organisaatio tai tiimi voi suunnitella ja aikatauluttaa vuoden tekemiset ja sisällön. Vuosikello on tapahtuvien toimintojen aikataulu, joka voidaan esittää sanallisesti ja/tai graafisena kuvauksena.

Mistä sisältöä ja minkälaista? Yksi erinomainen ratkaisu on vuosikello. Webinaarikoulutuksessa opimme minkälainen vuosikello voisi olla sosiaalisessa mediassa? Sosiaalisen median vuosikello on myös markkinoinnin suunnittelun työkalu. Tule koulutukseen ja saat myös vuosikello-mallin mukaasi. Suunnittele, toteuta ja seuraa onnistumista.

Sisällöntuottajat, markkinoijat, viestinnän asiantuntijat, johto, esimiehet, asiantuntijat, omassa työssään somessa viestijät, kaikki sosiaalisessa mediassa viestivät.

Jarkko Koivuniemi
, tieto- ja teknologia-arkkitehti, Suomen Ammattipuhujat Oy / Mediabot Oy
Jarkon tausta on vahvasti teknologiassa ja koulutuksessa. Hän on kouluttanut, sparrannut ja konsultoinut erikokoisissa yrityksissä ja organisaatioissa sekä on monialaosaaja mm. yritysarkkitehtuurin puolella, tietoturva ja -suoja-asiantuntijuudessa. Jarkolla on yli 20 vuoden kokemus toimitusjohtajuudesta ja teknologiasta, kumppaneinaan mm. Microsoft ja Adobe.

Jarkko omin sanoin pitää uusista toimintamalleista ja teknologian tuomista innovaatioista, mutta ihmiset ja yleisö ensin. Yrittäjä isolla yyllä. Intohimona erityisesti golf, amerikkalainen jalkapallo, perhe ja kokkaus.

Jarkko toimii kouluttajana YritysAkatemian koulutuksissa: Tiedonhallinnan perusteet, Sähköisen arkistoinnin perusteet, Tietosuoja update, Strategian kuvaaminen, Taloushallinnon prosessien kehittäminen, Saavutettavat dokumentit käytännössä, sekä Tiedonohjaussuunnitelman laatiminen, käyttöönotto ja ylläpito.

Sisältö:

Vuosikello, miksi ja mitä?o Suunnittelu
– Mistä kyse ja mihin käytetään?
– Näkökulmia: markkinointi, suunnittelu ja aikatauluttaminen, strategia, markkinointiaktiviteetit, aktiviteetit
– Somekanavat vs some management
– Millaista asiaa eri kanavissa? Miten sitouttaa?
– Mistä keskustella tai herätellä?

Mitä ennen vuosikelloa?
– Kanavat kuntoon ja sisältökalenteri

Someaktiviteetit vuosikelloon
– Kilpailutukset, messut / tapahtumat, markkinointikampanjat/aktiviteetit
– Tapahtumat, koulutukset ja yhteistyö
– Toisto ja sen merkitys?

Vuosittaiset syklit eri toiminnoissa

Vuosikellon asioita
– Bulk viestintä kanaviin vuosikellon muodossa
– Tsekkilista sisältökalenteriin
– Yhteistyö (toimialat, substanssi, johto, asiantuntijat)

Some management ja vuosikello
– Löytyykö palvelut ja tuotteet? Konversiot? Vuosikellosta apua?
– Onko dataa analysoitu? Viestintäsykli ja frekvenssi?
– Onko viestitty ja miten, uusi toimipaikka tai tuotteet?
– Mistä sisältöä?

Esimerkkejä ja vinkkejä, malli vuosikellosta

Etäkoulutus

14.6.2023, klo 13.00-16.00

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.