Tappiot ja voitot virtuaalivaluutoista, fiat-valuutoista ja vertaislainoista (90 min)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

10.05.2023, Webinaari , Webinaari 28 helmikuun, 2023 Sampo Korppoo

Lakitieto , Taloushallinto ja verotus

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Puhujat todella rautaisia ammattilaisia, joita on ilo kuunnella."

Omaisuuden luovutustappiot ovat vähennyskelpoisia, ja virtuaalivaluutoista voi syntyä luovutustappiota. Näin ei kuitenkaan ole Fiat-valuuttojen osalta ja mikä on omaisuutta? Vertaislainoja puolestaan voidaan pitää jopa arvopapereina, mutta niistäkin voi syntyä vähennyskelvottomia menetyksiä ja käteen voi markkinoiden myllerryksessä jäädä ”musta pekka” ja verovelka.

Onko verokohtelussa mitään logiikkaa? Tämä koulutus käy oikeustapausten kautta läpi virtuaalivaluuttoihin, fiat-valuuttoihin ja vertaislainoihin liittyvää ajankohtaista problematiikkaa.

Koulutus on suunnattu veroasiantuntijoille, yritysten talousjohdolle, hallinnon virkamiehille ja muille verotuksen parissa työskenteleville

Kouluttajat
    Ossi Haapaniemi
    , asianajaja, osakas, OTT, Roschier Asianajotoimisto Oy

Jouni Weckström, asianajaja, osakas, Asianajotoimisto Waselius & Wist Oy

Asianajajat Ossi Haapaniemi ja Jouni Weckström syventyvät koulutuksessa mm. tapauksiin KHO 2012:112, KHO 2015:178, KHO:2018:11, KHO 2019:42 ja KHO 2022:107. Näiden kautta he käyvät läpi virtuaalivaluutoista, fiat-valuutoista ja vertaislainoista sekä muista vastaavista tulevia tappioita ja voittoja – ja puivat sitä, onko niissä mitään logiikkaa.

Live-webinaarissa voit esittää asiantuntijoille kysymyksiä webinaarin chatissa. Pääset kirjautumaan sisään webinaariin ennen koulutuspäivää lähettämästämme linkistä. Webinaarikoulutus alkaa klo 9.00, ja lähetys päättyy klo 10.30. Tallenteet ovat osallistujien katsottavissa kuuden kuukauden ajan koulutuspäivästä.

Koulutus järjestetään verkossa

10.5.2023, klo 9:00-10:30

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö
    6-10 osallistujaa: 130 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)