Tehokas johtoryhmätyö (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Tehokas johtoryhmätyö (1 pv)

06.10.2023, Innopoli 3, Espoo + voit osallistua myös etänä Vaisalantie 4, Otaniemi, Espoo 2 lokakuun, 2023 Sampo Korppoo

Johtaminen ja esihenkilotaidot

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Mielestäni erittäin hyvä koulutus. Sisältö oli hyvä sekä osaava kouluttaja. Sain hyvin eväitä jatkaa kehitystyötä koulutuksen pohjalta omassa organisaatiossa"

• "Kiitos oli tosi hyvä koulutus, joka ylitti odotukseni. Sain laajemminkin lisää ymmärrystä johtamiseen, kuin pelkästään joryn kehittämisen kannalta ja arvostin tieteeseen perustuvaa lähestymistapaa. Harvinaisen onnistunut päivä ihan pelkän sähköpostimarkkinoinnin perusteella." -Marja Peltola, Brandkind

• "Mielestäni erittäin hyvä koulutus. Saimme paljon käytännön neuvoja, joita ainakin itse nimenomaan lähdin hakemaan. Kouluttaja oli ammattitaitoinen ja selkeäsanainen"

Kuinka johtoryhmästä rakennetaan huipputiimi, jonka työllä on positiivinen vaikutus koko organisaatioon? Tämä koulutus tarjoaa kokonaisvaltaisen kuvan tehokkaan johtoryhmätyön osatekijöistä ja käytänteistä. Koulutus tarjoaa osallistujille selkeyttä johtoryhmän ja sen jäsenten roolitukseen sekä järjestelmällisyyttä johtoryhmätyön kehittämiseen. Päivän aikana käymme kokeneen kouluttajan johdolla läpi tehokkaan johtoryhmätyön periaatteet sekä käsittelemme toimivaksi koettuja tapoja yhteistyön tehostamiseksi.

Hyödyt osallistujalle
    – Tiedostat tehokkaan johtoryhmätyön periaatteet ja edellytykset
    – Osaat asettaa johtoryhmätyölle selkeät tavoitteet
    – Ymmärrät, miten johtoryhmän jäsenten roolitus ja vastuiden selkeyttäminen käytännössä tehdään
    – Osaat tehostaa johtoryhmän kokousten sisältöä
    – Osaat soveltaa tiimityön periaatteita oman johtoryhmän toiminnan kehittämiseen

Koulutus on tarkoitettu kaikille johtoryhmille ja niiden jäsenille, jotka haluavat tehostaa oman johtoryhmänsä toimintaa sekä oppia toimimaan tehokkaasti johtoryhmän jäsenenä.

Valmentaja Tommi Lindholm
    Tommi Lindholm, KTM, yritysvalmentaja.
    Tommi vastaa viimeisimmän tutkimustiedon tuomisesta koulutuksiin. Tommia kiinnostaa organisaatioihin ja organisoitumiseen liittyvän teorian hyödyntäminen linssinä organisaatioiden toiminnan ymmärtämisessä ja käytäntölähtöisessä kehittämisessä.

Tommi on vastannut jo kahdeksan vuoden ajan tutkimusjohtajan, kouluttajan ja tutkijan roolissa koulutusten kokonaisvaltaisesta toteuttamisesta asiakkaille. Lisäksi Tommi toteuttaa ja kehittää asiakkaille erilaisia selvityksiä ja osallistuu kirjojen kirjoittamiseen. Tommi on myös sertifioitu Workplace Big Five -persoonallisuusprofiilin käytössä.

KTM Tommi Lindholm luki Vaasan Yliopistossa pääaineenaan rahoitusta. Opiskelujen aikana Tommi törmäsi käyttäytymistieteelliseen rahoituksen tutkimukseen ja teki siitä Pro Gradu -tutkielmansa. Tätä kautta löytyi kiinnostus ihmismieltä kohtaan. Tarve ymmärtää sen saloja viitoittaa Tommin polkua edelleen.

Erityisosaamisalueet
    – Johtoryhmätyöskentely
    – Asiantuntijoiden johtaminen
    – Palkitseminen

08:30 Aamiainen

09:00 Tilaisuuden avaus

09:30 Mitä johtoryhmätyöllä tavoitellaan?
    – Johtoryhmän tehtävä ja tavoitteet
    – Johtoryhmät tutkimuksen valossa
    – Hyvän johtoryhmän ominaisuudet
    – Johtoryhmätyön yleisimmät kehittämiskohteet

10:15 Tauko

10:30 Johtoryhmä strategisen johtamisen näkökulmasta
    – Johtoryhmän rooli strategisessa suunnittelussa
    – Sitoutuminen yhteiseen strategiaan
    – Strategian, liiketoimintamallin ja johtoryhmän suhde

12:00 Lounas

13:00 Johtoryhmä tiiminä
    – Johtoryhmän jäsenten rooli ja vastuut
    – Johtoryhmän kehittäminen tiiminä
    – Johtoryhmän kollektiivinen älykkyys ja sen kehittäminen
    – Erilaisten näkemysten hyväksyminen ja hyödyntäminen
    – Yhteisen näkemyksen ja tahtotilan syventäminen

14:15 Kahvi

14:30 Johtoryhmäkokouksen kehittäminen
    – Laadukkaan kokouksen lähtökohdat
    – Kokouskäytänteiden kehittäminen
    – Erilaiset kokoustyypit
    – Yhteisen ajan hyötykäyttö

15:00 Loppukeskustelu: Johtoryhmätyön kehittämisen seuraavat askeleet

15:30 Tilaisuus päättyy

Innopoli 3, Otaniemi, Vaisalantie 4, 02130 Espoo
    – Voit osallistua myös etänä. Valitse ilmoittautumislomakkeella, osallistutko lähi- vai etäkoulutukseen.

pe 6.10.2023, klo 8:30-15:30

– sisältää koulutusmateriaalin, lounaan ja kahvitarjoilun

Laskutus tapahtuu, kun koulutuksen toteutuminen varmistuu.

Kysy ryhmäetuhintaa:
    toimisto@ratekoulutus.fi

Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.