Tietosuoja-asetus ja henkilötietojen käsittely HR:n näkökulmasta (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Tietosuoja-asetus ja henkilötietojen käsittely HR:n näkökulmasta (1/2 pv)

23.05.2018, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 13 huhtikuun, 2018 Sampo Korppoo

Lakitieto

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Koulutuksesta sanottua: • Tehokas aamupäivä. Erittäin hyvät luennoitsijat. • Kokonaiskuvan saaminen aiheesta sekä pääpointit • Selkeät esiintyjät • Hyvin tiivistetty tietopaketti. • Käytännöllinen ote, paljon keskustelua • Kokonaisuudessaan hyvä koulutus aiheesta. • Konkreettiset asiat joita tulee huomioida yrityksen valmistautuessa tulevaan. • Erittäin asiantuntevat kouluttajat. Osasivat vastata kaikkiin kysymyksiin. • Sain konkreettiset ohjeet siitä, miten tätä asiaa kannattaa viedä eteenpäin ja dokumentoida

Tietosuoja-asetus ja henkilötietojen käsittely HR:n näkökulmasta uusintana kysynnän vuoksi!

EU on julkaissut uuden tietosuoja-asetuksen ja -direktiivin. Uusien säännösten tullessa voimaan Suomen olemassa oleva henkilötietolaki kumotaan. Yrityksen näkökulmasta keskeinen muutos on uusi tietosuoja-asetus.

Koulutuksessa kuulet

• miten tietosuoja-asetuksen uudistukset vaikuttavat henkilötietojen ja arkaluontoisten henkilötietojen käsittelyyn
    • millä perusteella työnantaja voi käsitellä henkilötietoja
    • mitkä ovat henkilötietojen käsittelijän vastuut
    • miksi tietosuojavastaavan nimittäminen on suositeltavaa, vaikka se ei olisikaan pakollista.

Päivän jälkeen tiedät, miten uudistetun lain vaatimuksiin kannattaa valmistautua.

Asiantuntijat:
    Asianajaja Iiris Kivikari, Dittmar & Indrenius
    Asianajaja Samuel Kääriäinen, Dittmar & Indrenius

8.30 Ilmoittautuminen ja aamiaistarjoilu

9.00 Tietosuoja-asetus ja henkilötietojen käsittely HR:n näkökulmasta

• millä perusteella työnantaja voi käsitellä henkilötietoja
    • työntekijän oikeudet uudessa lainsäädännössä
    • työntekijän oikeus tarkastaa henkilötietonsa
    • henkilötietojen käsittelijän vastuu
    • tietosuojavastaava
    • valmistautuminen uusiin vaatimuksiin

Asianajaja Iiris Kivikari, Dittmar & Indrenius
    Asianajaja Samuel Kääriäinen, Dittmar & Indrenius

11.15 Tilaisuus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila
    Kalevankatu 12
    Helsinki

Aika:
    23.05.2018 klo 9:00 – 11:15

Jäsenetuhinta 280 eur + alv
    Normaalihinta 380 eur + alv

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot
    Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.