Tilaajana tietojärjestelmäprojektin hankinnassa (1 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Tilaajana tietojärjestelmäprojektin hankinnassa (1 pv)

06.04.2020, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 12 helmikuun, 2020 Sampo Korppoo

Projektinhallinta

Koulutuksessa pureudutaan tietojärjestelmäprojekteihin erityisesti tilaajan näkökulmasta. Koulutuksessa avataan käytännön esimerkein tilanteita, joissa tilaajan ja toimittajan näkökulmat eroavat vahvasti toisistaan tai joissa usein ajaudutaan ongelmiin tilaajan ja toimittajan kesken.

Koulutuksen teemat ja esimerkit avaavat uusia näkökulmia ja ratkaisumalleja, joita voit hyödyntää arkielämän tilanteissa turvaamaan tuottavan tilaaja-toimittaja yhteistyön projektissasi.

Hyvin onnistuneessa tietojärjestelmähankkeissa tilaaja ja toimittaja ymmärtävät toistensa toiminnan lainalaisuudet ja toiminnan motiivit. Usein kuitenkin ajaudutaan tilanteisiin, joissa yhteistyö rakoilee ja pahimmassa tapauksessa koko projekti tai hanke ajautuu kriisiin. Osapuolet eivät aina löydä keinoja, joilla projektia tai hanketta johdettaisiin niin, että tulos olisi kaikkien kannalta hyvä tai edes paras mahdollinen kompromissi. Tämä koulutus antaa sinulle keinoja välttää ja ratkaista näitä tilanteita.

Kurssista on mahdollista saada 6 PDU pistettä.

Koulutus on hyödyllinen ammattilaisille, jotka toimivat tilaaja-asiakkaina tietojärjestelmäprojekteissa. Projektitoimituksen hankkimiseen osallistuvat asiantuntijat, projektipäälliköt, projektikoordinaattorit sekä projektitoimituksien ohjausryhmien jäsenet hyötyvät koulutuksesta.

Esitiedot
Koulutus ei edellytä aikaisempaa projektikokemusta, mutta asioiden omaksumista aiempi projektityökokemus helpottaa. Osallistujiksi sopivat myös kokeneet projektipäälliköt, jotka haluavat uusia näkökulmia työhönsä.

Tavoite
Kurssi antaa eväitä tilaajan oman edun mukaiseen toimintaan ja päätöksentekoon projektin kaikissa vaiheessa. Kurssin käytännön esimerkit auttavat ennakoimaan projekteissa väistämättä eteen tulevia hankalia tilanteita ja auttavat ratkaisemaan niitä rakentavalla tavalla. Koulutus korostaa win-win asetelmien tärkeyttä ja projekteissa toimivien henkilöiden omia vaikutusmahdollisuuksia projektin onnistumisen kannalta.

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

Sisältö:

Projektin/ hankkeen valmistelut
– Tarjouspyyntö
– Toimittajan, menetelmän ja tuotteen valinta
– Sopimuksen laatiminen

Projekti-/ hankesuunnittelu
– Menetelmät
– Tuotokset
– Aikataulu
– Resurssit ja osaaminen

Projektin/ hankkeen aloittaminen
– Sitouttaminen

Projektin/ hankkeen ohjaus & seuranta
– Johtaminen ja ohjausmalli
– Seuranta ja raportointi
– Laajuuden hallinta
– Riskien hallinta
– Talouden hallinta
– Viestintä ja kommunikointi
– Ongelmien ratkaiseminen

Projektin päättäminen

Tieturi Oy, Mannerheimintie 15, Helsinki

maanantai 06.04.2020

Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen.