Todistelu veroprosessissa: todistustaakka ja selvitysvelvollisuus (90 min)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Todistelu veroprosessissa: todistustaakka ja selvitysvelvollisuus (90 min)

18.04.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 28 helmikuun, 2023 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Kenellä on velvollisuus näyttää väitteensä toteen veroprosessissa? Mitkä säännökset määrittävät selvittämisvelvollisuuden jakautumista? Miten selvittämisvelvollisuuden jakautuminen on ratkaistu oikeuskäytännössä? Milloin suullinen todistelu on tarpeen tai sallittava? Kouluttajat käsittelevät tässä koulutuksessa todistustaakkaa ja selvitysvelvollisuutta veronkiertoväitteen, peitellyn osingonjaon ja siirtohintaoikaisun tilanteissa.

Koulutus on suunnattu veroasiantuntijoille, yritysten talousjohdolle, hallinnon virkamiehille ja muille verotuksen parissa työskenteleville

Kouluttajat
Ossi Haapaniemi
, asianajaja, osakas, OTT, Roschier Asianajotoimisto Oy

Jouni Weckström, asianajaja, osakas, Asianajotoimisto Waselius & Wist Oy

Asianajajat Ossi Haapaniemi ja Jouni Weckström pureutuvat koulutuksessa todisteluun ja selvityksen esittämiseen liittyviin kysymyksiin veroprosessissa. Kouluttajat käsittelevät etenkin veronkiertoon ja siirtohinnoitteluun liittyviä tapauksia – esimerkiksi tilanteissa, joissa on esitetty väite veronkierrosta tai peitellystä osingonjaosta. Miten todisteluun kannattaa valmistautua ja miten esittää todisteet? Entä miten näyttöä arvioidaan? Todisteluun ja selvityksen esittämiseen kantaa ottavina oikeustapauksina tarkastellaan ratkaisuja KHO:2007:67, KHO:2013:72, KHO:2016:100, KHO 13.9.2016/3803, KHO 2020:23 KHO:2020:35, olennaisilta osiltaan.

Live-webinaarissa voit esittää asiantuntijoille kysymyksiä webinaarin chatissa. Pääset kirjautumaan sisään webinaariin ennen koulutuspäivää lähettämästämme linkistä. Webinaarikoulutus alkaa klo 9.00, ja lähetys päättyy klo 10.30. Tallenteet ovat osallistujien katsottavissa kuuden kuukauden ajan koulutuspäivästä.

Koulutus järjestetään verkossa

18.4.2023, klo 9:00-10:30

Tarjoushinta:
Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 150 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 130 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.