Työmatka ja kustannusten korvaukset (1/2 pv)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Työmatka ja kustannusten korvaukset (1/2 pv)

06.06.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 26 toukokuun, 2023 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Koulutuksessa käsitellään perusasioiden lisäksi vaikutuksia työntekijän verotukseen ja huomattavasti lisääntyneen etätyöskentelyn mukanaan tuomia kysymyksiä.

Lisäksi koulutuksessa käydään läpi tilanteita, joissa työehtosopimusten määräykset ja verovapaiden kustannusten korvausten edellytykset vaativat eritystä tarkkuutta korvausten käsittelyssä.

Koulutuksessa käydään läpi myös työnantajan ilmoittamisvelvollisuutta Tulorekisteriin. Tähän koulutukseen voit lähettää ennakkokysymyksiä aiheista, joita haluat koulutuksessa käsiteltävän. Kouluttaja vastaa myös kysymyksiisi kahden viikon ajan koulutuksen jälkeen.

Leena Juusela
, Senior Tax Manager, DE, Tuokko Ltd

Työmatka ja verotus

Työmatkan käsite

Tilapäisyys ja erilaiset työpaikat

Etätyö
– Mikä on varsinainen työpaikka
– Vähennykset verotuksessa

Ulkomaan matkat
– Lyhyet työmatkat
– Pidempi oleskelu ulkomailla
– 6 kk sääntö
– Mitä ilmoituksia tarvitaan

Kustannusten korvausten verovapaus

Esimerkkejä

Etäkoulutus

6.6.2023, klo 09.00-13.00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaali sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.