Työsuojelupäällikön pätevöitymiskoulutus 2018 (5 pvä)
Kiwa Inspecta järjestää nyt koulutuksen:

Työsuojelupäällikön pätevöitymiskoulutus 2018 (5 pvä)

2 590 euroa /hlö + alv 24 %

09.10.-12.12.2018, Scandic Helsinki Aviacongress, Vantaa Robert Huberin tie 4, Vantaa 18 syyskuun, 2018 Sampo Korppoo

Työturvallisuus

Koulutuksen tarkoituksena on antaa ajankohtaista tietoa kokeneille työsuojelupäälliköille ja –asiantuntijoille. Kurssi koostuu viidestä lähiopetuspäivästä, ennakkotehtävästä, välitehtävästä ja lopputyöstä. Kurssilla jaetaan tietoa myös osallistujien omista kokemuksista ja verkostoidutaan muiden työsuojelupäälliköiden kanssa.

Työsuojelupäälliköt ry on kehittänyt jäsenilleen sopivaa pätevöitymiskoulutusta jo vuodesta 1972 alkaen. Vuoden 2018 koulutuksen järjestää KIwa Inspecta uudistuneen koulutusohjelman mukaisesti.
Työsuojelupäälliköt ry pätevöitymiskoulutuksen suorittaminen tukee, riittävän työkokemuksen lisäksi eurooppalaisen European Occupational Safety and Health Manager -pätevyyssertifikaatin hakemista. Kurssin suorittaneet voivat hakea suoraan eurooppalaista pätevyyttä, sillä kurssisisältö on ennakkoon hyväksytetty sertifikaatteja myöntävässä IFE Institut für Ergonomiessa.

Työsuojelupäälliköt ry myöntää koulutuksen hyväksytystä suorituksesta pätevöitymistodistuksen,
joka on osoitus alaan perehtyneisyydestä. Pätevöitymiskoulutuksella on EU-vertailtavuus.

Pätevöitymisen (ASM = Authorized Safety Manager)) myöntää Työsuojelupäälliköt
ry:n tutkintotoimikunta.

Haku- ja lähtötasovaatimukset pätevöitymistodistukselle:

1 Taso C / vähäriskiset työpaikat
(esimerkiksi toimistotyöpaikat)
Lähtötasovaatimukset:
kolme vuotta työkokemusta työterveys- ja turvallisuustehtävissä
teknikko, insinööri tai vastaava tutkinto
turvallisuustutkinto (25 op), työsuojelupäällikön perustietokurssi (3 op)
ja muita alan opintoja (22 op).

2 Taso B / keskiriskiset työpaikat
(esimerkiksi palvelualat, elektroniikkateollisuus, sähkö- ja
telealat) / B2 toimialakohtainen pätevyys
insinööri AMK tai ylempi korkeakoulututkinto
viisi vuotta työkokemusta työterveys- ja
turvallisuustehtävissä
ylempi turvallisuustutkinto (50 op), työsuojelupäällikkökurssi (6 op), johtamiseen
liittyvää koulutusta ja muita alan opintoja (44 op).

3 Taso A / korkeariskiset työpaikat
insinööri AMK tai ylempi korkeakoulututkinto
viisi vuotta työkokemusta
Master of Safety (90 op.) tai vastaava oppimäärä, johtamiseen liittyvää ja muita alan opintoja 30 op

Koulutukseen voi osallistua vaikka ei olisi vielä hakemassa pätevöitymistodistusta. Kurssin suorituksen perusteella pätevöitymistodistuksen voi hakea myöhemminkin, kun vaatimukset täyttyvät.

Ohjelmarunko:

9.10.2018 Turvallisuusjohtaminen
10.10.2018 Työsuojelusäädösten merkitys ja onnettomuuksiin varautuminen
7.11.2018 Riskien ja työkyvyn hallinta
11.12.2018 Opinnäytetöiden esittely
12.12.2018 Tentti ja Turvallisuuskulttuuri

Tarkempi ohjelma julkaistaan lähiaikoina.

Scandic Helsinki Aviacongress
Robert Huberin tie 4
01510 Vantaa

09.10-12.12.2018 klo 9.00 – 16.00

euroa /hlö + alv 24 %.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta, eikä osallistuja saavu koulutukseen, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.