Tietokoneen ja mobiililaitteiden käyttäjien tietoturvakoulutus (2 h)
Uusi etäkoulutus arjen tietoturvasta
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Tietokoneen ja mobiililaitteiden käyttäjien tietoturvakoulutus (2 h)

16.12.2020, Etäkoulutus , Etäkoulutus 27 marraskuun, 2020 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia , Toiminnan kehittäminen

Uups – laitteesi on kaapattu, tietoturva 101 – ovatko sinun tietosi turvassa?

Tässä 2 tunnin etävalmennuksessa käydään läpi tietokoneen ja mobiililaitteiden käyttäjien tietoturva-asioita, mm. ilmaiseksi käyttöön tarjottujen wifi-verkkojen vaaroja. Koskaan ei voida varmistua näiden ilmaisten verkkojen todellisesta tarjoajasta.

Ihmiset käyttävät paljon erilaisia laitteita ja sovelluksia, joista useat ovat kytkettyinä internettiin. Sovelluksia ja laitteita käytetään tietämättä tarkasti, mitä tietoja tulee luovuttaneeksi kolmansille osapuolille. Avoimia wifi-verkkoja, kuten kahviloiden ym. tarjoamia verkkoja käytellään melko huolettomasti.

Samoin kaikenlaisia kodin valvontaan tarkoitettuja laitteita asennellaan mainosten sloganeihin luottaen. Useimmiten tavalliset käyttäjät eivät voi varmistua siitä, ovatko nämä sovellukset, wifi-verkot tai laitteet turvallisia.

Ota nyt haltuun tietoturvan perustiedot ja taidot, kuinka voit suojautua mahdolliselta tietojen kaappaukselta.

Kenelle

Kaikille, jotka ovat kiinnostuneita omasta tietoturvasta.

Hyödyt

Saat hyödyllistä perustietoa arjen tietoturvasta, kun käytät tietokonetta ja mobiililaitteita.

Tämän koulutuksen jälkeen tiedät, kuinka käyttää wifi-verkkoja turvallisesti. Saat perustiedot siihen, miten suojautua yleisimmiltä tietoturvariskeiltä sekä siihen, miten pystyt valitsemaan turvalliset laitteet ja ohjelmistot käyttöösi.

Pääset kysymään suoraan asiantuntijoilta, jotka toimivat päivittäin tietoturvallisuuden parissa etsien, korjaten ja ennalta ehkäisten tietoturvallisuusongelmia.

Kouluttajat

Mikko Kortelainen työskentelee teknologiajohtajana ja yrittäjänä Innocodella. Hänellä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus asiantuntijana ICT-alan järjestelmähankkeissa ja hän on seurannut tarkasti alan trendejä etenkin tietoturvan saralla. Kortelainen on tehnyt pitkän työuransa aikana järjestelmäkonsultointia useille yrityksille ja sekä julkishallinnon organisaatioille. Viimeisen viiden vuoden aikana hän on keskittynyt tietoturvaan liittyviin projekteihin.

Jani Hellberg työskentelee tietoturva-asiantuntijana Innocodella. Hänellä on usean vuoden kokemus kyberturvan saralta. Laiteturvallisuus ja verkkoympäristöjen tietoturva ovat Hellbergin erikoistumisalaa. Hän on yksi harvoista tietoturva-asiantuntijoista, jotka Traficom on valtuuttanut tekemään laitteiden tietoturvamerkkitestauksia.

Vuorovaikutteinen etävalmennus!

Tämä koulutus toteutetaan Teamsilla, joka toimii etävalmennuksena turvallisesti ja mukavasti. Pidämme taukoja riittävästi. Voit kysyä ja kommentoida päivän aikana.

Saat lisätietoa Osallistumisohjeessa, joka lähetetään sinulle sähköpostitse ennen koulutusta.

9.45 Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus

10.00 Koulutus alkaa

Alustus aiheeseen

• Arjen tietoturvaa tietokoneiden ja mobiililaitteiden käyttäjille
  • Uups – laitteesi on kaapattu, tietoturva 101

Valvontakameroiden vaarat

• Tuntuuko, että sinua seurataan?
  • Tiedätkö, mitä kodin valvontalaitteet pitävät sisällään?

Sovellusten vaarat

• Asenteletko sovelluksia tietokoneellesi tai mobiililaitteisiisi?

Wifi-verkkojen vaarat

• Kuinka käyttää wifi-verkkoja turvallisesti.

Tauko

Kuinka tietosi varastetaan

• Esittelemme, miten wifi-verkossa käytettävän laitteen voi kaapata.

Tavat suojautua vaaroilta

• Aikaa kysymyksille – ovatko sinun tietosi turvassa?

12.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Etäkoulutus Teamsilla (voit osallistua mistä tahansa internet-yhteyden päästä omalla tietokoneellasi)
Ajankohta: 16.12.2020 klo 10.00 – 12.00

Osallistumismaksu: 197 euroa / hlö (+ alv 24%). Valmennukseen sisältyy sähköinen koulutusmateriaali.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 157 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 97 euroa / hlö (+ alv 24%)

Bonus: Ilmoittaudu 01.12.2020 mennessä, saat vapaavalintaisen webinaaritallenteen (arvo 97 euroa).  WebAkatemian lahjalinkki toimitetaan sähköpostiisi koulutuksen jälkeen.

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.