Vaikuttava ja valmentava esimies – Peili-käyttäytymisprofiilin avulla tiimiläisten vahvuudet käyttöön (1 pv)
BONUS ja Peili-ennakkotehtävä kuuluu valmennukseen - ilmoittaudu heti
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

04.06.2019, Tapahtumatalo Bank, Helsinki Unioninkatu 20, Helsinki 23 toukokuun, 2019 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Toiminnan kehittäminen

Peili-käyttäytymisprofiili sisältyy valmennukseen

Tämän päivän työelämässä menestyäkseen on varsinkin tiiminvetäjän ja esimiehen tärkeää kyetä vaikuttamaan ja tekemään tuloksellista yhteistyötä erilaisten ihmisten kanssa. Käyttäytymiselläsi ja vuorovaikutuksellasi rakennat luottamusta, jolle toimiva yhteistyö pääsääntöisesti perustuu.

• Saatko tiimisi potentiaalin esiin?
  • Toimiiko yhteistyö erilaisten ihmisten kanssa saumattomasti?
  • Saatko viestisi perille ja ihmiset toimimaan toivomallasi tavalla?
  • Voivatko kaikki tiimissäsi hyödyntää vahvuuksiaan yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi?

Tule oppimaan, miten saat tiimiläistesi vahvuudet hyötykäyttöön!

Kenelle

Koulutus sopii kaikille nykyisille ja tuleville esimiehille ja tiiminvetäjille, jotka haluavat johtaa tehokkaammin parantamalla vuorovaikutusta ja yhteistyötä tiiminsä erilaisten ihmisten kanssa.

Hyödyt

Tässä koulutuksessa opit tunnistamaan erilaiset käyttäytymistyylit ja mukauttamaan tarvittaessa omaa vuorovaikutustapaasi, jotta yhteistyö sujuu tehokkaammin ja viestisi menee paremmin perille.

Kouluttaja

Kouluttajana toimii sertifioitu Peili-valmentaja KTM Mira Kivistö. Miralla on yli kymmenen vuoden kokemus kouluttamisesta sekä henkilöstön ja toiminnan kehittämisestä. Hän on myös itse toiminut esimiehenä. Koulutukseltaan Mira on kauppatieteiden maisteri ja valtiotieteiden kandidaatti (pol.kand.). Lisäksi hän on opiskellut mm. psykologiaa, työpsykologiaa ja organisaatioiden kehittämistä.

Mira on sertifioitu Peili-valmentaja (vuorovaikutus), SHL:n henkilöarvioija sekä EFQM (Excellence Finland -laatupalkinto) –arvioija. Kouluttajana Mira on saanut positiivista palautetta mm. käytännönläheisyydestään ja innostavuudestaan.

BONUS – ilmoittaudu heti!

Koulutukseen sisältyy Peili-käyttäytymisprofiili (arvo 160€ +alv), joka perustuu oman arviosi lisäksi viiden muun sinut hyvin tuntevan henkilön arvioon (esim. tiimiläistesi). Peili-profiilisi auttaa sinua ymmärtämään vuorovaikutustapaasi eri tilanteissa ja erilaisten ihmisten kanssa sekä hyödyntämään vahvuuksiasi ja välttämään ”sudenkuoppia”. Koulutuksessa saat runsaasti käytännön vinkkejä erilaisten ihmisten kanssa toimimiseen sekä heidän johtamiseensa ja motivoimiseensa.

Ennakkotehtävä

Kaksi viikkoa ennen koulutusta saat sähköpostitse ohjeet ja linkin Peili-profiilisi tekemistä varten. Peili-kyselyyn vastataan internetissä (10 min), minkä jälkeen täytät järjestelmään valitsemasi 5-7 sinut mielellään työyhteyksistä hyvin tuntevan henkilön sähköpostiosoitteet heidän arvioitaan varten. Järjestelmä lähettää arviointipyynnöt heille automaattisesti.

8.30 Ilmoittautuminen, materiaalien jako ja aamukahvi

09.00 Koulutus alkaa

Esimiehen kompetenssit
• Millainen on hyvä esimies?
• Laadimme yhdessä esimiehen kompetenssiprofiilin

Ihmisten erilaisuus ja sen vaikutukset esimiestyössä
• Kaikkia ei voi johtaa samalla tavalla
• Ihmisten erilaisuuden aiheuttamat haasteet ja väärinymmärrykset

Peili-käyttäytymisprofiili apuna esimiestyössä
• Peili-profiilin tausta
• Erilaiset käyttäytymistyylit ja niiden tunnistaminen
• Peili-profiilien (käyttäytymistyylipalaute) jako ja tulkinta
• Omaan Peili-profiiliin tutustuminen

11.30 Lounas

Miten huomioin ihmisten erilaisuuden?
• Käyttäytymistyyleihin perehtyminen
• Vuorovaikutus erityylisten ihmisten kanssa
• Harjoituksia käyttäytymistyylien pohjalta

Miten johdan erilaisia ihmisiä?
• Motivointi – miten asetan motivoivat tavoitteet
• Kiittäminen – positiivinen palaute vahvistaa toimintaa
• Työhyvinvointi – työhyvinvointi parantaa suoritusta

14.00 Iltapäiväkahvit

Miten parannan kohtaamiskykyäni?
• Mitkä asiat vaikuttavat kohtaamiskykyyn?
• Puolustautuva käyttäytyminen
• Erilaisia tapoja suhtautua muutokseen
• Kohtaamiskykypalautteiden jako ja tulkinta

Miten rakennan luottamusta?
• Luottamuksen rakentuminen erityylisillä ihmisillä
• Luottamuspalautteiden jako ja tulkinta

Vaikuttavan ja valmentavan esimiehen action-pointit
• Tiimin jäsenten vahvuudet ja kehittämisalueet
• Omat vahvuuteni ja kehittämisalueeni esimiehenä
• Toimintasuunnitelma oman esimiestyöni ja tiimini kehittämiseksi
• Prioriteetit seuraavalle vuodelle / kuukaudelle / viikolle

Yhteenveto ja loppukeskustelu

16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, Helsinki

Ajankohta: 4.6.2019

Osallistumismaksu: 697 euroa (+ alv 24%). Sisältää materiaalin ja tarjoilun. Koulutukseen osallistuneet saavat myös todistuksen.

Ryhmäetuhinnat: samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa / hlö (+ alv 24%), kolme tai useampi osallistujaa: 597 euroa/ hlö (+ alv 24%)

BONUS: Peili-käyttäytymisprofiili (arvo 160€ +alv) – HUOM! ennakkotehtävän vuoksi ilmoittautuminen toivotaan viimeistään 21.5.2019

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.