Yrityksesi tulliasiat kuntoon muuttuvassa maailmassa (1 pv)
Yritysakatemia järjestää nyt koulutuksen:

Yrityksesi tulliasiat kuntoon muuttuvassa maailmassa (1 pv)

01.06.2023, Etäkoulutus , Etäkoulutus 24 maaliskuun, 2023 Sampo Korppoo

Taloushallinto ja verotus

Tulliasioiden hyvä hallinta on entistä olennaisempaa vientiä ja tuontia harjoittaville yrityksille mullistusten ravistelemassa maailmassa.

Ulkomaankauppaa harjoittavissa yrityksissä tulliasiat jäävät usein liian vähäiselle huomiolle. Tulliasioista vastaamaan joutuneet työntekijät saattavat tuntea myös epävarmuutta ja osaamisvajetta vaativien tulliasioiden edessä.

Tämä koulutus antaa vankat perusvalmiudet ymmärtää tulliasioita. Saat varmuutta niiden hoitamiseen, sekä vinkkejä kuinka viedä asiaa eteenpäin yrityksessä. Koulutuksessa saat myös vinkkejä siihen, miten yrityksesi saavuttaa kustannussäästöjä maahantuonnin tullimaksuissa ja miten EU:n ulkopuolella oleva asiakkaasi saa yrityksesi valmistamille tuotteille edullisen tullikohtelun kotimaassaan. Saat myös katsauksen EU:n hiilitullijärjestelmään (CBAM), jonka arvellaan tuovan maahantuojille uusia raportointivelvollisuuksia jo 2023.

Kouluttajana toimii tulliasiantuntija OTK Matti Alpua, joka kouluttaa tulliasiat selkokielellä niin, että kuulijat ymmärtävät ja rohkaistuvat avoimeen keskusteluun ja kysymään tulliasioista.

Koulutus soveltuu kaikille tulliasioiden parissa kuten vientimyynnissä, ostotehtävissä, verotuksessa, logistiikassa ja taloushallinnossa työskenteleville henkilöille.

Kouluttaja:
Tulli- ja valmisteveroasiantuntija Matti Alpua

• EU:n tullilainsäädännön suuntaviivat
• Tulli-ilmoitukset
• Maahantuontimenettelyt
• Tulliverotus (tullausarvo, alkuperäasiat, tariffi, arvonlisävero)
• Erityismenettelyt
• Vientimenettelyt
• Maahantuonnin arvonlisävero
• EU:n hiilitullijärjestelmä CBAM

Etäkoulutus

1.6.2023, klo 9:00-13:00

/hlö + alv 24 %. Koulutus ja materiaalit sisältyvät hintaan.

Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % koulutuksen hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi, tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.