Tehosta toimintaa ja vähennä kiirettä – Lean Six Sigma Yellow Belt (1 pv)
Jaatinen B.V. järjestää nyt koulutuksen:

Tehosta toimintaa ja vähennä kiirettä – Lean Six Sigma Yellow Belt (1 pv)

31.10.2016, Glo Hotel Sello, Espoo Leppävaarankatu 1, Espoo 24 syyskuun, 2016 Sampo Korppoo

Laadunvarmistus , Tuotanto ja logistiikka

Haluaisitko oppia parantamaan tulosta, nopeuttamaan toimintaa ja samalla vähentämään työhön kuluvaa aikaa ja resurssien tarvetta?

veranderkundig-home-finalKoulutuksessamme opit, miten voit parantaa tuloksia prosesseja tehostamalla systemaattisesti, objektiivisesti ja nopeasti Lean Six Sigman avulla. Lean Six Sigma on yksi maailman menestyksekkäimmistä yritysprosessien parannusmenetelmistä ja menetelmää on käytetty jo vuosikymmeniä maailmanlaajuisesti eri aloilla erikokoisissa yrityksissä. Lean Six Sigma Yellow Belt –koulutuksemme on tehokas paketti tärkeimmistä Lean Six Sigma –käsitteistä ja –työkaluista, joita voit heti koulutuksen jälkeen ruveta käyttämään.

Koulutamme innostavasti ja selkeästi huumoria unohtamatta. Oppimisen tehostamiseksi käsittelemme asiat usealla eri tasolla: teoria, sovellukset, osallistuminen ja reflektointi. Katamme asiat joustavasti osallistujien tarpeet huomioiden ja keskitymme osallistujien kykyyn soveltaa opittua heti käytäntöön.

Kenelle koulutus soveltuu?
Koulutus soveltuu kaikille (johdosta työntekijöihin), jotka haluavat oppia uusia näkökulmia ja työkaluja ongelmanratkaisuun ja toiminnan tehostamiseen.

Mitä opit koulutuksessa?
Hallitset tärkeimmät Lean Six Sigma -käsitteet, soveltuvuusalueet ja menestystekijät. Opit katsomaan työympäristöäsi ja organisaatiotasi uudella tavalla, jotta löydät parannuspotentiaalin helpommin. Tiedät miten voit parantaa tuloksia omassa ympäristössäsi.

Kouluttaja
marjaKouluttajana on DI Marja Jaatinen. Marja on sertifioitu Lean Six Sigma Master Black Belt, ja hänellä on yli 20 vuoden kansainvälinen kokemus Lean Six Sigman soveltamisesta teollisuudessa, palvelualoilla, terveydenhuollossa ja valtion hallinnossa Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa. Marja oli myös mukana jalkauttamassa Lean Six Sigmaa Eurooppaan 90-luvun puolivälissä. Marjalla on laaja kokemus eri kokoisista organisaatioista, kansainvälisistä yhtiöistä pk-yrityksiin, ja hän on kouluttanut ja ohjannut satoja työntekijöitä ylimmästä johdosta työntekijöihin.

Koulutuksen pääjärjestäjä on Jaatinen B.V., hollantilainen Lean Six Sigma -konsulttipalveluja tarjoava osakeyhtiö. Ohjaamme ja koulutamme työntekijöitä kaikilla organisaatiotasoilla pysyvään tulokseen Lean Six Sigman, Lean johtamisen ja erilaisten käyttäytymistekniikoiden avulla. Opitun välitön soveltaminen käytäntöön, saavutettujen tulosten mittaaminen ja jatkuvan parantamisen hallitseminen kuuluvat olennaisena osana lähestymistapaamme. Tavoitteemme on, että asiakkaamme oppivat mahdollisimman nopeasti soveltamaan Lean Six Sigmaa itsenäisesti.

Aiemmin koulutukseen osallistuneiden kokemuksia:
”Selkeä eteneminen perusteista loppuun. Hyvät harjoitukset. Kaikkien osallistuminen”
” Ammattitaitoinen ja innostava kouluttaja.”
”Kouluttajan persoona juuri sopiva, kevensi aihetta, ammattitaidolla vedetty.”
”Eväitä prosessin parantamiseen.”
”Käytännönläheinen, hyviä esimerkkejä. Marja osaa asiansa.”
”Iloinen ja reipas meininki.”

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00 Koulutus alkaa
1. Tietopaketti Lean Six Sigman peruskäsitteistä keskustellen omaan tilanteeseen soveltamisesta:

• Mitä Lean Six Sigma tarkoittaa?
• Miksi ja milloin käyttää Lean Six Sigmaa?
• Mikä on menetelmän tehokkuuden perusta?
• Projektin valinta, projektivaiheet ja roolit
• Prosessin analysointi ja parantaminen + videoharjoitus
• Lean Six Sigma –peli

11.30 – 12.15 Lounas

2. Käytännön projektiesimerkki
• Miten nopeuttaa prosessia 90 % kahdessa viikossa samalla kun työtyytyväisyys paranee ja volyymit kasvavat

3. Opitun harjoittelu käytännössä
• Simulaatio työprosessin läpimenoajan lyhentämisestä
• Kokemukset ja palaute

4. Muutokseen hallinta
• Muutoksen vaiheet, kriittiset tekijät ja menestyksellinen hallinta
• Oman työympäristön muutosvalmiuden kartoittaminen

5. Opitun soveltaminen koulutuksen jälkeen
• Suunnitelma opitun soveltamisesta omassa ympäristössä

16.00 Koulutus päättyy

Glo Hotel Sello, Leppävaarankatu 1, 02600 Espoo. Hotelliin on hyvät kulkuyhteydet sekä ilmainen pysäköinti.

Aika:
31.10.2016

Hinta ja koulutusmateriaali:
585 eur
/hlö + alv. Hintaan sisältyy suomenkielinen koulutusmateriaali, kirja Lean Six Sigman peruskäsitteistä sekä tarjoilut päivän aikana.

Peruutusehdot:
Peruutuksista on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista, tai mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko kurssin hinta. Koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle ilman lisämaksua ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle etukäteen.