Ympäristöoikeuden ajankohtaispäivä (1 pv)
Edilex Pro järjestää nyt koulutuksen:

Ympäristöoikeuden ajankohtaispäivä (1 pv)

02.06.2016, Scandic Simonkenttä, Helsinki Simonkatu 9, Helsinki 6 helmikuun, 2016 Sampo Korppoo

Lakitieto

Varaa päivä kalenteristasi! Vuoden 2016 ympäristöoikeuden ajankohtaispäivässä syvennymme ajankohtaisiin ympäristöoikeuden uudistuksiin. Päivän aikana käydään tiiviissä muodossa läpi kolme tärkeintä ympäristöministeriön vetämää lakihanketta, kuullaan EU:ssa vireillä olevista uudistuksista sekä pureudutaan asiantuntijapuheenvuorojen ja oikeustapausten käsittelyn kautta luvituksen ja jälkivalvonnan haasteisiin.

Ajankohtaispäivän asiantuntevaan ja monipuoliseen puhujakaartiin lukeutuvat muun muassa hallitusneuvos Oili Rahnasto ympäristöministeriöstä, professori Tapio Määttä Itä-Suomen yliopistosta, asiantuntija Salla Ahonen EK:n Brysselin toimistosta, johtava ympäristövalvoja Tuija Sievi-Korte Pirkanmaan ELY-keskuksesta, hallitusneuvos Anja Liukko työ- ja elinkeinoministeriöstä, asianajaja Robert Utter Asianajotoimisto Roschierilta ja toiminnanjohtaja Anni Mikkonen Tuulivoimayhdistyksestä.

Ajankohtaispäivä on suunnattu ympäristöoikeuteen erikoistuneille lakimiehille, alan päättäjille ja virkamiehille, organisaatioiden ympäristö- ja laatupäälliköille, ympäristöinsinööreille sekä muille ympäristöoikeuden alan asiantuntijoille, jotka haluavat päivittää tietonsa ympäristösääntelyn tilanteesta.

Asiantuntijat:
Oili Rahnasto, hallitusneuvos, ympäristöministeriö
Salla Ahonen, asiantuntija, EK
Anja Liukko, työ- ja elinkeinoministeriö
Anni Mikkonen, toiminnanjohtaja, Tuulivoimayhdistys
Tapio Määttä, ympäristöoikeuden professori, Itä-Suomen yliopisto
Tuija Sievi-Korte, johtava ympäristövalvoja, Pirkanmaan ELY-keskus
Robert Utter, asianajaja, Asianajotoimisto Roschier

08:30 Ilmoittautuminen, aineistojen jako ja aamiainen

09:00 Tervetuloa Ympäristöoikeuden ajankohtaispäivään!

09:10 Ympäristölainsäädännön uudistaminen – kolme merkittävintä hanketta
Hallitusneuvos Oili Rahnasto, ympäristöministeriö

09:55 EU-katsaus: ympäristölainsäädännön uudistaminen – Elinkeinoelämän näkökulmasta keskeiset lainsäädäntöhankkeet Brysselissä
Asiantuntija Salla Ahonen, EK, Brysselin toimisto

10:40 Tauko

10:50 Uusiutuvan energian edistäminen
Hallitusneuvos Anja Liukko, työ- ja elinkeinoministeriö

11:35 Kommenttipuheenvuoro
Toiminnanjohtaja Anni Mikkonen, Tuulivoimayhdistys

12:00 Lounas

13:00 Luvituksen keventäminen: yhden luukun periaate
Ympäristöoikeuden professori Tapio Määttä, Itä-Suomen yliopisto

13:45 Kommenttipuheenvuoro: Jälkivalvonnan periaatteet ja haasteet luvituksen keventyessä
Johtava ympäristövalvoja Tuija Sievi-Korte, Pirkanmaan ELY-keskus

14:15 Kahvitauko

14:40 Korkeimpien oikeuksien ja EU-tuomioistuimen tuoretta oikeuskäytäntöä
Asianajaja Robert Utter, Asianajotoimisto Roschier

15:30 Koonti ja loppukeskustelu

15:45 Ympäristöoikeuden ajankohtaispäivä päättyy

Tarjoilut:
Aamiainen, lounas sekä iltapäiväkahvi

Scandic Simonkenttä, Simonkatu 9, Helsinki
Voit osallistua myös verkon välityksellä.

Aika:
02.06.2016

Lähikoulutus 690 eur + alv
Webinaari 620 eur + alv
Edilex-käyttäjän, Credita-käyttäjän ja Lakimiesliiton jäsenen etu -20 %.
Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Peruutusehdot:
Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään 10 vrk ennen koulutusta. 10 vrk myöhemmin tulleista peruutuksesta veloitetaan 50 % koulutuksen hinnasta. Kaksi vuorokautta ennen koulutusta tai myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitetaan täysi hinta. Sairastapauksissa palautamme koulutusmaksun lääkärintodistusta vastaan. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluumme.

Koulutus voidaan peruuttaa järjestäjien taholta viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutusta, jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi.