Ohjelmallisen ostamisen perusteet (1 pv)
Mainostajien Liitto järjestää nyt koulutuksen:

Ohjelmallisen ostamisen perusteet (1 pv)

06.03.2019, Marketing Finland, Helsinki Yrjönkatu 16, Helsinki 10 helmikuun, 2019 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Digitaalisen mainonnan ostoista jo lähes puolet tehdään ohjelmallisen ostamisen kautta, jolloin mediavalinnoista päättävät dataan pohjautuvat algoritmit. Tämä koulutus tutustuttaa osallistujat ohjelmallisen ostamisen perusteisiin sekä esittelee digitaalisen mediamainonnan mahdollisuuksia. Koulutuksen jälkeen osallistujat hallitsevat ohjelmallisen ostamisen perusteet ja terminologian sekä tietävät miten ohjelmallista ostamista voidaan tehdä. Koulutus tarjoaa myös uusia ideoita jo ohjelmallista osaamista tekeville yrityksille.

Kouluttajat:
Asiantuntijoina mm. Johanna Vartiainen, Alma Media, Antti Laine, Suomen Asiakastieto, Aapi von Creutlein, Dagmar, Minna Niemelä, Lähitapiola sekä Elina Manner ja Jan Ketonen, Adform.

8.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 Ohjelmallisen ostamisen perusteet
Johanna Vartiainen
, Alma Media

9.40 Ohjelmallinen videomainonta – mitä kannattaa huomioida ohjelmallisessa videossa?
Saku Sahramies
, MTV

Videoiden käyttö markkinoinnissa on kasvanut räjähdysmäisesti ja niiden kautta tavoitetaan tehokkaasti erilaisia yleisöjä. Saku kertoo miten videot toimivat ohjelmallisessa ostamisessa sekä millaisia asioita täytyy huomioida ohjelmallisessa ostamisessa videoita käytettäessä.

10.10 Tauko

10.20 3 teemaa, jotka mainostajan tulisi ymmärtää ohjelmallisen ostamisen mahdollistavista teknologioista

Elina Manner ja Jan Ketonen, Adform

Adform on Tanskalainen ohjelmallisen ostamisen alusta, jota mainostajat käyttävät laajasti Suomessa sekä muissa pohjoismaissa. Elina ja Jan kertovat lyhyesti ohjelmallisen ostamisen kehityskaaresta tähän mennessä sekä käyvät lävitse 3 tärkeää teknologiateemaa, jotka mainostajien olisi hyvä huomioida miettiessään ohjelmallista ostamista osana markkinointisuunnitelmaansa.

11.00 Ohjelmallisella ostamisella kohti parempaa asiakaskokemusta ja ostopolun hallintaa

Minna Niemelä, Lähitapiola

11.30 Lounas

12.30 Antti Laine, Suomen Asiakastieto

13.00 Mediatoimisto ohjelmallisen ostamisen kumppanina
Aapi von Creutlein
, Dagmar

Mediatoimistojen rooli on muuttunut viimeisten vuosien aikana ja modernit mediatoimistot ovat usein asiakkaille ennemmin kumppaneita kuin palvelun tuottajia. Aapi kertoo esimerkkien kautta, miten kumppanuus toimii ja miten sitä voidaan syventää.

13.30 Programmatic buying in outdoor advertising
Xavier Jolas
, JCDecaux

How the fast-paced digitalisation of Out-Of-Home is paving the way towards programmatic, with Finland as a spearhead country.

14.00 Tauko

14.15 Brand safety – kuinka varmistaa mediaympäristön sopivuus brändille
Jukka Pulkkinen
, Otavamedia

14.45 Ulla Ristkari, Kuuki Marketing Lab

15.15 Chatvertising -esimerkki osallistavasta mainonnasta
Cavai, Nikolai Pietiläinen

Chatvertising tarkoittaa bannerin sisällä tapahtuvaa keskustelua, jota voidaan automatisoida ja jossa voidaan hyödyntää koneoppimista.

Mainostajien Liitto, Yrjönkatu 16, 4.krs, Helsinki

06.03.2019 klo 8.45 – 16.00

Jäsenhinta Mainostajien Liiton jäsenille:
295 euroa /hlö + alv 24 %.