IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20001 (2 pv)
1130 euroa /hlö + alv 24 %
25.-26.09.2019, Clarion Hotel Helsinki Airport, Vantaa
1130 euroa /hlö + alv 24 %
25.-26.09.2019, Clarion Hotel Helsinki Airport, Vantaa
Suuren kansainvälisen suosion saanut, IT-palveluiden hallintaa käsittelevä ISO/IEC 20000 -standardisarja tarjoaa laajan joukon prosesseja ja hyviä käytäntöjä erityisesti tietoteknisten palveluiden kehitys-, toimitus- ja tukitoimintojen kehittämiseen ja hallintaan.
Koulutus on ensimmäinen syksyllä 2018 uudistuneen ISO/IEC 20000-1 –standardin kattava ja kaikki vaatimukset käsittelevä kokonaisuus. Standardin uusi versio sisältää monia palvelunhallintaan liittyviä ajankohtaisia uudistuksia, ja sen sisältö ja rakenne tukevat nyt aiempaa paremmin palveluiden hallinnan ja johtamisen prosessien integroimista organisaation toiminta- tai johtamisjärjestelmään.
HUOMIO! Standardi SFS-ISO/IEC 20000-1:2018 (tai ISO/IEC 20000-1:2018) on oltava mukana koulutuksessa.
Kenelle?
Koulutus soveltuu IT-palveluiden tarjoajille (sekä organisaation sisäiset toiminnot kuten tietohallintoyksiköt että ulkoiset yhteistyökumppanit) ja ohjelmistoyrityksille:
– IT-palvelutoimintojen ja -prosessien kehittäjät ja kouluttajat
– laatupäälliköt
– arvioijat ja auditoijat
– esimiehet
– työnjohtajat
Kouluttajat:
Jyrki Lahnalahti, tuotepäällikkö, pääarvioija, Kiwa Inspecta
Tuukka Haarni, pääarvioija, Kiwa Inspecta
OHJELMA
1. päivä
08:15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
08:30 Koulutuksen avaus
09:00 Palveluiden hallinta ja hallintajärjestelmät
– Palveluiden hallinta osana johtamisjärjestelmiä
– Standardisarja ISO/IEC 20000: eri osien käyttötarkoitus ja kohderyhmä
– Yhteys muihin hallintajärjestelmiin kuten tietoturvallisuuden hallintajärjestelmä ja laadunhallintajärjestelmä
– Yhteenveto standardin ISO/IEC 20000-1:2018 muutoksista
10:00 Kahvi
10:15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle
– Käsitellään standardin SFS-ISO/IEC 20000-1:2018 sisältö luvuista 4 – 10.
– Luku 4: Organisaation toimintaympäristö
– Luku 5: Johtajuus
11:30 Lounas
12:30 Harjoitustyö
13:00 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
– Luku 6: Suunnittelu
– Luku 7: Palvelunhallintajärjestelmän tukitoiminnot
14:00 Kahvi
14:15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
– Luku 8: Palvelunhallintajärjestelmän toiminta (luku 8 sisältää kaikki keskeiset palvelunhallintajärjestelmän prosessit)
2. päivä
08:15 Aamukahvi
08:30 Toisen koulutuspäivän avaus, lyhyt kertaus 1. päivästä
09:00 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
– Luku 8: Palvelunhallintajärjestelmän toiminta jatkuu
10:00 Kahvi
10:15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
– Luku 9: Suorituskyvyn arviointi
– Luku 10: Parantaminen
11:30 Lounas
12:30 Harjoitustyö
13:00 ISO/IEC 20000-1 –arvioinnit ja –sertifiointi
14:00 Kahvi
14:15 Yhteenveto ja keskustelua
15:00 Oppimista varmistava tentti
– Standardi ja aineisto saa olla esillä, testataan opitun sisäistämistä
Koulutuspaikka:
Clarion Hotel Helsinki Airport Vantaa, Karhumäentie 5, 01530 Vantaa
Ajankohta:
25.-26.09.2019
Hinta:
1 130 euroa /hlö + alv 24 %.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20001 (2 pv)
1130 euroa /hlö + alv 24 %
25.-26.09.2019, Clarion Hotel Helsinki Airport, Vantaa