Myyntityön perusteet (2 pv)
1490 euroa /hlö + alv 24 %
12.-13.02.2020, Tapahtumatalo Bank, Helsinki
1490 euroa /hlö + alv 24 %
12.-13.02.2020, Tapahtumatalo Bank, Helsinki
Hio asiakastaitosi huippuunsa ja hae lisäpotkua myyntityöhösi tehokkaasta valmennuksestamme! Perehdymme asiakkaan ostokäyttäytymiseen vaikuttaviin tekijöihin ja itselle ominaisiin käyttäytymismalleihin asiakas- ja vuorovaikutustilanteissa.
Kahden päivän aikana osallistujat rakentavat itselleen erilaisissa myyntitilanteissa tehokkaasti toimivan myyntikeskustelurungon, jota hyödyntämällä myyntitulokset ovat taattuja. Valmennuksessa käsittelemme monikanavaista myyntityötä käytännönläheisesti ja positiivisella otteella.
Hyödyt osallistujalle:
Koulutuksen jälkeen osallistujat:
– Ymmärrät asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa ostotilanteissa
– Tiedostat oman roolisi asiakaskokemuksen ja tuloksen tekemisessä
– Rakennat käytännön myyntitilanteissa toimivat keskustelurungot
– Pääset vahvistamaan itsellesi ominaisia vuorovaikutusmalleja ja tunnistat tärkeimmät kehityskohtasi DiSC® -profiilisi avulla
– Saat rohkeutta ja varmuutta päivittäiseen asiakas- ja myyntityöhösi
Kenelle?
Valmennus on suunniteltu sekä kaikille myyntiuransa alussa oleville myyntilupauksille että jo kokeneimmille myyntikonkareille, jotka kaipaavat uutta potkua ja raikkaita näkökulmia tämän päivän ammattimaiseen myyntityöhön. Oli myyntisi sitten b2b tai b2c, on tämä valmennuskokonaisuus vähintäänkin erittäin tärkeä buustaus kohti seuraavaa, tuloksekkaampaa myyntityötä.
Kouluttaja:
Yritysvalmentaja Maisa Durchman on asiakaspalvelun, myynnin, sekä niiden johtamisen asiantunteva yrityskouluttaja. Maisalla on jo 15 vuoden rautainen kokemus konsultointi- ja valmennustyöstä lukuisilla eri toimialoilla, sekä myös julkisen sektorin ja teollisuuden kehittämishankkeista: viime vuosina kokemusta on karttunut etenkin apteekkiliiketoiminnoista ja lääketeollisuuden puolelta.
Brikillä Maisa valmentaa niin asiakaspalveluun, myyntiin, ja niiden johtamiseen, kuin myös apteekkiliiketoimintaan keskittyvillä kursseilla. TM Maisa Durchman on lisäksi DISC-valmentaja, sekä ICF-sertifioitu coach, ja positiivinen asenne näkyy myös valmennuksissa. Maisa on itsekin uransa alkumetreillä toiminut yrittäjänä, joten myös käytännönläheisyys ja tekemisen meininki ovat läsnä hänen valmennuksissaan.
Erityisosaamisalueet: myynti- ja palveluhenkilöstön kehittäminen, puhelimessa tehtävän myyntityön tehostaminen, haastavat asiakastilanteet, myynnin- ja palvelun johtaminen, valmentava johtaminen, motivointi ja motivaation johtaminen, ihmisten ja tekemisen johtaminen sekä tehokas ajankäyttö ja tavoitteellisuus.
Tärkeitä käsitteitä työelämässä: motivaatio, ihmislähtöisyys ja kokemus työn merkityksellisyydestä. Humanistina Maisa pitää ihmistaitoja esimiehen, myyjän ja asiakaspalvelijan tärkeimpänä ominaisuutena.
1. päivä
8:30 Aamupala
9:00 Millainen on hyvä myyjä?
– Myyntityön yleisimmät harhakäsitykset
– Myyntityön todellisuus
– Huippumyyjän ominaisuuksia
– Omat tärkeimmät kehityskohtani myyjänä
10:15 Tauko
10:30 Palvelukokemus ja asiakkaan maailma
– Asiakaskokemus ja siihen vaikuttavat tekijät
– Asiakaskokemuksen tasot
– Ostajan maailma
– Ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
12:00 Lounas
13:00 DiSC® -profiilit
– DiSC -viitekehys
– Itselleni ominainen tapa toimia
– Omat motivaattorit ja stressitekijät
– Oman toimintani mukauttaminen ympäristööni
14:15 Kahvitauko
14:30 Myyntikammon taklaaminen
– Henkilökohtainen myyntikammoni
– Keinot myyntikammon taklaamiseen
– Päivän yhteenveto ja loppukeskustelu
2. päivä
8:30 Aamupala
9:00 Myyntikeskustelun rakentaminen
– Ensivaikutelma ja läpinäkyvyyden illuusio
– Kartoitus myyjän tärkein työkalu
– Kysymystekniikka
– Kuuntelun taito
10:15 Tauko
10:30 Myyntikeskustelun rakentaminen jatkuu
– Yhteenveto asiakaskeskusteluissa
– Ratkaisun helppous ja asiakkaan ostomotivaattorit
– Vastaväitteistä mahdollisuus
– Kaupan päätöksen monet keinot
12:00 Lounas
13:00 Viestinnän moninaisuus ja monikanavainen myyntityö
– Vuorovaikutustekniikat myyntikeskusteluissa
– Puhelinviestinnässä vuorovaikutustaidot korostuvat
– Mitä viestit ja mitä haluaisit viestiä?
– Sähköpostin käyttö myynnissä
14:15 Kahvitauko
14:30 Haastavat asiakastilanteet
– Miksi asiakas reklamoi?
– Reklamoivasta asiakkaasta asiakasuskollisuuteen
16:00 Valmennus päättyy
Koulutuspaikka:
Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki
Ajankohta:
12.-13.02.2020
Hinta:
1 490 euroa /hlö + alv 24 %
– sisältää koulutusmateriaalin, henkilökohtaisen DiSC® -profiilin, Asiantuntijan myyntitaidot -kirjan, lounaan ja kahvitarjoilut.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Myyntityön perusteet (2 pv)
1490 euroa /hlö + alv 24 %
12.-13.02.2020, Tapahtumatalo Bank, Helsinki