Eikö myynti vedä? – Tehokas puuttuminen myyjän alisuoriutumiseen (1 pv)
790 euroa /hlö + alv 24 %
20.03.2020, Tapahtumatalo Bank, Helsinki
790 euroa /hlö + alv 24 %
20.03.2020, Tapahtumatalo Bank, Helsinki
Myynti on herkkä laji. Parhaatkin myyjät kohtaavat säännöllisesti tilanteita, joissa myynti ei vaan onnistu. Onko kyse myyjän itseluottamuksen romahtamisesta, vai siitä, ettei jalkatyö enää maistu entiseen tapaan. Vai onko kohdalle sattunut liian monta epäonnistumista peräkkäin. Tässä tilanteessa esimiehen taitava puuttuminen ja tuki on kullan arvoista. Mitä varhaisemmassa vaiheessa, sen parempi. Käsittelemme koulutuksessa erilaisia tapoja, joilla esimies voi tukea ja auttaa myyjiä palaamaan onnistumisen uralle.
Myynnin johtaminen vaatii jämäkkää otetta. Ongelmatilanteissa kysytään myös esimiehen direktio-oikeuden perään. On tärkeää, että esimies tuntee oman johtamisoikeutensa rajat ja tietää mitä myyjältä voi edellyttää. Käymme koulutuksessa läpi esimiehen työsopimuslain mukaisen työnjohto-oikeuden keskeisen sisällön ja rajoitukset. Tämä auttaa esimiestä toimimaan ongelmatilanteissa jämäkästi.
Myynnin esimiehille suunnitellussa valmennuksessamme käymme läpi keinoja, joilla esimies voi tehokkaasti puuttua myyjän alisuoriutumiseen ja myyntitiiminsä tehokkuusongelmiin.
Hyödyt osallistujille
– Tunnistat ajoissa myynnin hiipumisen ja siihen vaikuttavat syyt
– Osaat haastaa myyjät ottamaan enemmän vastuuta tuloksesta ja omasta kehityksestään ja antaa vaikuttavaa palautetta
– Tunnet esimiehen johtamisoikeuden ja juridiset keinot puuttua heikkoon myyntitulokseen
– Opit kannustamaan ja tukemaan myyjiäsi takaisin onnistumisuralle
– Osaat arvioida, ovatko omien myyjiesi onnistumisen edellytyksen kunnossa
– Opit kääntämään alisuoriutumistilanteita onnistumisiksi ja saavutat entistä parempia myyntituloksia.
Kenelle?
Koulutus on suunniteltu myynnin esimiehille, jotka kohtaavat työssään myynnin hiipumisen ja myyjien alisuoriutumisen aiheuttamia ongelmia ja haluavat johtaa myyjänsä parempiin tuloksiin.
Kouluttajat:
Yritysvalmentaja Maisa Durchman on asiakaspalvelun, myynnin, sekä niiden johtamisen asiantunteva yrityskouluttaja. Maisalla on jo 15 vuoden rautainen kokemus konsultointi- ja valmennustyöstä lukuisilla eri toimialoilla, sekä myös julkisen sektorin ja teollisuuden kehittämishankkeista: viime vuosina kokemusta on karttunut etenkin apteekkiliiketoiminnoista ja lääketeollisuuden puolelta.
Brikillä Maisa valmentaa niin asiakaspalveluun, myyntiin, ja niiden johtamiseen, kuin myös apteekkiliiketoimintaan keskittyvillä kursseilla. TM Maisa Durchman on lisäksi DISC-valmentaja, sekä ICF-sertifioitu coach, ja positiivinen asenne näkyy myös valmennuksissa. Maisa on itsekin uransa alkumetreillä toiminut yrittäjänä, joten myös käytännönläheisyys ja tekemisen meininki ovat läsnä hänen valmennuksissaan.
Erityisosaamisalueet: myynti- ja palveluhenkilöstön kehittäminen, puhelimessa tehtävän myyntityön tehostaminen, haastavat asiakastilanteet, myynnin- ja palvelun johtaminen, valmentava johtaminen, motivointi ja motivaation johtaminen, ihmisten ja tekemisen johtaminen sekä tehokas ajankäyttö ja tavoitteellisuus.
Tärkeitä käsitteitä työelämässä: motivaatio, ihmislähtöisyys ja kokemus työn merkityksellisyydestä. Humanistina Maisa pitää ihmistaitoja esimiehen, myyjän ja asiakaspalvelijan tärkeimpänä ominaisuutena.
KTT, toimitusjohtaja Jari Salminen. Jarilla on yli 25 vuoden kokemus erilaisista johtamistehtävistä. Toiminut muiden tehtävien ohessa yrityskonsulttina vuodesta 1986, ja väitellyt tohtoriksi Turun Kauppakorkeakoulusta vuonna 2000 aiheena muutosjohtaminen ja johtamisviestintä.
Osaamisalueet: Strateginen johtaminen ja haastavien muutostilanteiden hallinta, johtaminen ja esimiestyö, johtamisviestintä, tiimityö, työhyvinvointi, tehokkaat toimintatavat ja kiireen hallinta sekä muut ihmisten johtamiseen liittyvät teemat.
Motto: ”Muutu ennen kuin on pakko”
8:30 Aamupala
9:00 Tilaisuuden avaus
9:15 Kun myynti hiipuu
– Mitä alisuoriutuminen tarkoittaa ja miten siihen voi puuttua?
– Mistä onnistumiset ja epäonnistumiset yleensä johtuvat?
– Alisuoriutumisen syiden tunnistaminen
– Asenneongelmat ja heikko itseluottamus
– Myyntipäällikön rooli ja vastuu ongelmatilanteissa
10:30 Jämäkkä johtamisote ja ratkaisukeskeinen johtamistyyli
– Myynnin esimiehen työnjohto-oikeus
– Rohkeus puuttua myynnin ongelmiin ja pintapuheen torjunta
– Myyjän haastaminen vastuun kantamiseen ja tunnistamaan ongelman vakavuus
– Ratkaisun työstäminen yhdessä myyjän kanssa.
– Sopimus, seuranta ja onnistumisen tukeminen
– Missä menevät esimiehen johtamisoikeuden rajat?
13:00 Motivaation ja myyjän itseluottamuksen vahvistaminen
– Onko ongelma osaamisessa?
– Asenteiden näkyväksi tekeminen ja väärien tulkintojen muuttaminen
– Myyjä itseluottamuksen vahvistaminen
– Mikä myyjää motivoi? Motivaation perusedellytykset
– Myyntityön palkitsevuuden eri ulottuvuudet
– Terve kilpailu ja onnistumisen kokemuksen voima
– Menestyksen itseään vahvistava vaikutus
14:30 Vuorovaikutus ja palautteenanto
– Merkityksen kokemisen vahvistaminen
– Negatiivisesta rakentavaan ja positiiviseen palautteeseen
– Positiivisuuden mullistava voima
– Case-harjoitus: Mitä tehdä kun myynti ei vedä
16:00 Tilaisuus päättyy
Koulutuspaikka:
Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki
Ajankohta:
perjantai 20.03.2020
Hinta:
790 euroa /hlö + alv 24 %.
– sisältää koulutusmateriaalit, Työntekijän vastuu ja työelämätaidot -kirjan, aamiaisen, lounaan ja kahvitarjoilut päivän aikana.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.
Eikö myynti vedä? – Tehokas puuttuminen myyjän alisuoriutumiseen (1 pv)
790 euroa /hlö + alv 24 %
20.03.2020, Tapahtumatalo Bank, Helsinki