Viesti vaikuttavammin PowerPointilla (2 h)
Uusi koulutus - varaa paikkasi nyt!
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Viesti vaikuttavammin PowerPointilla (2 h)

05.04.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 4 huhtikuun, 2022 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Laadunvarmistus , Markkinointi , Tieto- ja viestintäteknologia , Toiminnan kehittäminen , Vuorovaikutus

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• "Mukava opetella, kun opettaja on itse niin innoissaan aiheesta!"

• "Todella selkeä koulutus, josta saatuja käytännön oppeja voi lähteä heti soveltamaan."

• "Luulin että ei mulla ole mitään opittavaa PowerPointista, mutta huomasin olleeni väärässä."

Opi suunnittelemaan vaikuttavampia esityksiä ja hyödyntämään PowerPointin uusimpia ominaisuuksia.

Miten valmistelet selkeän, vetoavan ja vaikuttavan esityksen? Miten esityksen käyttötapa tulisi huomioida sen suunnittelussa? Miten välttää sudenkuopat kalvojen teknisessä toteutuksessa?

Olitpa johtaja tai asiantuntija, puhuja tai insinööri, myyjä tai kehittäjä – selkeä ja vetoava viestintä muuttaa ajatuksesi käytännön toiminnaksi. Oikein käytettynä PowerPoint on loistava työkalu asioiden jäsentämiseen ja vetoavien tarinoiden esittämiseen.

Vanhentuneet käsitykset kalvojen käytöstä ja huonoihin tapoihin kangistuminen ovat täyttäneet maailman kehnoilla esityksillä. Nykyisin PowerPoint sisältää paljon toimintoja, joita on aiemmin totuttu näkemään vain taitto- ja design-ohjelmistoissa. Näitä hyödyntämällä voit muuttaa käsityksesi siitä, miltä esitykset voivat näyttää.

Kun luettelolista, SmartArt-grafiikka ja kiva kuva eivät enää riitä, tämä koulutus päivittää PowerPoint-taitosi tälle vuosikymmenelle.

Tässä koulutuksessa saat käytännönläheisiä oppeja esityksen suunnitteluun, ja pääset harjoittelemaan keinoja, joiden avulla muutat kankeammankin kuvaajan tai tylsemmän tekstilistan selkeäksi ja vetoavaksi kokonaisuudeksi.

Kenelle
    Koulutus sopii kaikille, jotka työssään käyttävät Microsoft PowerPoint-työkalua asioiden esittämiseen, jakamiseen tai dokumentointiin.

Hyödyt

• Opit suunnittelemaan parempia esityksiä ja valitsemaan oikean esitystavan erilaisiin tilanteisiin.
    • Koulutuksen jälkeen osaat hyödyntää PowerPoint-työkalun mahdollisuuksia uudella tavalla.
    • Saat helposti sovellettavia käytännön oppeja parempien, selkeämpien ja vaikuttavampien esitysten luomiseen.

Kouluttaja Miko Eklöf
    Koulutuksen pitää Miko Eklöf, Jäsentäjä Oy:n taustalta löytyvä yrittäjä. Ennen kuin Mikosta tuli jäsentäjä, hän työskenteli muun muassa kyberturvallisuuden, viestinnän ja markkinoinnin parissa.
    Yrittäjänä Miko on auttanut kymmeniä yrityksiä esittämään asiansa paremmin, yksinyrittäjistä pörssiyhtiöihin. Perinteisten myyntiesitysten lisäksi Miko on tehnyt lukuisia koulutusmateriaaleja, johtamisen esityksiä, erilaisia kuvauksia ja muita ihan arkisessa työssä tarvittavia dokumentteja.

Miko auttaa ihmisiä ja organisaatioita kertomaan monimutkaisia asioita yksinkertaisella tavalla, ja luomaan selkeitä, vetoavia ja vaikuttavia viestinnän materiaaleja.

Palautteita aiemmista koulutuksista:
    – ”Mukava opetella, kun opettaja on itse niin innoissaan aiheesta!”
    – ”Todella selkeä koulutus, josta saatuja käytännön oppeja voi lähteä heti soveltamaan.”
    – ”Luulin että ei mulla ole mitään opittavaa PowerPointista, mutta huomasin olleeni väärässä.”

9.00 Yhteyksien tarkistus
    9.15 Koulutus alkaa

Vaikuttavaa viestintää
    – Alustus koulutuksen sisältöön ja toimintatapaan
    – Tarinankerronnan perusteet; esityksen rakenne ja järjestys

Kuinka valitset tilanteeseen sopivan esitystavan
    – Kalvojen kolme pääasiallista käyttötapaa
    – Tekstin, kuvien ja elementtien sovittaminen eri tarpeisiin

Tauko

Jälkimmäisen puolikkaan aiheita käsitellään käytännön harjoittelun kautta – avaa siis uusi esitys valmiiksi ennen kuin hyppäät mukaan!

Kalvojen rakenne ja suunnittelu
    – Perusteet kalvojen taitosta ja elementtien asettelusta

Muodot ja vektorit – eli miten PowerPoint käsittelee sisältöä
    – Perusteet vektorien käsittelystä PowerPointissa

PowerPointin sisäänrakennetut resurssit: kuvat, piirrokset ja ikonit
    – Kuvien, piirrosten ja ikonien käyttö, asettelu ja muokkaaminen

Kohti parempia esityksiä
    – PowerPoint-esitysten yleisimmät sudenkuopat ja parhaat vinkit

Aikaa kysymyksille ja kommenteille

11.15 Koulutus päättyy

Verkkovalmennus

Tiistaina 5.4.2022 klo 9.15 – 11.15

Osallistumismaksu:
    / hlö (+ alv 24%). Valmennukseen sisältyy sähköinen koulutusmateriaali sekä tallenne, joka on koulutuksen jälkeen kahden viikon ajan osallistujien katsottavissa.

Ryhmäetuhinta:
    samasta organisaatiosta kaksi tai useampia osallistujia: 177 euroa / hlö (+ alv 24%).

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.