HR-osaajan Survival Kit Exceliin (1/2 pv)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

HR-osaajan Survival Kit Exceliin (1/2 pv)

02.06.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 25 huhtikuun, 2022 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Tieto- ja viestintäteknologia

(4.5)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Kouluttaja oli todella hyvä, ei pitänyt yksinkertaisiakaan asioita itsestään selvyyksinä koulutettaville. Todella tyyyväinen. Kiitokset kouluttajalle ja hänelle hyvät palautteet.

• Kurssi täytti odotukset, sillä päästiin käymään läpi juuri oikeita asioita. Monta tärkeää oivallusta.

• Erityiskiitos avusta yksilälliseen ongelmaani

HR-osaaja, haluaisitko suoriutua Excel-raportoinnista tehokkaammin? Survival Kit Exceliin -koulutuksessa opit hyödyntämään Excelin ominaisuuksia entistäkin paremmin tiedon analysoinnissa ja visualisoinnista.

Tavoite
    Koulutuksen jälkeen HR-osaajalla on hyvät valmiudet selviytyä päivittäisistä Excel-raportoinnin tehtävistä.

Koulutus sopii HR-ammattilaisille, jotka hallitsevat Excelin perusasiat, kuten taulukoiden käsittelyn ja kaavalaskennan.

Ohjelmaversio
    Tämä koulutus soveltuu Excelin 2010, 2013, 2016 ja 2019 Windows -versioille sekä soveltuvin osin Macin Excel 2016 -versiolle.

9:00 Koulutus alkaa
    12:00 Koulutus päättyy

Koulutuksen sisältö:

Excel-käytön perusteiden kertaus
    – Laskennan ja esimerkiksi päivämäärien käsittelyyn liittyvien aiheiden kertaus (kaavat, perusfunktiot, soluviittaukset, solumuotoilut jne.)

Aineiston muokkaaminen Excelissä esimerkiksi raportointia varten
    – Tavat tiedon muuntamiseen ja muokkaamiseen (mm. sarakkeiden jakaminen ja yhdistäminen)
    – Muotoile taulukoksi –toiminnon hyödyt ja käyttäminen
    – Teksti- ja kalenterifunktioiden hyödyntäminen
    – Miten lasken iän syntymäajan perusteella
    – Tuntien laskemiseen liittyvät ongelma (esim. negatiivinen aika, 1904-päivämääräjärjestelmä jne.)
    – Työpäivien määrän laskeminen
    – Syntymajan määrittely henkilönumeron perusteella
    – Henkilötunnuksen oikeamuotoisuuden tarkistaminen

Miten luon Pivot-raportteja?