Adobe Acrobatin käyttö (1/2 pv)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Adobe Acrobatin käyttö (1/2 pv)

30.05.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 28 huhtikuun, 2022 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Tässä koulutuksessa opit käyttämään Adobe Acrobat-sovellusta PDF-tiedostojen rakentamiseen ja muokkaamiseen. Tutustumme myös turvallisen PDF-dokumentin rakentamiseen, mm. salasanasuojauksella, poistamalla piilotiedot tai mustaamalla dokumentista poistettavat osat tavalla, jolla poistettua sisältöä ei saa palautettua.

Tavoite
Opit luomaan PDF-tiedostoja sopivilla asetuksilla ja yhdistelemään PDF-tiedostoja useista lähteistä. Pystyt muokkaamaan PDF-tiedostoja, esimerkiksi lisäämällä ylä- ja alatunnisteet, numeroinnin tai yksinkertaisesti muokkaamaan PDF-dokumentin sisältöä, kuten tekstiä ja kuvia.

Koulutus sopii kaikille tietotekniikan perustaidot hallitseville.

Ohjelmaversio
Koulutus edellyttää Adobe Acrobatin täyttä versiota, ei siis Acrobat Readeria. Koulutus soveltuu Adobe Acrobat X- ja uudemmille versioille, kuten XI tai DC. Vanhemmat versiot voidaan huomioida koulutuksessa tarvittaessa.

9:00 Koulutus alkaa
12:00 Koulutus päättyy

Koulutuksen sisältö:

PDF-tiedostojen luominen
– Miten saan PDF-tiedoston tehtyä? PDF-tiedoston tuottaminen ja työvälineet, myös tallentaminen Office-ohjelmista tai tulostaminen PDF-muotoon
– Haluan tehdä painokelpoisen tai verkkoon optimoidun PDF-tiedoston, miten tämä onnistuu? Muunnosasetusten muokkaaminen ja lisääminen.
– Haluan tehdä PDF:n kymmenestä eri tiedostosta! Tiedostojen yhdistely
– Mistä tiedän että tiedostoni on käyttötarkoitukseensa sopiva? PDF-tarkistustyökalujen käyttäminen

PDF-tiedostojen muokkaaminen
– Haluan muuttaa muutaman sanan pdf tiedostosta tai lisätä tekstiä. PDF-tiedoston muokkausmahdollisuudet