Adobe Acrobatin käyttö (3 h)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Adobe Acrobatin käyttö (3 h)

01.02.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 15 marraskuun, 2023 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia , Tietokoneohjelmistot

(4.0)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Hyvä kurssi kaiken kaikkiaan. Kyselyille paljon aikaa

• Hyvin meni ja mielenkiintoinen sisältö! Hyvät avaimet Acrobatin haltuunottoon

• Kiitos kiinnostavasta kurssista. Paljon tuli uutta tietoa.

Tässä koulutuksessa opit käyttämään Adobe Acrobat-sovellusta PDF-tiedostojen rakentamiseen ja muokkaamiseen. Tutustumme myös turvallisen PDF-dokumentin rakentamiseen, mm. salasanasuojauksella, poistamalla piilotiedot tai mustaamalla dokumentista poistettavat osat tavalla, jolla poistettua sisältöä ei saa palautettua.

Tavoite
    Opit luomaan PDF-tiedostoja sopivilla asetuksilla ja yhdistelemään PDF-tiedostoja useista lähteistä. Pystyt muokkaamaan PDF-tiedostoja, esimerkiksi lisäämällä ylä- ja alatunnisteet, numeroinnin tai yksinkertaisesti muokkaamaan PDF-dokumentin sisältöä, kuten tekstiä ja kuvia.

Koulutus sopii kaikille tietotekniikan perustaidot hallitseville.

Ohjelmaversio
    Koulutus edellyttää Adobe Acrobatin täyttä versiota, ei siis Acrobat Readeria. Koulutus soveltuu Adobe Acrobat X- ja uudemmille versioille, kuten XI tai DC. Vanhemmat versiot voidaan huomioida koulutuksessa tarvittaessa.

Pia Bhattarai
    on aikuiskasvatustieteilijä, jolla on vankka asiantuntemus pedagogiikasta, didaktiikasta ja ryhmädynamiikasta. Pia on hyödyntänyt tietämystään eri projekteissa, kuten Applen, Digital Finlandin ja IBM:n asiakaskoulutuksen kehittämisessä sekä kouluttajien koulutuksissa.

Hän on myös osallistunut projekteihin Ulkoministeriön, Maailmanpankin ja Aasian Kehityspankin hankkeissa Aasiassa, erityisesti Nepal Telecomin taloushallinnon järjestelmien koulutuksen kehittämisessä. Pia on käyttänyt työskentelymetodeinaan osallistuttavia ja vuorovaikutteisia menetelmiä, jotka edistävät oppimista ja tehokasta tiedon jakamista.

Pia Bhattarai on sitoutunut tarjoamaan laadukasta koulutusta ja kehittämään innovatiivisia oppimisratkaisuja eri organisaatioille. Hänen osaamisalueensa on Microsoft tuotteiden lisäksi Adoben graafisen alan sovellukset, esiintymistaito, projektinhallinta ja johtaminen.

Palautetta aiemmista koulutuksista:

– ”Hyvä kurssi kaiken kaikkiaan. Kyselyille paljon aikaa ”
    – ”Mukavan rauhallinen tempo. Opettaja osasi asiansa ja esitti esimerkit konkreettisesti ja rauhallisesti.”
    – ”Hyvin meni ja mielenkiintoinen sisältö! Hyvät avaimet Acrobatin haltuunottoon”
    – ”Kiitos kiinnostavasta kurssista. Paljon tuli uutta tietoa.”

Koulutus on yksipäiväinen
    – aloitus klo 9.00
    – koulutus päättyy klo 12.00

Koulutuksen sisältö:

PDF-tiedostojen luominen
    – Miten saan PDF-tiedoston tehtyä? PDF-tiedoston tuottaminen ja työvälineet, myös tallentaminen Office-ohjelmista tai tulostaminen PDF-muotoon
    – Haluan tehdä painokelpoisen tai verkkoon optimoidun PDF-tiedoston, miten tämä onnistuu? Muunnosasetusten muokkaaminen ja lisääminen.
    – Haluan tehdä PDF:n kymmenestä eri tiedostosta! Tiedostojen yhdistely
    – Mistä tiedän että tiedostoni on käyttötarkoitukseensa sopiva? PDF-tarkistustyökalujen käyttäminen

PDF-tiedostojen muokkaaminen
    – Haluan muuttaa muutaman sanan pdf tiedostosta tai lisätä tekstiä. PDF-tiedoston muokkausmahdollisuudet