Adobe InDesign -peruskurssi (2 pv)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

Adobe InDesign -peruskurssi (2 pv)

15.-16.03.2022, Corellia Helsinki, Helsinki Vuorikatu 20 A, Helsinki 3 tammikuun, 2022 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• ”Todella hyvä kurssi, joka antoi kattavan tietopaketin InDesignin käytöstä. Juha on mainio kouluttaja, joka antoi meille rauhallisesti ja tehokkaasti valtavan määrän tietoa.”

• “Koulutus oli kaikin puolin todella erinomainen! Voin ehdottomasti suositella. Tilat, tarjoilut ja järjestetyt ruuat (myös erikoisruokavalioiden huomioiminen) -mahtavaa palvelua, kiitos!”

• “Erittäin viihtyisä ympäristö, myönteinen ja hyväksyvä ilmapiiri ja laadukasta opetusta. Jäi erittäin hyvä vaikutelma.”

Taitto-ohjelman hallitsemisesta on tullut kiinteä osa myös markkinointi- ja viestintäammattilaisen arkipäivää. Osaatko sinä hyödyntää InDesignia täysipainoisesti työssäsi? Kahden päivän intensiivikurssilla opit tarvittavat perusasiat InDesignista ja saat nopeutta ja tehoa sekä omaan työhösi että yhteistyöhön esimerkiksi mainosalan ammattilaisten kanssa.

Adobe InDesign -peruskurssin jälkeen pystyt tekemään julkaisuvalmista aineistoa sekä painettavaksi että sähköiseen jakeluun PDF-muodossa.

Kurssilla opit esimerkiksi:
    • Käyttämään InDesignin perusominaisuuksia
    • Ymmärtämään graafisen tuotannon tärkeimpiä peruskäsitteitä
    • Toteuttamaan lehti-ilmoituksen tai lyhyen esitteen
    • Tehdä taittopohjan
    • Muokata valmista aineistoa

Mikäli haluat käyttöösi maailman parhaan ja suosituimman taitto-ohjelman, mutta et vielä vielä osaa sitä hyödyntää, on tämä kurssi juuri sinua varten!

Aikaisempaa kokemusta taittamisesta ei vaadita, normaali tietokoneen käyttötaito riittää!

Käytämme kurssilla viimeisintä InDesign CC-versiota, mutta kurssi soveltuu sisältönsä puolesta myös CS5/CS6 -käyttäjille.

Kouluttajat:
    Juha Laamanen
    , CEO, partner, ACI
    Juhan tausta on valokuvaajan ammatissa josta hän siirtyi kouluttajaksi vuonna 2005. Juha on myös sertifioitu Adobe kouluttaja (Adobe Certified Instructor) ja erikoistunut Adoben julkaistyökalujen kouluttamiseen markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

Sampo Korkeila, graafinen suunnittelija, Adobe Certified Instructor, ACE – Design Master
    Sampo on kokenut graafinen suunnittelija ja monipuolinen kouluttaja. Sampo aloitti graafisella alalla vuonna 1995 ja on toiminut itsenäisenä freelance-suunnittelijana vuodesta 1998 lähtien. Kouluttajan työhön Sampo ajautui puolivahingossa vuonna 1997 ja on siitä lähtien toiminut aktiivisena ja tunnettuna kouluttajana alallaan. Asiakkaat arvostavat Sampon ihmisläheistä kouluttamista ja terävää ongelmanratkaisukykyä. Corellian lisäksi Sampo toimii tuntiopettajana Aalto yliopistossa (Visuaalisen viestinnän muotoilun koulutusohjelma).

Taittotyön peruskäsitteitä
    • Taittodokumentin rakenne
    • Mastersivut
    • Linkittämien
    • Taittopohjat

Perustoiminnot-Teksti
    • Tekstilaatikot ja kirjoittaminen
    • Tekstin muotoilu
    • Tekstityylit
    • Tekstin ketjuttaminen
    • Tekstin tuominen (.txt .docx jne)

Perustoiminnot – kuvat
    • Kuvien tuominen
    • Koon muuttaminen ja rajaamien
    • Linkit ja niiden hallinta

Perustoiminnot – graafiset elementit
    • Piirtotyökalut
    • Täyttöväri ja reunaviiva
    • Värien määrittämien (graafiset ohjeet)
    • Ulkoisen grafiikan tuominen (Logot, graafit jne)

Perustoiminnot – esitarkistus ja PDF

Corellia Helsinki Oy Vuorikatu 20 A 00100 Helsinki
    Etäosallistuminen Microsoftin Teams -järjestelmällä

15.-16.3.2022

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.