Adobe Photoshop CC -jatko (2 pv)
Eduhouse järjestää nyt koulutuksen:

Adobe Photoshop CC -jatko (2 pv)

1 180 euroa /hlö + alv 24 %

29.-30.04.2024, Etäkoulutus , Etäkoulutus 22 tammikuun, 2024 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Tutustu Adobe Photoshop CC -jatkokurssilla ohjelman edistyneeseen käyttöön ja hyviin käytännön vinkkeihin.

Tavoite
Opit käyttämään sovellusta tehokkaammin pikanäppäimien ja muiden tehokeinojen avulla.

Koulutuksessa hyödynnämme tehokkaasti tasoja ja maskeja sekä opimme hallitsemaan alfa-kanavien ja reittien käyttöä.
Harjoittelemme myös valintojen tekoa erilaisilla työkaluilla, esim. kuinka valita hyvin hankalia kohteita, kuten hiukset.

Osallistujilta toivomme Photoshopin perusteiden hallintaa.
Koulutus sopii myös henkilöille, joille ohjelman peruskäyttö on tuttua, mutta jotka ovat siirtyneet uuteen Photoshopin versioon.

Ohjelmaversio
Koulutuksessa käytämme uusinta Adobe Photoshop CC -versiota. Koulutus soveltuu jossain määrin myös Adobe CS4 ja sitä uudemmille versioille.

Pia Bhattarai
on aikuiskasvatustieteilijä, jolla on vankka asiantuntemus pedagogiikasta, didaktiikasta ja ryhmädynamiikasta. Pia on hyödyntänyt tietämystään eri projekteissa, kuten Applen, Digital Finlandin ja IBM:n asiakaskoulutuksen kehittämisessä sekä kouluttajien koulutuksissa.

Hän on myös osallistunut projekteihin Ulkoministeriön, Maailmanpankin ja Aasian Kehityspankin hankkeissa Aasiassa, erityisesti Nepal Telecomin taloushallinnon järjestelmien koulutuksen kehittämisessä. Pia on käyttänyt työskentelymetodeinaan osallistuttavia ja vuorovaikutteisia menetelmiä, jotka edistävät oppimista ja tehokasta tiedon jakamista.

Pia Bhattarai on sitoutunut tarjoamaan laadukasta koulutusta ja kehittämään innovatiivisia oppimisratkaisuja eri organisaatioille. Hänen osaamisalueensa on Microsoft tuotteiden lisäksi Adoben graafisen alan sovellukset, esiintymistaito, projektinhallinta ja johtaminen.

Palautetta aiemmista koulutuksista:

– ”Hyvä sisäänajo ja päivitys uudempiin asioihin ja käytännön työkaluihin.”
– ”Kouluttaja oli asiantunteva ja antoi aikaa kirjoittaa muistiinpanoja.”
– ”Kiitos kurssista! Kurssin sisältö vastasi tarpeitani erittäin hyvin, sain paljon hyödyllistä tietoa. Kouluttaja oli erittäin selkeä, ja osasi selittää asiat ymmrrettävällä ja mieleenpainuvalla tavalla.”
– ”Kouluttajan opetustyyli osui ja uuposi. Paljon oli tuutua, mutta tuli myös sopivasti uuttakin asiaa. Hyvä ja inspiroiva kokemus.”
– ”Ihan mahtava kurssi, ja kiva oli saada yksityisopetusta :). Kiitos!!!”
– ”Kurssi toimi mielestäni todella hyvin etäopetuksenakin, vaikea keksiä, mikä olisi ollut lähiopetuksessa paremmin. Selkeä, hyvä kokonaisuus.”

Koulutus on kaksipäiväinen
– aloitus klo 9.00
– koulutus päättyy klo 16.00

Koulutuksen sisältö:

Photoshopin käyttö ja hallinta
– Perustoimintojen pikakertaus
– Photoshopin tehokäyttövinkit
– Miten pidän kuvani hallinnassa? Bridgen käyttö kuvien hallintaan

Photoshopin tekniikat
– Tausta pitäisi saada pois kuvasta? Kuvan syvääminen
– Valintojen tekeminen ja hienosäätö
– Pitäisi saada nämä kaksi kuvaa nätisti yhteen? Yhdistelmäkuvan luominen maskin avulla. Kuvien yhdistely maskien avulla
– Miten saan tasoja paremmin hallintaan? Tasojen ja Tasoryhmien hyödyntäminen kuvankäsittelyssä
– Mikä ihmeen Alfa ja mitä sillä tekee? Alfa-kanavat ja rajaavat reitit
– Pitäisi saada sellainen viiva… Vektorimuotojen piirtäminen
– On mulla tallainen, miten hyödynnän sitä Photoshopissa? Illustrator-piirrosten käyttö Photoshop-kuvissa
– Säätöjen rajaaminen tasoilla, tasoryhmät ja asetukset

Kuvien parantelun tehokeinot
– Tota, ei noi värit kyllä näytä oikeilta? Värinhallinnan perusteet
– Enemmän liikkumavaraa kuvan käsittelyyn RAW-kuvien avulla
– Tyylittely värien kanssa, harmaasävykuvat ja värielävöitys
– Rinnakkaisesti tai päällekkäisesti otettujen kuvien yhdistäminen, esim. Panoramakuvaksi
– Elävämpi värimaailma HDR-tekniikoilla.

Automatisointi
– Pitääkö tämä aina naputella uudelleen joka kuvan kohdalla? Toimintojen automatisointi makrojen avulla
– Toimintojen luominen
– Toimintojen muokkaus jälkikäteen