Ajankohtaista työoikeudessa: uudistuva työlainsäädäntö ja tuore oikeuskäytäntö (1/2 pv)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

30.10.2024, Webinaari , Webinaari 10 huhtikuun, 2024 Sampo Korppoo

Lakitieto

Työlainsäädäntöön on kaavailtu useita työpaikkojen arkeen merkittävästi vaikuttavia muutoksia – mitä uudistuksista tulee tietää? Millaisia työoikeudellisia ratkaisuja KKO on viime aikoina antanut ja mitä niistä voidaan viedä osaksi työarkea?

Hallitusohjelman työelämäkirjaukset sisältävät merkittäviä ehdotuksia työlainsäädännön muutoksiksi. Ne ovat aiheuttaneet paljon kysymyksiä siitä, miten kaavaillut muutokset käytännössä vaikuttavat yrityksiin. Esimerkiksi irtisanomissuojan heikentäminen, paikallisen sopimisen edistäminen ja aikuiskoulutustuen lakkauttaminen tuovat toteutuessaan muutoksia nykyiseen. Juristien, HR-asiantuntijoiden ja organisaatioiden johdon on tärkeää varautua muutoksiin ennakkoon ja valmistautua antamaan neuvontaa.

Tässä webinaarikoulutuksessa työoikeuden arvostetut ammattilaiset Mika Kärkkäinen, asianajaja, VT ja Suvi Knaapila, asianajaja, osakas (Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy) käyvät läpi tiiviisti ja tehokkaasti, mitä työpaikoilla tulee tietää suunnitteilla olevista työlainsäädännön muutoksista ja viimeaikaisesta oikeuskäytännöstä.

Koulutus sopii mm.
– HR-johdolle, -päälliköille ja -asiantuntijoille
– Esihenkilöille
– Yritysjohdolle
– Työoikeusjuristeille
– Työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Kouluttajat:
Suvi Knaapila
, asianajaja, osakas, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Suvi Knaapila on arvostettu työoikeuden ammattilainen ja toinen asianajotoimisto Dittmar & Indreniuksen työoikeuspraktiikan vetäjistä. Suvi neuvoo asiakkaita mm. työoikeuteen, ulkomaankomennuksiin sekä palkitsemiseen liittyvissä toimeksiannoissa.

Mika Kärkkäinen, asianajaja, VT, Dittmar & Indrenius Asianajotoimisto Oy
Mika Kärkkäinen on harjaantunut työoikeuden ammattilainen. Mikalla on laaja kokemus työsuhteeseen liittyvien riita-asioiden hoitamisesta. Hän on myös kirjoittanut useita kirjoja ja artikkeleita työoikeudesta.

13.00 Tervetuloa koulutukseen!

13.05 Uudistuva työlainsäädäntö – missä mennään ja miten varautua?
– Katsaus hallituksen työelämäuudistusten etenemiseen – Mitä tiedetään muutoksista mm. lakko-oikeuteen, paikalliseen sopimiseen, irtisanomissuojaan ja sairausajan palkkaan?
– Palkka-avoimuusdirektiivi – Miten työnantajien on hyvä varautua?

(Lyhyt tauko pidetään sopivassa kohdassa)

Viimeaikaista oikeuskäytäntöä mm. seuraavista teemoista:
– Uuden työntekijän palkkaaminen ja taloudellis-tuotannollinen irtisanominen (KKO 2023:1)
– Muun työn tarjoamisvelvollisuuden täyttäminen (KKO 2022:33)
– Työsuhteen ehtojen muuttaminen (KKO 2023:76)
– Salassapitoehdon ja kilpailukieltoehdon välinen rajanveto (KKO 2022:16)
– Työsopimuksen purkautuneena pitäminen (KKO 2021:66)
– Kilpailukieltosopimus ja turvaamistoimi (KKO 2023:83)
– Muuta ajankohtaista ja tärkeää oikeuskäytäntöä työoikeudesta

15.30 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

30.10.2024, klo 13:00-15:30

/hlö + alv 24 %. Koulutuksen hintaan sisältyy tallenne, joka on osallistujien katsottavissa kuusi kuukautta koulutuksen jälkeen.

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 240 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 200 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)