Ajatusten Myrsky (1 pv)
järjestää nyt koulutuksen:

Ajatusten Myrsky (1 pv)

01.11.2018, Urban Mill, Espoo Betonimiehenkuja 3 F, Espoo 25 lokakuun, 2018 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen

Kuinka toimit globaalisti ja lokaalisti samanaikaisesti? Glokalisaatio tulkitsee ja sopeuttaa globaalit voimat paikallisiksi, mutta vie samalla paikallisia piirteitä osaksi globaaleja prosesseja. Glokalisaatiossa maailmanlaajuisten ilmiöiden merkitys kasvaa samaan aikaan paikallisen erilaistumisen kanssa.

Miten sinä tekisit Otaniemestä Suomen Sammon? Ajatusten myrskyssä maan parhaat huomisen tietäjät ideoivat ja puhuvat kanssasi uuden paikallisen tekemisestä. Pääset yhteiskehittämisverkostoon Suomen timantin hiomiseksi. Innovation Garden ideaatiotyöpajassa puutarhurina olet Sinä.

Ajausten Myrsky on tieto- ja interaktiivinen ideoiden valmentautumistapahtuma, jossa kohtaat maan parhaat asian tietäjät. Tule verkostoitumaan ja tapaamaan niin nuoria kuin kokeneimpiakin tulevaisuuden tekijöitä. Jos et pelkää muutoksen myrskyä, tule jakamaan ajatuksiasi!

Hyödyt
– Saat maan parhaat suuren muutoksen tietämyseväät.
– Verkostoidut uuden paikallisen; älykaupungin tiekartan tekijäksi maan parhaiden asian osaajien ja vertaistoimijoitesi kanssa.
– Saat avaimet laajaan tietomateriaaliin, multimediallisiin oppiaineistoihin, casetietoon ja mediaamme radiossa, televisiossa ja lehdistössä.
– Pääset mukaan ideaatioon Suomen houkuttavimman innovaatiokeskuksen kehittämiseksi maamalliksi koko Suomelle.
– Saat tiedon jatkotapahtumista.

Kouluttajat
Veli-Antti Savolainen, tietokirjailija, multimediajournalisti
Tuula Antola, elinkeinojohtaja, dipl.ins. Espoon kaupunki​
Markku Markkula, Euroopan alueiden komitean vpj. Uudenmaan maakuntaliiton ja Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtaja.
Ari-Veikko Anttiroiko, MSc, MPhil, LicSocSc, PhD. Dosentti.Tampereen yliopiston johtamisen korkeakoulu.
Antti Hautamäki, PhD, emeritus professori. (Jyväskylän Yliopisto)
Päivi Sutinen, PhD, EMBA, palvelujen kehitysjohtaja Espoon kaupunki.
Christina Andersson, CEO, Robotmaster. Liikkeenjohdon konsultti.
Risto LInturi, tulevaisuustutkija, innovaattori.
Taina Tukiainen, professori, Aalto yliopisto.
Kari Mikkelä, MSc(Tech), Urban Miller, Executive Producer.
Jari Jokinen, dipl.ins.TEK:n toiminnanjohtaja, koulutusexpertti .
Mika Pantzar, Professori, tutkimusjohtaja.
Olli Valtonen, rovasti, ent, Helsinki Mission toimitusjohtaja ja Helsingin kaupunginvaltuutettu.

13.00 REKISTERÖITYMINEN ALKAA

13.30 GLOKALISAATION ISO KUVA
– Tietokirjailija Veli-Antti Savolainen nostattaa ajatusten myrskyn tuulet

13.50 UUSI PAIKALLINEN – MITÄ?
– Innovaatiopuutarhakaupunki – Espoon elinkeinojohtaja Tuula Antola
– Glokalisaatio ja Eurooppaprojekti – Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtaja Markku Markkula
– Paikallisuus globalisaation puristuksessa – Dosentti Ari-Veikko Anttiroiko
– Minipolit 2.0. megapolien pelastusrengas? – Emeritusprofessori Antti Hautamäki
– Näin kunta ja maakunta muuttuu – Asiamies Antti Mykkänen

14.40 UUDEN PAIKALLISEN AIKAANSAAMINEN – KUKA?
– Edelläkävijän haasteet lähitekemisessä ja yhteiskehittämisessä – Espoon palvelukehitysjohtaja Päivi Sutinen
– Tekniikka yhteiskunnan muuttumisen katalysaattorina – Tulevaisuustutkija Risto Linturi
– Robotiikka ja voiton mahdollisuus – Robotmaster Christina Andersson

Kestävän mallin pelin avaa professori Taina Tukiainen, Aalto-yliopisto:

15.45 IDEAATIO SUOMEN TIMANTIN HIOMISEKSI. MITEN TEKISIT OTANIEMESTÄ SUOMEN SAMMON?
– Miten etu ja muutos tehdään? Tuo ideasi mukana koska niitä kysytään Sinulta yllätyksellisessä ideaatiossa, prosessissa, joka ei jätä ketään kylmäksi
– Puutarhurina olet Sinä, prosessorina Urban Mill

16.35 GLOKALISAATION SYNNYTTÄMÄ MAHDOLLISUUS – MITEN?
– Työn ja työn paikan muutos on jo tapahtunut – Tekniikan akateemiset TEK ry:n toiminnanjohtaja Jari Jokinen
– Työpaikka, työtapa ja työidea menee uusiksi – Urban Millin vastaava tuottaja Kari Mikkelä
– Kuluttajakansalaisuus 2.0. kansalaisuuskuva muuttuu – Professori Mika Pantzar
– Entäpä ihminen ja sielu? – Rovasti Olli Valtonen

18.00 PARTYTIME – NETWORK WALK & TALK
– Ubuntu-juhla opettaa meidät minästä meihin. Big Mama tarjoaa Afrikan herkkuja ja kuulet mitä Ubuntu tarkoittaa voittavana digifilosofiana.

Urban Mill
Betonimiehenkuja 3 E
Otaniemi, 02150 Espoo

01.11.2018 klo 13.00 – 20.40

euroa /hlö + alv 24 %.

Kysy ryhmäalennuksia jos tulijoita + 3.

Ilmoittautumiset olisi hyvä tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua. Ilmoittautumiset vahvistetaan sähköpostikutsulla viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos tilaisuuteen ilmoitettu henkilö on estynyt saapumasta, voi organisaatio vaihtaa kuluitta osallistujan ilmoittamalla siitä koulutuksen järjestäjälle. Peruutukset tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.