Alisuoriutuminen työsuhteen päättämisperusteena (2 h)
Edita järjestää nyt koulutuksen:

Alisuoriutuminen työsuhteen päättämisperusteena (2 h)

04.02.2020, Webinaari , Webinaari 23 tammikuun, 2020 Sampo Korppoo

Huippusuosittu koulutus nyt webinaarina! Katso tallenne myös jälkikäteen.

Miten alisuoriutuminen (aikaansaamattomuus) määritellään työoikeudellisena käsitteenä? Mitkä ovat työnantajan oikeudet ja velvollisuudet, jos työntekijä laiminlyö tai ei täytä tehtäviään? Milloin alisuoriutuminen voi olla työsuhteen päättämisperuste?

Alisuoriutumisesta puhutaan paljon työelämässä erilaisten ongelmatilanteiden aiheuttajana. Tulosvastuun ulottaminen yrityksen johdon ja esimiesten lisäksi alempiin toimihenkilöihin ja työntekijöihin on yleistyvä trendi. Työnantajat edellyttävät kaikilta työntekijöiltä tehokkuutta ja tuloksellisuutta. Alisuoriutumisen käsitteelle ei kuitenkaan ole suoranaista työoikeudellista määritelmää, mikä tekee sen arvioinnista vaikeaa.

Webinaarissa käsitellään emeritusprofessori Seppo Koskisen johdolla alisuoriutumisen työoikeudellisia ongelmia ja työnantajan keinoja puuttua erilaisiin alisuoriutumistilanteisiin.

– Mitä asioita työnantajan tulee ottaa huomioon alisuoriutumista arvioidessaan?
– Miten työsuoritusta tulee mitata ja kuinka nopeasti työntekijän tulee korjata moitittava menettelynsä?
– Mikä merkitys irtisanomisperusteen arvioinnissa on varoituksella?
– Entä, mikä on esimiehen vastuu?

– HR-johdolle ja -asiantuntijoille
– esimiehille
– työoikeusjuristeille
– työntekijä- ja työnantajajärjestöjen asiantuntijoille ja asiamiehille

Kouluttaja:
OTT, VTK, Professori emeritus Seppo Koskinen, Turun yliopisto
OTT, VTK Seppo Koskinen on työoikeuden emeritusprofessori Turun yliopiston oikeustieteellisestä tiedekunnasta. Koskinen on kirjoittanut noin 500 julkaisua työoikeuden eri osa-alueilta. Hän on erikoistunut työsuhteen päättämiskysymyksiin. Seppo Koskinen on laajasti käytetty asiantuntija kaikenlaisissa työlainsäädäntöön liittyvissä asioissa.

10:00 Tervetuloa Edilex Pro -koulutukseen!

10:00 Alisuoriutuminen (aikaansaamattomuus)
– Määrittely
– Puuttumiskeinot
– Alisuoriutuminen (aikaansaamattomuus) työsuhteen päättämisperusteena
– Kokonaisarviointi ja sen osat

11:30 Alisuoriutuminen (aikaansaamattomuus) työsuhteen päättämisperusteena – oikeuskäytäntöä

12:00 Webinaari päättyy

Koulutus toteutetaan webinaarina.

Koulutuksen tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen.

tiistai 04.02.2020

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 190 euroa + alv 24 % / hlö
6-10 osallistujaa: 150 euroa + alv 24 % / hlö

Julkisen sektorin etuhinta -20% (koodilla julkinen20)
Edilex-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla edilex20)
Credita-käyttäjän etuhinta -20% (koodilla credita20)
Lakimiesliiton jäsenetu -20% (koodilla lakimiesliitto20)

(Alennus lasketaan perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.