Amazon Web Services Microsoft-ammattilaisille (1 pv)
Tieturi järjestää nyt koulutuksen:

Amazon Web Services Microsoft-ammattilaisille (1 pv)

12.09.2018, Tieturi Oy, Helsinki Mannerheimintie 15, Helsinki 7 kesäkuun, 2018 Sampo Korppoo

Digitalisaatio ja uudet teknologiat , Itsensä kehittäminen , Kehittäminen , Laadunvarmistus , Projektinhallinta , Tieto- ja viestintäteknologia

Amazon Web Services Microsoft-ammattilaisille -koulutus tarjoaa Microsoft-osaajille mahdollisuuden omaksua AWS-palvelun perusteet Microsoft-tuotteiden näkökulmasta katsottuna.

Vuodesta 2006 IT infrastruktuuri -palveluita yrityksille Web Service -muodossa tarjonnut Amazon Web Services (AWS) on maailmalla ehkä käytetyin pilvipalvelualusta erilaisille digitaalisille palveluille. Suomessa sekä muissa Pohjoismaissa kiinnostus palvelua kohtaan on lisääntynyt viime vuosina eikä pelkästään palvelun edullisuuden takia. Monipuolinen alusta tarjoaa tuotteita, joita voidaan käyttää erilaisten skaalautuvien, tietoturvallisten ja liiketoimintakriittisten digitaalisten palveluiden rakentamiseen. AWS:llä on DataCentereitä ympäri maailmaa ja hyvin pian sellainen löytyy jo Ruotsistakin.

AWS mielletään usein ainoastaan kehittäjien sekä koodareiden alustapalveluksi ja siksi sen tarjoamat mahdollisuudet mm. Microsoft-palveluiden eli työkuormien (Workloads) osalta ovat jääneet vähemmälle huomiolle.

Koulutuksemme antaa perusteet AWS-maailmaan, -palveluihin, -tuotteisiin sekä niiden käyttöönottoon Microsoft-palveluiden kanssa. Se on suunniteltu Microsoft-ammattilaisille, jotka ovat olleet tekemisissä Microsoft Azuren ja Office 365 -palveluiden kanssa ja haluavat nyt laajentaa osaamistaan myös Amazon Web Service -pilvialustan puolelle.

Kohderyhmä
Koulutus on suunnattu Microsoft-ammattilaisille, jotka ovat olleet tekemisissä Microsoft Azuren sekä Office 365 -palveluiden kanssa ja haluavat laajentaa osaamistaan myös Amazon Web Service pilvialustan puolelle.

Esitiedot
Saat parhaan hyödyn koulutuksesta, kun sinulla on perustietämys Microsoftin Office 365- ja Azure-tuotteista sekä niiden käyttöönotosta.

Amazon Web Services Microsoft-ammattilaisille -koulutuksen sisältö

Moduuli 1: AWS yleisesti
– Data Centerit
– Terminologia
– Tarjolla olevat palvelut
– Uusimmat palvelut
– Ohjeet ja Best Practices

Moduuli 2: AWS Portaali
– AWS organisaation luominen
– AWS palveluiden hankinta ja hallinta
– Laskutusperiaatteet ja hinnoittelu
– Tietoturva ja käyttäjätunnukset (IAM)

Moduuli 3: VPC eli Virtual Private Cloud
– Virtual Private Cloudin luominen
– Data Centerit (Regions)
– Julkiset (Public) ja sisäiset (Private) verkkoalueet
– Network Address Translation (NAT)
– Availability Zone (AZ)
– Amazon Route53 (DNS)
– Elastic Load Balancer (ELB)
– Amazon CloudFront

Moduuli 4: Hakemistopalvelu (Directory Service)

– AWS Directory Service for Microsoft Active Directory
– Standard
– Enterprise
– Simple Active Directory
– AD Connector
– Site-to-Site VPN

Moduuli 5: Extensible Compute Cloud (EC2)
– Palvelimien kokoonpanot
– Hinnoittelu
– Storage
– Käyttöjärjestelmät
– BYOL (BringYour-Own-License malli)
– AWS module for Windows Powershell
– Palvelimien luonti ja hallinta
– Palveluiden monitorointi (CloudWatch)

Moduuli 6: AWS storage vaihtoehdot
– Simple Storage Solution (S3)
– Elastic Block Storage (EBS)
– Elastic File System (EFS)
– Glacier
– Amazon WorkDocs
– Storagen luominen, hallinta, varmistaminen ja palauttaminen

Moduuli 7: Etätyöpöydät eli Workspaces
– Laitealustat (rauta)
– Käyttöjärjestelmät
– Sovelluksien jakaminen (WAM)
– Autentikointitavat (IAM)
– Monitasoinen autentikointi (MFA)

Moduuli 8: Migraatiot AWS alustalle
– Työkuormien siirtäminen AWS alustalle
– Työvälineet ja vaiheet

Koulutuspaikka
Tieturi Oy
Mannerheimintie 15
Helsinki

Aika
12.09.2018

690 eur
(+ alv 24 %)

Peruutusehdot
Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.
Pidätämme oikeuden muutoksiin kansainvälisten koulutuskumppaniemme koulutuksiin. Näiden koulutusten osalta olemme sinuun yhteydessä ilmoittautumisesi jälkeen