Anna Perho: Suorat Sanat (1 pv)
Näin opit puhumaan siitä, mistä mieluiten vaikenisit
KurssitNyt järjestää nyt koulutuksen:

Anna Perho: Suorat Sanat (1 pv)

28.01.2020, Tapah­tu­matalo Bank, Helsinki Unio­ninkatu 20, Helsinki 14 tammikuun, 2020 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto , Itsensä kehittäminen , Tiimityö , Työhyvinvointi , Työilmapiiri , Viestintä , Vuorovaikutus

(4.8)

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• - ”Anna Perho – asiantunteva, kokenut, innostava, hauska, välitön, iholle tuleva, pinnan alle menevä ja helposti lähestyttävä. Suora ja rehellinen herättelijä, joka kestää kulutusta."

• - "Annan luento oli juuri sopiva yhdistelmä teoriaa ja sitä avaavaa käytäntöä. Elävä esiintyminen sekä kunnioitus yleisöä kohtaan jäivät vahvasti mieleen."

• - "Anna on selvästi perehtynyt erilaisiin metodeihin, ja oli ilahduttavaa, että hänen lähestymisensä ei ollut vain teoreettinen, vaan valmennuksessa oli mukana paljon konkretiaa ja käytännön läheisyyttä.”

Onko mielessäsi käymätön keskustelu? Pitäisi uskaltaa olla eri mieltä ja sanoa suorat sanat? Ehkä pitäisi antaa kriittistä palautetta, tai vielä pahempaa, vastaanottaa sitä? Tai pahoitella omaa käytöstä, joutua sovittelemaan toisten konfliktia?

Työpaikkojen hankalimmat ongelmat liittyvät usein vaikeisiin vuorovaikutustilanteisiin. Siihen, miten tarttua asioihin, joista kukaan ei haluaisi puhua. Tällaisia keskusteluja ovat mm. korjaavan palautteen antaminen ja vastaanottaminen, erimielisyydet, loukkaantumiset ja draamat, jotka ruokkivat politikointia, hidastavat kehitystä ja haurastuttavat sitoutumista.

Suorat Sanat -koulutus tarjoaa osallistujille ymmärrystä taustalle: miksi vaikea on vaikeaa? Lisäksi tarjolla on useita käytännön työkaluja, joilla hankalia kommunikaatiotilanteita voidaan ratkoa käytännössä. Opit puhumaan siitä, mistä mieluisten vaikenisit.

Mitä saat?
    Työkaluja seuraaviin arjen tilanteisiin:
    – Korjaavan palautteen vastaanottamisen ja antamisen työkalupakki
    – Vaikeiden tunteiden kohtaaminen
    – Sovittelevat keskustelut & konfliktien purkaminen

Esimiehille, tiimin vetäjille ja kommunikaatiotaitojen parantamisesta kiinnostuneille.

Bonus
    Osallistujat saavat omakseen Anna Perhon Suorat Sanat -kirjan.

Ennakkokysymykset
    Voit lähettää kysymyksiä tai case-esimerkkejä, joita toivoisit käsiteltävän päivän Q’s & A’s osuudessa. Kysymykset käsitellään anonyymisti.

Kouluttaja
    Anna Perho
    on muutosvalmentaja ja työelämäasiantuntija, sekä yksi Suomen suosituimmista inspiraatiopuhujista. Hän on myös kirjoittanut useita elämänhallintaan ja työelämään liittyviä oppaita, joissa hän käsittelee mm. ajanhallintaa ja muuta itsen johtamista sekä vuorovaikutustaitoja.

Palautteita aiemmista valmennuksista:
    ”Anna Perho – asiantunteva, kokenut, innostava, hauska, välitön, iholle tuleva, pinnan alle menevä ja helposti lähestyttävä. Suora ja rehellinen herättelijä, joka kestää kulutusta. Osuvin palaute Annasta tulee välittömästi paikanpäällä – yleisö selkeästi pysähtyy pohtimaan, mutta myös vapautuu nauramaan. Vaikea kuvitella, että kukaan lähtisi tilaisuudesta ilman yhtään oivallusta. Anna sopii murtamaan jäätä, herättämään ajatuksia, antamaan konkreettisia neuvoja ja oivalluksia. Puhujana sopiva niin intiimeihin tilaisuuksiin kuin isommille yleisöillekin – kummastakin hyvät kokemukset.” – Annina Heikelä, yhteisömanageri, Veikkaus Oy
    *
    “Anna oli valmentajana innostava ja asiantunteva. Anna on selvästi perehtynyt erilaisiin metodeihin, ja oli ilahduttavaa, että hänen lähestymisensä ei ollut vain teoreettinen, vaan valmennuksessa oli mukana paljon konkretiaa ja käytännön läheisyyttä. Voin suositella lämpimästi Annan valmennuksia asiantuntijaorganisaatioille.” – Unna Reitamo, Ellun Kanat
    *
    ”Annan luento oli juuri sopiva yhdistelmä teoriaa ja sitä avaavaa käytäntöä. Elävä esiintyminen sekä kunnioitus yleisöä kohtaan jäivät vahvasti mieleen. Ja muuten. Me tilattiin ”Suorat sanat” -kirja jokaiselle paikallistiimillemme nyt pari viikkoa sitten. Joten kyllä, teit vahvan vaikutuksen!” – Eveliina Hostila, toiminnanjohtaja, Hope ry

8.30 Ilmoittautuminen, aineiston jako ja aamukahvi

9.00 Koulutus alkaa

Harjoitus: milloin viimeksi?
    – Käydään ryhmäkeskusteluna läpi mieleen jääneitä konflikteja ja puretaan keskustelut yhdessä miettien mitä niissä tapahtui

Johdatus aiheeseen: miksi vaikeat keskustelut ovat niin…vaikeita?

Harjoitus: arvot ja konfliktit – mitä hyötyä vaikeista keskusteluista on minulle?

10.30 Tauko

10.45 Korjaava palaute – miten sitä annetaan?
    – Kaksi mallia: ratkaisukeskeinen ja radikaali suoruus

11.30 Lounas

12.15 Korjaava palaute – miten sitä annetaan?
    – Motivoiva palaute
    – Eri ihmistyypit ja palaute

Rakentava vs. tuhoava konflikti

14.00 Iltapäiväkahvi

14.15 Miten sanoa ei?

Havaintoja hallitsijatekniikoista

Q’s and A’s

16.00 Koulutus päättyy

Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 Helsinki

HUOM. uusi päivämäärä on tiistai 28.01.2020

/hlö + alv 24 %. Hintaan sisältyy koulutusmateriaali, lounas ja kahvit sekä Anna Perhon Suorat Sanat -kirja.

Ryhmäetuhinta:
    Samasta organisaatiosta kaksi osallistujaa: 657 euroa /hlö + alv 24 %,
    kolme tai useampia osallistujia: 597 euroa /hlö + alv 24 %.

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistuja ei saavu koulutukseen, eikä osallistumista ole peruutettu, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle.