Asiantuntijasta esihenkilöksi (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Asiantuntijasta esihenkilöksi (1 pv)

02.11.2023, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 13 syyskuun, 2023 Sampo Korppoo

Esihenkilötyö , Esimiestyö , HR ja henkilöstöhallinto , Johtaminen ja esihenkilotaidot , Johtaminen ja esimiestaidot , Johtaminen ja esimiestyö

Oletko siirtymässä tai jo siirtynyt asiantuntijan tehtävästä esihenkilöksi?

Vuorovaikutteisessa koulutuksessa saat työvälineitä ja vinkkejä roolinvaihdoksen johdosta syntyviin eri tilanteisiin. Päivän jälkeen osaat huomioida alaisten yksilöllisyyden sekä johtaa ja motivoida heitä paremmin. Sinulla on myös hyvä käsitys siitä, miten asiantuntijatehtävät ja esihenkilörooli yhdistetään kestävästi ja millainen rooli esihenkilöllä on työnantajan edustajana.

Uuden roolin haltuunotto sujuu harvoin vain sormia napsauttamalla. Muuttunut rooli aiheuttaa usein hämmennystä entisten kollegoiden ja uuden esihenkilön välisissä vuorovaikutussuhteissa. Kollegoille saattaa syntyä mielikuva siitä, ettei uuden esihenkilön kanssa voi enää jakaa samoja asioita kuin ennen. Esihenkilöksi siirtyneen taas voi olla vaikea löytää oma tapansa johtaa.

VOIT OSALLISTUA MYÖS ETÄNÄ!
Koulutukseen voi osallistua myös etänä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet, josta pääset osallistumaan.

Asiantuntija:Henrietta Aarnikoivu, Toimitusjohtaja, Vervici Oy

8.45 Aamupala ja ilmoittautuminen

8.55 Etäosallistujien yhteyden avaus

Esihenkilöroolin haltuun ottaminen ja työstäminen – esimiesrooli pääroolina
esihenkilö työnantajan edustajana – esihenkilön erityinen rooli
asennoituminen ja motivaatiotekijät
esihenkilörooli pääroolina

Esihenkilötehtävän näkyväksi tekeminen – jaettu ymmärrys esihenkilön tehtävästä
työyhteisön suhtautuminen: pesäero vai kahden kauppa?
toimenpiteet esihenkilöroolin haltuun ottamiseksi: mitä, miten, milloin, kenelle ja miksi?
delegoinnin jalo taito

Esihenkilötyön perusta – mistä esihenkilötyö saa sisältönsä
esihenkilön tehtävät lähtökohtana yrityksen perustehtävä
johtamisen kivijalka: missio, visio, strategia ja arvot
merkityksen luominen

Esihenkilön tapa toimia – mitä tekemällä syntyy paras lopputulos
valtuuttaminen menestystekijänä
Esihenkilötyön V10® työkaluna
tahtoa ja tekoja

Esihenkilönä arjessa – yksilöitä johtava, vuorovaikutteinen ja motivoiva esihenkilö
alaisten yksilöllisyyden huomioiminen
palautteen antaminen ja vastaanottaminen
motivaation tukeminen

Ristiriitatilanteiden haltuun ottaminen
Miten tästä eteenpäin?
esihenkilönä kehittyminen

15.00 Tilaisuus päättyy

Lounastauko 11.45-12.15 kahvitauot klo 10.15 ja 13.30

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki TAI ETÄkoulutus

Aika:
2.11.2023

Jäsenetuhinta 590 eur + alv
Normaalihinta 790 eur + alv

Jos osallistut verkon välityksellä, kirjoita ilmoittautumisen yhteydessä Muut tiedot -kenttään: ”OSALLISTUN ETÄNÄ”

Huom! Tutustu myös Helsingin seudun kauppakamarin Kausikorttiin! Kausikortti oikeuttaa osallistumaan vuoden aikana max kymmeneen Helsingin seudun kauppakamarin etäkoulutukseen. Yhden koulutuksen hinta on normaalisti keskimäärin 400 euroa, joten tämän kiinteähintaisen kortin tilaajana hyödyt todella isosti. Uusia koulutuksia julkaistaan ympäri vuoden. Tutustu kausikorttiin tästä.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin