Asiantuntijasta esimieheksi (1 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Asiantuntijasta esimieheksi (1 pv)

20.03.2019, Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila Metropoli, Helsinki Kalevankatu 12, Helsinki 10 marraskuun, 2018 Sampo Korppoo

HR ja henkilöstöhallinto

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

• Positiivinen yllätys! Parasta oli se, että Henrietta keskittyi olennaisiin asioihin ja kertoi vinkkejä konkreettisella tasolla. Pidin myös hyvin paljon ratkaisukeskeistä näkökulmasta.

• Todella mukava päivä, isot kiitokset Henrietalle. Päivä kului "siivillä", on mukava kuunnella asiansa tuntevaa vetäjää ja esimerkit oli mahtavasti kuvailtu.

• Ihanan suoraa puhetta.

• Kiitos hyvin vedetystä päivästä! Pidin yleisesti ottaen värikkäästä esityksestäsi ja useista käytännön kokemusesimerkeistä.

• Erittäin antoisa, monipuolinen, vuorovaikutteinen koulutus.

• Henrietan esitys oli selkeä ja inspiroiva. Jäi paljon uusia asioita mieleen, tulisin toisenkin kerran.

• Käytännön vinkit hankaliin tilanteisiin: ratkaisulähtöisyys, työpaikan sääntöjen aukikirjoitus.

Oletko siirtymässä tai jo siirtynyt asiantuntijasta esimieheksi?

Uuden roolin haltuunotto sujuu harvoin vain sormia napsauttamalla. Muuttunut rooli aiheuttaa usein hämmennystä entisten kollegoiden ja uuden esimiehen välisissä vuorovaikutussuhteissa. Kollegoille saattaa syntyä mielikuva siitä, ettei uuden esimiehen kanssa voi enää jakaa samoja asioita kuin ennen. Esimieheksi siirtyneen taas voi olla vaikea löytää oma tapansa johtaa.

Tässä vuorovaikutteisessa koulutuksessa saat työvälineitä ja hyviä vinkkejä roolinvaihdokseen Päivän jälkeen osaat huomioida alaisten yksilöllisyyden sekä johtaa ja motivoida heitä paremmin. Sinulla on myös hyvä käsitys siitä, miten asiantuntijatehtävät ja esimiesrooli yhdistetään kestävästi ja millainen rooli esimiehellä on työnantajan edustajana.

Koulutuksen teemoina mm.
    •esimiesroolin haltuun ottaminen ja työstäminen – esimiesrooli pääroolina
    •mistä esimiestyö saa sisältönsä
    •mitä tekemällä syntyy paras lopputulos
    •yksilöitä johtava, vuorovaikutteinen ja motivoiva esimies
    •ristiriitatilanteiden haltuun ottaminen
    •miten tästä eteenpäin?

Asiantuntijana Henrietta Aarnikoivu, ratkaisukeskeinen valmentaja YTM, ProTulos Oy.

Koulutukseen osallistujille jaetaan tilaisuuden yhteydessä Marjatta Jaben teos Erilaisten ihmisten johtaminen.

8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala

Esimiesroolin haltuun ottaminen ja työstäminen – esimiesrooli pääroolina
    esimies työnantajan edustajana – esimiehen erityinen rooli
    asennoituminen esimiehiyteen ja motivaatiotekijät
    esimiesrooli pääroolina

Esimiestehtävän näkyväksi tekeminen – jaettu ymmärrys esimiehen tehtävästä
    työyhteisön suhtautuminen: pesäero vai kahden kauppa?
    toimenpiteet esimiesroolin haltuun ottamiseksi: mitä, miten, milloin, kenelle ja miksi?
    delegoinnin jalo taito

Esimiestyön perusta – mistä esimiestyö saa sisältönsä
    esimiehen tehtävät lähtökohtana yrityksen perustehtävä
    johtamisen kivijalka: missio, visio, strategia ja arvot
    merkityksen luominen

Esimiehen tapa toimia – mitä tekemällä syntyy paras lopputulos
    valtuuttaminen menestystekijänä
    Esimiestyön V10® työkaluna
    tahtoa ja tekoja

Esimiehenä arjessa – yksilöitä johtava, vuorovaikutteinen ja motivoiva esimies
    alaisten yksilöllisyyden huomioiminen
    palautteen antaminen ja vastaanottaminen
    motivaation tukeminen
    Ristiriitatilanteiden haltuun ottaminen

Miten tästä eteenpäin?
    esimiehenä kehittyminen

16.00 Tilaisuus päättyy

Tarjoilut: Kahvit klo 8.45, 10.15 ja 13.30, lounas klo 11.45–12.15

Helsingin seudun kauppakamarin koulutustila, Kalevankatu 12, Helsinki

Aika:
    20.03.2019

Jäsenetuhinta 480 eur + alv
    Normaalihinta 680 eur + alv

Hintaan sisältyy koulutus, materiaali ja ohjelman mukaiset tarjoilut

Peruutusehdot:
    Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.