AZ-104 Microsoft Azure Administrator (4 pv)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

AZ-104 Microsoft Azure Administrator (4 pv)

06.-09.06.2022, Corellia Helsinki, Helsinki Vuorikatu 20 A, Helsinki 5 tammikuun, 2022 Sampo Korppoo

Tieto- ja viestintäteknologia

Jos työtehtäviisi kuuluu Azure-ympäristöjen hallinta ja ylläpito, tämä kurssi on tarkoitettu Sinulle ja antaa paremmat valmiudet tähän työrooliin. Kurssi koostuu yhdestätoista moduulista, joissa opiskellaan mm. perusasiat Azuren tilauksista ja siellä olevista resursseista, käydään läpi Azuren tallennustilan, virtuaalipalvelinten, verkkojen ja identiteettien hallintaa ja valvontaa ja niihin liittyvien Azure ratkaisujen määrittämistä. Lisäksi kurssilla käydään osittain läpi Azuren tietoturvaominaisuuksia.

Kurssi valmentaa sertifiointitestiä “AZ-104: Microsoft Azure Administrator” varten. Sertifiointitestin läpäisemällä saavuttaa Azure Administrator Associate -tason.

Azure-ympäristöjen hallinnasta ja ylläpidosta vastaavat IT-ammattilaiset, jotka haluavat päivittää osaamistaan tai valmistautua sertifiointitestiin.

Esitietovaatimukset:
Windows–palvelinversion ja perusverkkopalveluiden ylläpitokokemus, esim. Windows Server -tasoinen sertifiointi/osaaminen.

Kouluttajat:
Kim Pihlström
, Microsoft Certified Trainer
Kim on kokenut Azure kehittäjä ja kouluttaja joka on yli 10 vuoden aikana toiminut konsulttina asiakkaille ja rakentanut lukuisia räätälöityjä ratkaisuja käyttäen Microsoft palveluita ja alustoja, mm. Azure ja Microsoft 365. Asiantuntijana Kimiä kiinnostaa erityisen paljon toimivan arkkitehtuurin suunnitteleminen sekä ratkaisujen toteuttaminen joka palvelee asiakkaan kaikki tarpeet.

Jussi Roine, Partner, Microsoft Certified Trainer, Azure Solutions Architect Expert
Jussi on jo 20 vuoden ajan kouluttanut ja konsultoinut asiakkaita haastavissa pilvi- ja hybriditoteutuksissa Azuren ja Microsoft 365:n kanssa. Aiemmin mm. Microsoftilla ja Sulavalla työskennelleellä, Jussilla on laaja ja syvällinen kokemus erityisesti Azure-arkkitehtuureista ja ratkaisuista.

Arto Roth, Microsoft Certified Trainer, Microsoft Azure Administrator Associate, Microsoft Azure Architect Expert ja Microsoft Azure Security Engineer
Arto on ollut ICT-asiantuntijana kolmella eri vuosikymmenellä hyvinkin erilaisissa rooleissa, niistä viimeiset kymmenen vuotta kouluttavana konsulttina ja arkkitehtina Microsoftin pilvi– sekä hybridiratkaisujen parissa. Arton käyntikortissa tittelinä on ‘Pilvipyöveli’.

Arton koulutuksia: Azure ylläpito– arkkitehtuuri– ja tietoturva sekä Windows Server-ja Windows-asiantuntijakurssit

Antti Roine, Partner, DI, Microsoft Certified Trainer
Antti on toiminut kouluttajana sekä asiantuntijana Microsoft-teknologioiden parissa 20 vuotta ja seuraa aktiivisesti Microsoftin pilvituotteiden kehitystä. Antti on aikaisemmin työskennellyt asiantuntija mm. Sulavalla ja Soveltolla. Antti on vuonna 2010 suorittanut Lappeenrannan Teknillisessä yliopistossa tietotekniikan diplomi-insinöörin tutkinnon ja diplomityön aiheena oli Microsoftin SharePointin ja Project Serverin sopivuus tuotekehitystyöhön.

Kurssin sisältö:

Module 01 – Identity
– Azure Active Directory
– Users and Groups

Module 02 – Governance and Compliance
– Subscriptions and Accounts
– Azure Policy
– Role-based Access Control (RBAC)

Module 03 – Azure Administration
– Resource Manager