B2B-Myyntijohdon valmennuspäivät: asiakasluokittelut ja asiakkuudenhoidon prosessit (2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

18.04.-15.05.2024, Kauppakamarin koulutustilat, Helsinki Kalevankatu 12, 2. krs., Helsinki 20 maaliskuun, 2024 Sampo Korppoo

Myynti

Käytännönläheinen koulutuskokonaisuus myyntijohtajille

Tämä Helsingin seudun kauppakamarin kahden valmennuskerran käytännönläheinen koulutuskokonaisuus, tarjoaa myyntijohtajille tiiviin ja johdonmukaisen työkalupakin asiakasluokitteluun ja asiakkuuksien johtamiseen.

Osallistujat saavat käytännön työkaluja ja strategista näkemystä. Koulutuksen avulla he voivat tehostaa myyntiorganisaationsa toimintaa ja saavuttaa parempia tuloksia asiakkuuksien hallinnassa.

Suhdanteen haastaessa jokaista myyntiorganisaatiota, on entistä tärkeämpää paitsi pitää kiinni nykyisistä asiakkaista, myös hakea sieltä myynnin kasvua. Suhde nykyisiin asiakkaisiin on nyt arvokkaampi kuin koskaan aiemmin. Forrester Researchin tutkimuksen mukaan asiakassuhteen säilyttäminen ja kasvattaminen voi olla jopa viisi kertaa kannattavampaa kuin uusien asiakkaiden hankkiminen.

Tämä koulutuskokonaisuus tarjoaa myyntijohdolle käytännönläheisen tavan luokitella asiakkuudet ja tunnistaa kasvupotentiaali nykyasiakkaista.

Koulutuspäivät kattavat asiakasluokittelun perusteet, strategisen asiakaslähtöisyyden sekä konkreettiset työkalut asiakkuuksien johtamiseen.
Tervetuloa mukaan!

Kouluttaja:
Kati Huusko-Viikilä
, CEO & Founder, Revory Oy
Kati on B2B-myynnin pioneeri, joka on erikoistunut yhdistämään teknologiat, prosessit, datan sekä asiakasrajapinnan tiimit yhtenäiseksi, liikevaihtoa generoivaksi voimaksi. Katilla on vuosien kokemus B2B-myynnin ja markkinoinnin johtotehtävistä sekä lisäksi hänellä on ollut useita rooleja eri yhtiöiden perustajana, johtajana, konsulttina ja hallitusammattilaisena. Hänen ennakkoluuloton, luova ja tuloksellinen lähestymistapansa on päässyt käytäntöön sekä omissa että asiakkaiden yrityksissä. Kati on RevOps -toimisto Revory Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja, joka on rakentanut uransa omistautuen auttamaan yrityksiä saavuttamaan kasvutavoitteensa nykyaikaisilla keinoilla.

1. PÄIVÄN OHJELMA 18.4.

8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala/Yhteyden avaus

9.00 Asiakasluokittelu

• Miksi asiakasluokittelu on tärkeää myynnin strategisessa suunnittelussa
• Erilaiset asiakasluokittelumallit ja niiden soveltaminen myyntiorganisaatiossa
• Asiakastietojen analysointi ja segmentointi
• Datapohjaisen asiakasluokittelun tekeminen
• Kuinka asiakasluokittelu tukee myyntistrategian muotoilua

12.00 Koulutuspäivä päättyy

2. PÄIVÄN OHJELMA 15.5.

8.45 Ilmoittautuminen ja aamupala/Yhteyden avaus

9.00 Asiakasluokkien erilaiset hoitomallit

• Asiakkuudenhoitomallin luominen jokaiseen asiakasluokkaan – runkoesimerkki
• Kriittisten asiakkuuksien tunnistaminen ja kasvattaminen
• Asiakkuuksien elinkaaren hallinta ja strategiset tavoitteet
• Asiakkuudenhoitoon liittyvät prosessit erilaisissa myyntiorganisaatioissa
• Automaatiolla ajansäästöä – sisäiset ja ulkoiset automaatiot auttamaan asiakkuudenhoidossa

12.00 Koulutus päättyy

Tarjoilut lähiosallistujille:
aamupalat klo 8.45, ja kahvit klo 10.15

Kauppakamarin koulutustilat, Kalevankatu 12, 2. krs, 00100 Helsinki tai etäkoulutus

18.4 ja 15.5.2024

Jäsenetuhinta kauppakamarien jäsenille:

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu.

Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.