Puhelinmyynti ei ole kuollut! Digimyynnin aikana positiivista erottautumista voi ja kannattaa luoda henkilökohtaisella ja tyylikkäällä kontaktilla asiakkaaseen. Kun asiakkaan some, sähköposti ja puhelin täyttyvät luukutuksesta, kannattaa pohtia mitä ja miten homman voisi hoitaa toisin jäädäkseen positiivisesti asiakkaan mieleen. Kovassa kilpailussa pelin voittaa se, jolla on taitoa luoda arvoa, viestiä kiinnostusta ja tehdä asioista selkeää!
Hyödyt osallistujille
– Ymmärrät puhelintyöskentelyn merkityksen monikanavaisen markkinoinnin keskellä
– Opit tehokkaat keskustelunohjaus- ja neuvottelutekniikat puhelimessa tehtävään asiakas- ja myyntityöhön
– Tunnistat omat kehityskohtasi ja saat vinkit toimivampiin käytänteisiin
– Tiedostat myyntikammosi ja onnistut taklaamaan ne jatkossakin
– Varmistat tehokkaampaa kauppaa ja onnistut hankkimaan lisää uusia asiakkaita!
Kenelle?
Kaikille myynti- ja asiakastyötä ja asiakkaita puhelimessa kohtaaville ammattilaisille tai myynnin superammattilaisiksi tähtääville. Valmennus sopii erinomaisesti myös myyntitiimien sisäisille valmentajille tai esihenkilöille, joilla tahtotila hakea ideoita omaan työhön ja ryhtiä sekä kannattavuutta oman tiimin tekemiseen.
Yritysvalmentaja Maisa Durchman on asiakaspalvelun, myynnin sekä niiden lähijohtamisen asiantunteva yrityskouluttaja. Maisalla on laaja kokemus b2b ja b2c myynnin- ja asiakaspalvelun kehityshankkeista jo lähes 20 -vuoden ajalta. Olipa kyse kaupan alan myynnin kehittämisestä, julkisen sektorin kehityshankkeista tai vaikka eri teollisuudenalojen asiantuntijamyyjien koulutuksesta ovat ihmistaidot ja oikea asenne Maisan mielestä avain onnistumiseen.
Taidot tekevät vaikutuksen, mutta asenne ja tahto kehittyä tuo tuloksen!
Maisan valmennuksista välittyy positiivinen asenne. Omakohtaisen yrittäjäkokemuksen ansiosta valmennukset ovat myös täynnä käytännönläheisyyttä ja tekemisen meininkiä. Tosissaan tekemisen ei tarvi olla totista! TM Maisa Durchman on lisäksi DiSC®-valmentaja sekä ICF-sertifioitu coach.
08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
09:00 Myynnin monikanavaisuus ja erottautuminen kilpailussa
– Kuinka erottautua some- ja digimaailmassa?
– Luukuttamisesta arvon tuottamiseen
– Puhelinmyynnin uusi nousu!
– Omien myyntitaitojen arviointitehtävä
10:00 Tauko
10:15 Puhelimessa tehtävän myyntityön ja neuvottelutekniikan vaiheet
– Uusasiakashankinta ja asiakaskannan hoito
– Valmistaudu, mutta käytä aika soittamiseen!
– Merkityksellinen ensivaikutelma – älä kerjää vastaväitteitä
– Naulitse asiakkaan kiinnostus. Kysy oikein ja kysy tyylillä
– Kuunteletko vai kuuletko?
12:00 Lounas
13:00 Asiantuntijan myyntiprosessin vaiheet jatkuu…
– Houkutteleva ja helppo ratkaisu kiinnostaa
– Älä jäädy vastaväitteisiin
– Ratkaisuvaiheessa hyödyn ja etujen argumentointi
– Hinnan myyminen ja kaupan klousaus
– Asiakassuhteen jatkuvuuden turvaaminen
14:15 Kahvi
14:30 Puhelinviestinnässä huomioitavaa ja oman työn johtaminen
– Puhelinviestinnän haasteet ja mahdollisuudet
– Vinkit selkeään ja positiiviseen viestintään
– Luurikammon taklaaminen
– Oma ajankäyttö ja suunnitelmallisuus
– Omien vahvuuksien ja kehityskohteiden tunnistaminen
15:30 Koulutuspäivä päättyy
Koulutuspaikka:
Innopoli 3, Otaniemi, Vaisalantie 4, 02130 Espoo
– Voit osallistua myös etänä. Valitse ilmoittautumislomakkeella, osallistutko lähi- vai etäkoulutukseen.
Ajankohta:
ma 6.3.2023, 9:30-15:30
Hinta:
790 euroa /hlö + alv 24 %.
– sisältää koulutusmateriaalin sekä lounaan ja kahvitarjoilut.
Kysy ryhmäetuhintaa:
toimisto@ratekoulutus.fi
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 14 vuorokautta ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitamme 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.