Brexit-tehokoulutus yrityksille (1/2 pv)
Kauppakamarin Koulutus järjestää nyt koulutuksen:

Brexit-tehokoulutus yrityksille (1/2 pv)

21.12.2020, Etäkoulutus , Etäkoulutus 27 marraskuun, 2020 Sampo Korppoo

Kansainvälinen liiketoiminta , Lakitieto

Brexit-tehokoulutus yrityksille koulutuksessa kuulet, millaisia vaikutuksia erolla on tavaroiden, palveluiden ja ihmisten liikkuvuudelle, miten ero vaikuttaa tullauskäytäntöihin, arvonlisäverotukseen, työnteko-oikeuksiin, työlupiin ja yritysten välisiin sopimuksiin.

Iso-Britannia erosi EU:sta 31.1.2020, jonka jälkeen alkoi vuoden 2020 loppuun kestävä siirtymäkausi. Iso-Britanniasta tulee jatkossa EU:n ja ETA:n ulkopuolinen kolmas maa, mutta siirtymäkauden aikana Iso-Britannia noudattaa EU:n lainsäädäntöä ja kansainvälisiä sopimuksia sekä osallistuu sisämarkkinoille ja tulliunioniin entiseen tapaan.

Vuoden 2020 aikana EU ja Iso-Britannia ovat neuvotelleet tulevasta suhteesta. Neuvottelut ovat takkuilleet, ja joillakin toimialoilla saatetaan pudota vuoden 2021 alussa sopimuksettomaan suhteeseen. Yritysten kannattaakin alkaa varautumaan siirtymäkauden jälkeiseen aikaan, jolloin brexitin vaikutukset vienti- ja tuontikauppaan konkretisoituvat.

Jos yrityksesi käy vienti- tai tuontikauppaa Iso-Britannian kanssa tai toimittajasi käyttää isobritannialaisia yhteistyökumppaneita, kannattaa osallistua tähän tilaisuuteen.

Koulutus striiminä: Koulutukseen osallistutaan verkon välityksellä paikasta riippumatta ja osallistuminen onnistuu helposti etänä omalta koneeltasi. Saat ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset katsomaan lähetystä. Mikäli organisaatiostasi osallistuu useampi henkilö striimin kautta, lisäosallistujat saavat koulutuksen puoleen hintaan.

Asiantuntijat:
Johtaja Marko Silen, Helsingin seudun kauppakamari
lakimies Joanna Ahokanto, Helsingin seudun kauppakamari
Veroasiantuntija Mika Olli, Helsingin seudun kauppakamari
Tulliylitarkastaja Marjo Saastamoinen, Tulli
Counsel Kristiina Hirva, Asianajotoimisto DLA Piper Finland Oy

09.00 Tilaisuuden avaus ja ajankohtainen brexit-tilanne
johtaja Marko Silen, Helsingin seudun kauppakamari

09.15 Miten brexit muuttaa tullauskäytäntöjä Iso-Britannian kaupassa? Mihin yrityksen on varauduttava?
tulliylitarkastaja Marjo Saastamoinen, Tulli

09.45 Mikä muuttuu arvonlisäverotuksessa?
veroasiantuntija Mika Olli, Helsingin seudun kauppakamari

10.10 tauko

10.20 Miten huomioida brexit yritysten välisissä sopimuksissa?
counsel Kristiina Hirva, Asianajotoimisto DLA Piper Finland Oy

11.20 Miten ulkomaalaisen työntekijän rekrytointi muuttuu brexitin myötä? Mitkä asiat muuttuvat työluvissa?
lakimies Joanna Ahokanto, Helsingin seudun kauppakamari

11.45 Tilaisuus päättyy

STRIIMI

maanantai 21.12.2020

Jäsenetuhinta 320 euroa /hlö + alv 24 %.
Normaalihinta 420 euroa /hlö + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.