Compliance-ohjelman rakentamisen parhaat käytännöt (2 h)
Corellia Helsinki järjestää nyt koulutuksen:

Compliance-ohjelman rakentamisen parhaat käytännöt (2 h)

24.05.2022, Etäkoulutus , Etäkoulutus 18 helmikuun, 2022 Sampo Korppoo

Lakitieto

Miten rakentaa organisaatiolle toimiva compliance-ohjelma? Tässä koulutuksessa saat kompaktin tietopaketin toimivan compliance-ohjelman rakentamisesta. Ennen kaikkea saat käytännön ohjeita siihen, miten ohjelma saadaan toimimaan myös käytännössä.

Yrityksen sidosryhmät kiinnittävät entistä enemmän huomiota organisaation toiminnan vastuullisuuteen. Tutkitusti vastuullisuuteen panostaminen siivittää yrityksen taloudellista menestystä. Hyvin rakennettu compliance-ohjelma puolestaan muodostaa vastuullisen liiketoiminnan perustan.

Tämä koulutus antaa hyvät perustiedot compliance-ohjelman rakentamisen ja johtamisen käytännöistä.

Koulutus vastaa seuraaviin kysymyksiin:
– Mistä osatekijöistä organisaation compliance-ohjelma koostuu?
– Miten compliance-ohjelmaa kannattaa lähteä rakentamaan?
– Miten arvioida organisaation toimintaan liittyvät vastuullisuus- ja compliance-riskit?
– Keiden on hyvä osallistua compliance-ohjelman rakentamiseen – ja mikä on yritysjohdon rooli?
– Mitä ottaa huomioon organisaation yhteisten toimintatapojen laadinnassa ja varmistaa, että toimintatavat ymmärretään ja että niitä noudatetaan organisaation kaikilla tasoilla?
– Miten rakentaa toimivat ilmoituskanavat compliance-rikkomuksista ilmoittamiseen?
– Miten huolehtia compliance-ohjelman jatkuvasta arvioinnista ja kehittämisestä?

Koulutus on suunnattu erityisesti tuleville ja tuoreille compliance officereille ja juristeille, jotka saavat compliance-toiminnon vastuulleen. Se soveltuu myös jonkin verran kokemusta jo kartuttaneille compliance-asiantuntijoille, organisaatioiden sisäisille tarkastajille ja organisaatioita compliance-kysymyksissä konsultoiville tahoille kuten laki- ja asianajotoimistojen asiantuntijoille.

Osallistujat voivat lähettää kouluttajille kysymyksiä Editan kautta ennakkoon. Koulutuksen aikana kysymyksiä voi esittää webinaarin chatissa.

Kouluttajat:
Pääkouluttajana toimii yritysvastuun ja compliancen asiantuntija, OTK, MBA Anne Vanhala Bonfide Oy:stä. Anne Vanhalan kokoamien ohjeiden lisäksi osallistujat saavat kuulla Keskon Compliance & Ethics -johtajan Jyri Wesangon käytännön kokemuksia organisaation compliance-ohjelman johtamisesta.

13.15 Webinaariympäristö avautuu

13.30 Tervetuloa koulutukseen

13.35 Miten rakennat onnistuneen compliance-ohjelman
– Compliance-ohjelman elementit
– Riskien arviointi
– Johdon ja avainhenkilöiden roolit
– Organisaation yhteisten toimintatapojen laadinta ja niiden noudattamisen varmistaminen
– Toimivat ilmoituskanavat
– Väärinkäytösten käsittelyn prosessi
– Jatkuva arviointi ja kehittäminen

14.40 Tauko

15.50 Compliance-konkarin haastattelu: kokemuksia ja käytännön vinkkejä compliance-ohjelman johtamiseen

15.20 Koonti ja loppukysymykset

15.30 Koulutus päättyy

Koulutus järjestetään verkossa

19.5.2022, klo 09:00-12:15

Kun ilmoitat webinaariin useamman osallistujan samasta organisaatiosta, ovat voimassa seuraavat alennetut hinnat:

2-5 osallistujaa: 210 euroa + alv 24% / hlö
6-10 osallistujaa: 190 euroa + alv 24% / hlö

(Alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.)

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.