Data b2b-markkinoinnin työkaluna (1/2 pv)
Marketing Finland järjestää nyt koulutuksen:

Data b2b-markkinoinnin työkaluna (1/2 pv)

06.11.2019, Marketing Finland, Helsinki Yrjönkatu 16, Helsinki 15 lokakuun, 2019 Sampo Korppoo

Markkinointi

Tässä koulutuksessa keskitytään asiakasrakenteen vahvistamiseen ja vahvojen asiakaskantojen rakentamiseen. Tarkoitus on esimerkkien kautta esitellä erilaisia tapoja analysoida omaa asiakaskantaa, markkinapotentiaalia, yrityksen tuottamaa asiakaskokemusta sekä suunnata markkinointia ja myyntiä. Koulutus soveltuu niille, jotka kehittävät myyntiä tai markkinointia.

Kouluttajat:
Riikka-Maria Lemminki
, Marketing Finland
Olen Marketing Finlandin toimitusjohtaja ja tullut vetämään liittomme muutosta syksyllä 2017. Muutoksen suunnat ovat määrittäneet jäsenemme, jotka ovat auliisti kertoneet toiveistaan. Muutosmatka on ollut mielenkiintoinen ja sen aikana olen tavannut upeita markkinoinnin ammattilaisia Suomessa sekä maailmalla. Ennen Marketing Finlandia työskentelin ALMA medialla johtavana konsulttina, jolloin pääsin tutustumaan media-alaan sisältäpäin. Tätä aikaisemmin toimin osakkaana vastaten myynnistä JM Tieto Oy:ssä, joka yrityskaupan myötä sulautettiin osaksi ALMA Talent liiketoimintaa. JM Tiedolle menin aikanani perustamaan markkinoinnin asiantuntijapalveluita sekä digiliiketoimintaa. Parasta tässä kaikessa olivat upeat asiakkaamme, joiden kanssa saimme yhdessä kehittää innovatiivisia ratkaisuja yritysten myynnin raja markkinoinnin kehittämiseksi. Ennen JM Tietoa vastasi ympäristötekniikan laitteita valmistavan sekä niitä maahan tuovan ALLU Groupin markkinoinnista. Rakensin organisaatiolle sisäisen markkinoinnin palveluyksikön, joka tuotti markkinointia Ideachip Oy:lle, ALLU Finland Oy:lle, näiden tytäryhtiöille sekä yli 40:ssä maassa toimivalle jälleenmyyjäverkostolle. Tänä päivänä toimin Marketing Finland työn ohella hallituksen jäsenenä World Federation of Advertisers organisaatiossa, Coptersafety Oy:ssä sekä Lahti Regionissa. Sivutoimenani pyöritän Ranskalaista kyläkauppaa, joka on pala ranskan vuoristoa Vanhassa Vääksyssä. Koulutukseltani olen markkinointi tradenomi (Lahden Ammattikorkeakoulu) sekä kauppatieteiden maisteri (LUT University), mutta näiden lisäksi olen suorittanut ympäristötekniikan sekä puusepän opintoja. Mottoni on ”Think Big”, koska uskon että parhaat ideat löytyvät oman tutun maailman ulkopuolelta.

Jaakko Nors, Asiakastieto

Turkka Yli-Hakala, CRM-service Oy

Mika Raulas, Roger Studio

Asiakasrakenteen ja rahavirtojen analyysi
Turkka Yli-Hakala, CRM-service Oy

Asiakasrakenteen ja rahavirtojen analyysi auttaa tunnistamaan kannattavimmat asiakkaat sekä asiakaskannattavuuteen vaikuttavat tekijät. Turkka kertoo esimerkkien kautta miten analyysit auttavat myyntiä suuntaamaan toimintaa kannattavasti sekä miten analyysien kautta voidaan segmentoida asiakkaita.

Tieto asiakaskokemuksen ja myynnin vahvistajana
Mika Raulas, Roger Studio

Maailman on täynnä dataa ja tietoa, joiden kautta yritys voi kulkea asiakkaidensa rinnalla koko ostopolun ja asiakkuuden ajan. Tässä koulutuksessa tutustutaan esimerkkien kautta siihen, miten tietoa voidaan hyödyntää asiakaskokemuksen parantamiseksi ja ostopolun vahvistamiseksi.

Terveet tietokannat hyvinvoinnin perusta
Jaakko Nors, Asiakastieto

Asiakasrakenne ja asiakaskuuntelu markkinoinnin työkaluna
Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Moderni markkinointi pohjautuu dataan ja analyyseihin, jotka auttavat pääsemään lähelle asiakasta. Riikka-Maria kertoo miten analyysejä voidaan hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa sekä miten ne toimivat myynnin ja markkinoinnin yhdistävänä voimana.

Marketing Finland, Yrjönkatu 16, 4. kerros, Helsinki

keskiviikko 06.11.2019 klo 08.00-11.30

Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.