Design Thinking (1 pv)
Eventium järjestää nyt koulutuksen:

Design Thinking (1 pv)

16.05.2018, Radisson Blu Royal Hotel, Helsinki Runeberginkatu 2, Helsinki 4 huhtikuun, 2018 Sampo Korppoo

Itsensä kehittäminen , Kehittäminen , Laadunvarmistus

Design Thinking -toimintamallista selkeyttä ja ketteryyttä kehittämiseen

Design Thinking on käyttäjälähtöinen prosessi ja ajattelutapa luovaan sekä käytännölliseen ongelmanratkaisuun.

Design Thinking -mallin avulla pystytään ratkaisemaan aidosta asiakastarpeesta johdettu ongelma oivaltavalla tavalla. Prosessin tuotoksena on arvokas uusi validoitu konsepti, jolla on hyvät edellytykset menestyä. Lisäksi Design Thinking -toimintamalli sisältää tehokkaan paketin työkaluja, jotka käytännössä auttavat ratkaisemaan innovaatioprosessin työvaiheita.

Koulutuksen tuloksena

• Opit Design Thinking prosessin ja ajattelutavat
  • Tunnistat mihin kaikkeen voit Design thinking -toimintamallia käyttää
  • Opit käyttäjälähtöisen ajattelun perusteet
  • Saat käyttöösi ketteriä työkaluja
  • Olet oppinut miten kehityshaaste ratkotaan Design Thinking mallilla
  • Osaat soveltaa Design Thinking ajattelutapoja omassa työympäristössäsi

Kenelle

Koulutus sopii loistavasti kaikille niille, joiden työnkuvaan kuuluu uusien tuotteiden tai palvelujen kehittäminen.

Aikaisemmat palautteet koulutuksesta

”Innostava ja käytännöllinen malli” Innovaatiojohtaja
”Kiitos loistavasti järjestetystä Design Thinking -työpajasta” Markkinointisuunnittelija

Krista KeränenKouluttaja

Krista Keränen on väitellyt tohtoriksi Cambridgen yliopistosta aiheenaan palveluliiketoiminnan johtaminen, yhteiskehittäminen ja palvelumuotoilu. Hän on toiminut Laurea-ammattikorkeakoulussa mm. innovaatio- ja yrittäjyysjohtajana sekä vastannut palveluliiketoiminnan tutkimuksesta. Yrittäjänä hän on toiminut yli 20-vuotta. Vuonna 2013 Krista voitti eurooppalaisessa innovaatiokilpailussa Capacity Building-kategorian pääpalkinnon CoCo-työkalupakilla. CoCo-työkalupakki sisältää viisi työkalua, joista neljä ensimmäistä auttaa organisaatioita ymmärtämään, mitä yhteiskehittäminen tarkoittaa ja viides työkalu CoCo Kosmos on yhteiskehittämisen palvelumuotoilupeli.

Kristalle on kertynyt kokemusta yli 300 koulutuksen/työpajan vetämisestä, joiden aiheita on ollut palveluliiketoiminnan kehittäminen, yhteiskehittäminen (co-creation) ja muotoiluajattelu (design thinking, service design). Kristan nykyinen työkuva koostuu yhteiskehittämisen tutkimuksesta Laureassa ja konsultoinnista Innotiimi Oy:ssä sekä hallitustyöskentelystä.

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Koulutus alkaa

Tervetuloa työpajamaiseen Design Thinking -koulutukseen

Esittely & valmennuksen tavoitteet
Design Thinking prosessi ja ajattelutavat

Ketterän innovoinnin 6 periaatetta
Yhteiskehittäminen

10.30 Tauko (10 min)
Design Thinking –toimintamallin vaiheiden kuvaus

Design sprint esimerkki

11.30 Lounas (45 min)
Design Thinking työkalut ja työskentely
Iltapäivän ajan työskentelemme Design Thinking -toimintamallin mukaisesti pienryhmissä

Valitsemme yhteisesti kehittämisteemoja, joiden mukaisesti ryhmät työskentelevät

klo 14.00 Kahvitauko

Työpajamainen työskentely jatkuu

Työkaluina käytämme mm. Empatiakarttaa, CoCo Cosmos – palvelumuotoilupeliä ja Design Thinking -kanvaasia. Lisäksi rakennamme yhdessä Design Thinking -seinän, johon kerämme koulutuksen materiaalin.

Koulutuspäivän yhteenveto

klo 16.00 Koulutus päättyy

Koulutuspaikka: Radisson Blu Royal Hotel, Runeberginkatu 2, Helsinki

Ajankohta: 16.5.2018

Osallistumismaksu: 597 euroa (+ alv 24 %). Sisältää materiaalin sekä tarjoilun.

Alennukset: Kaksi tai useampi samasta organisaatiosta 557 euroa/hlö

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50% koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.