Infor järjestää nyt koulutuksen:

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelma (7 pv)

Vahvista osaamistasi digitaalisen viestinnän asiantuntijana. Näkemystä,
kokemusta, tietoja ja taitoa digitaalisen viestinnän suunnitteluun ja
toteuttamiseen. Tästä ohjelmasta hyötyy myös maksaja. Pääset viemään ja
kehittämään oman yhteisösi digistrategiaa uudelle tasolle.


Osallistujien palautteita koulutuksesta:
”Tarkoituksenani oli päivittää digitaalisen viestinnän tasoni tähän
päivään, ja se onnistui mainiosti. Ohjelma oli todella kattava,
monipuolinen ja mielenkiintoinen.”
“Projektityö mahdollisti oman osaamisen esille tuomisen tiimilleni.”
”Koulutus antoi kattavan kuvan tämän päivän digitaaliseen viestintään,
mutta valotti myös tulevaa.”

Hyödyt ja tavoitteet
– tiedät, miten tuet organisaation strategiaa digitaalisella viestinnällä
– saat näkemyksen digitaalisen viestinnän nykytilasta ja tulevaisuuden
trendeistä
– opit hyödyntämään sosiaalisen median keinoja viestinnässä ja
markkinoinnissa
– ymmärrät, miten eri kohderyhmiin vaikutetaan
– kuulet mobiilin mahdollisuuksista
– ymmärrät mitä kaikkea verkkotekniikka mahdollistaa
– tiedät, milloin ja miten verkkopalveluja kannattaa uudistaa
– opit hyödyntämään hakukoneoptimointia ja -markkinointia
– tunnet verkon tietoturvakysymykset ja osaat ottaa ne huomioon
– voit hyödyntää koulutusohjelman asiantuntija- ja kollegaverkostoa.

Digitaalisen viestinnän koulutus sopii sinulle, joka kehität
verkkopalvelua tai sen osaa, kampanjasivustoa, intranettia tai extranettia.
Haluat päivittää tietosi ja taitosi vastaamaan ajan vaatimuksia.

Tittelisi voi olla esimerkiksi:
– tiedottaja tai viestinnän suunnittelija/päällikkö
– markkinointisuunnittelija, -koordinaattori tai -päällikkö
– projektipäällikkö
– asiantuntija

Kouluttajat
Jenni Eromäki

Kouluttajana toimii Via Juridica Oy:n perustaja Jenni Eromäki.
Hänellä on oikeustieteellinen loppututkinto (OTM Helsingin yliopisto 2003)
sekä jatkotutkinto kansainvälisestä kauppaoikeudesta (LL.M. Vrije
Universiteit Amsterdam 2006). Tutkintoa täydentää kymmenen vuoden
työkokemus liikejuridiikasta mm. F-Secure Oyj:ssä, Aalto-yliopistossa ja
asianajotoimistoissa. Jenni Eromäen erikoisosaamista on sopimusoikeus,
IPR-oikeus sekä markkinointijuridiikka.

Sebastian Greger
Sebastian Greger on itsenäinen konsultti, jolla on vuosikymmenen
kokemus digitaalisten palveluiden suunnittelusta. Aiemmin Suomen
tunnetuimmissa digitoimistoissa työskennellyt muotoilija on luonut konsepteja
ja käyttöliittymiä niin pienille ja suurille yrityksille kuin
julkishallinnollekin. Työssään Sebastian tutkii digitaalisten tuotteiden ja
palveluiden roolia ihmisten elämässä ja toimii ”käyttäjien
puolestapuhujana” suunnitteluprojekteissa.

Antti Leino
Digital Director, GroupM
Kouluttaja Antti Leinolla on 18 vuoden monipuolinen kokemus
digitaalisten palvelujen ja viestinnän konsepti- ja sisältösuunnittelusta,
toteutuksesta sekä palvelujen käytäntöön viemisestä. Antti on
työskennellyt niin isojen kansainvälisten kuin kotimaisten
yleishyödyllisten organisaatioiden parissa. Häneltä on ilmestynyt kolme
digitaalista markkinointia ja viestintää käsittelevää kirjaa,
viimeisimpänä “Sosiaalinen netti ja menestyvän pk-yrityksen
mahdollisuudet” (Infor 2012).

Aki-Ville Pöykiö
Suunnittelujohtaja, Exove Oy
Aki-Ville vastaa asiakkaiden tarpeiden saattamisesta tekniseksi
toteutukseksi ja lopulta julkaisukelpoiseksi Internet-palveluksi. Hänelle on
kertynyt yli kymmenen vuoden uran aikana laaja digitaalisen median ja
viestinnän tuntemus sekä teknisten järjestelmien että ihmisten toiminnan
suhteen. Aki-Ville on työskennellyt sanomalehdessä, mainostoimistossa,
suunnittelutoimistossa ja nyt teknologiayrityksessä, joten hän tuntee
tarpeet ja haasteet useista eri näkökulmista.

Mikko Yli-Erkkilä
Mikko Yli-Erkkilä on viestinnän, markkinoinnin ja myynnin
asiantuntija. Tulos Helsingin hakukoneoptimointitiimissä hän keskittyy
parantamaan asiakkaiden nettisivujen käytettävyyttä ja löydettävyyttä
hakukoneoptimoinnin toimenpitein. Erityisesti hän keskittyy selkeisiin ja
toimiviin – löydettäviin – sisältöihin.

Aikaisemmin Mikko on työskennellyt mm. koulutusyrityksessä markkinoinnin ja
myynnin vetäjänä sekä markkinointitoimistossa projektipäällikkönä.
Hän yhdistää sujuvasti asiakkaan liiketoiminnan tavoitteet käytännön
viestinnän ja markkinoinnin toimenpiteiksi.

Lähipäivät ja projektityö
Ohjelmaan sisältyy
lähipäivien lisäksi digitaalisen viestinnän
ajankohtaiseen aiheeseen liittyvä projektityö alan ammattilaisen
ohjauksessa. Koulutuspäivät alkavat klo 08.30 aamukahvilla ja päättyvät
klo 16.


OHJELMAN SISÄLTÖ

liiketoiminta#strategia#mittarit#digiprojektit

Digitaalisen toimintaympäristön kehityssuunnat ja mahdollisuudet
– päivityspaketti digitaalisen viestinnän tilasta 2016
– trendikatsaus
– sosiaaliset toimintamallit yrityksen sisällä ja ulkona
– SoLoMo (Social Local Mobile)
– laajennettu todellisuus (Augmented Reality)
– VR-viestintä (Virtual Reality, 360)

Digistrategia
– miten digistrategia tehdään?
– miten strategia toteutuu verkossa?
– miten digistrategiaa mitataan?

Ketterät ja digiprojektit
– Scrum-menetelmä verkkoprojektissa
– toimittajan ja asiakkaan vastuut projektissa

Mittaaminen, arviointi ja kuuntelu
– mitä mittaat? Kontakteja, arvoa vai laatua?
– sosiaalisen median mittaaminen
– kävijätutkimukset
– google analytics

käyttöliittymä#visuaalisuus#mobiili#tekniikka

Käytettävyys ja käyttäjäkokemus
– käyttäjä suunnitteluprosessin keskiössä
– käyttäjän ja sisällön kohtaaminen
– tutkimusmenetelmät

Visuaalisuus digitaalisessa viestinnässä
– visuaalisuus somekanavissa (Pinterest, Instagram, Twitter)
– visuaalisuuden laatuun liittyvät vaatimukset
– visuaalisen suunnittelun brief ja ilmeen uudistusprojekti
– vrendikatsaus
– case-esimerkkejä: mikä on hyvää ja mikä huonoa visuaalisuutta?

Digitekniikan tietopaketti
– nettialustan valitseminen
– avoimen lähdekoodin mahdollisuudet
– pilvipalvelut

Mobiiliviestintä ja teknologia
– Mobile First -ajattelu suunnittelussa
– responsiivinen suunnittelu

sisältöstrategia#markkinointi#löydettävyys

Sisältöstrategia
– millainen on hyvä sisältöstrategia?
– miten sisältöstategiaa toteutetaan ja onnistumista mitataan

Löydettävyys verkossa
– hakukoneoptimointi (SEO) ja -markkinointi (SEMA)
– Google-ystävällinen verkkosisältö

Digitaalinen markkinointi
– digitaalisten kanavien monipuolinen hyödyntäminen
markkinointiviestinnässä
– Inbound markkinointi
– markkinointiautomaatio
– digitaaliset palvelut markkinointivälineinä
– pikaviestintä, sijaintipalvelut, mobiilisovellukset (apsit)

sosiaalinen#työyhteisöviestintä

– sosiaalinen intranet – mikä se on ja miten siihen pitäisi suhtautua?
– sosiaaliset verkostot – mahdollisuudet ja haasteet
– yhteisöt sisäisen viestinnän pelikenttänä
– yhteisövastaavan rooli sisäisessä viestinnässä
– sosiaalinen verkosto vai intranet – Älä lyö ruuvia vasaralla

Oppimismenetelmät ja -materiaalit

Koulutuksessa teoria ja käytäntö kohtaavat
– vuorovaikutteiset asiantuntijaluennot
– workshopit
– aivoriihet
– ajankohtaiset caset

Oman työyhteisön digitaalisen viestinnän kehittämiseen liittyvä
projektityö tuo opitun käytäntöön konkreettisella tavalla.

——————————-

Koulutuspaikka:
Helsinki

Ajankohta:
30.-31.10.2017 | 29.-30.11.2017 | 11.-12.01.2018 | 02.03.2018

Hinta:
4 350 eur
(+ alv. 24 %). Hinta sisältää koulutuksen,
projektityöohjauksen, oppimateriaalit sekä lounaat ja taukotarjoilut.

Peruutusehdot:
Perumisehdot koulutus alle 5 päivää:
Alle 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. Alle 7 päivää ennen koulutusta tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.

Perumisehdot koulutus 5 päivää tai yli:
Alle 21 päivää ennen koulutuksen tai tutkinnon alkua tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksusta 50 %. 14 päivää ennen koulutusta tai tutkinnon alkua tehdyistä perumisista perimme osallistumismaksun täysimääräisenä. Mikäli et saavu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun ja mahdolliset jo tilatut testit.

 

Koulutus jo pidetty. Ilmoittautuminen sulkeutunut.