Educo projektijohtamisen tutkinto™
Educo Valmennustalo järjestää nyt koulutuksen:

Educo projektijohtamisen tutkinto™

9.12.2022 alkaen, Verkkokoulutus , Verkkokoulutus 28 marraskuun, 2022 Sampo Korppoo

Projektinhallinta , Toiminnan kehittäminen

Educo projektijohtamisen tutkinto™ on kattava ratkaisu kyvykkyyden kehittämisen haasteeseen. Sen aikana rakennetaan yhteinen käsitys hyvästä projektijohtamisesta, projektinhallinnasta ja projektityöstä.
Yrityksen toimintaympäristön muutoksessa tulee kyetä mukauttamaan toiminta uusia vaatimuksia vastaavaksi nopeasti ja tehokkaasti. Tämä vaatii nopeutta, joustavuutta ja määrätietoista etenemistä koko organisaatiolta. Projektiosaaminen on jokaisen työntekijän perusvaatimus, joka vaatii osoitettua osaamista. Educon projektijohtamisen valmennus on ratkaisu tähän.

Miksi Educo projektijohtamisen tutkinto™?
– Educo projektijohtamisen tutkinto™ rakentaa punaisen langan yrityksen strategian toteuttamisesta – projektin kautta onnistuneeseen lopputulokseen. Tutkinnon suorittamisen jälkeen osallistujalla on hyvä käsitys projektin elinkaaren kaikista vaiheista ja niihin liittyvistä johtamiskäytännöistä.
– Projektijohtamisen valmennusohjelmassa rakennetaan hyvä peruskäsitys projektin käynnistyksestä, suunnittelusta, toteutuksesta ja päättämisestä.
– Pätevä projektipäällikkö on projektin tukijalka ja pätevä projektityön ammattilainen on arvostettu projektitiimin jäsen.
– Projektijohtamisen valmennusohjelmaan osallistuminen ei edellytä projektityöhön liittyviä esitietoja.

– Aloitteleville tai uransa alussa oleville projektipäälliköille, jotka tarvitsevat hyvän kokonaiskuvan projektin toteuttamisesta ja konkreettisia työkaluja projektin johtamiseen niin tehtävien, kuin ihmisten näkökulmasta.
– Projektitiimin jäsenille ja asiantuntijoille, jotka osallistuvat projektien toteuttamiseen ja tarvitsevat paremman kokonaiskuvan projektin toteuttamisesta ja työkaluja oman työnsä hyvään suorittamiseen.

Pasi Lehtiniemi
KTM, johtamisvalmentaja
Pasi on kokenut liiketoimintajohtaja ja johtajuuden kehittäjä. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus projekti- ja palvelujohtamisesta sekä esimiestyöstä. Pasi on vastannut lukuisten kriittisten muutoshankkeiden toteuttamisesta vaativissa toimintaympäristössä. Pasi valmentaa laajalla skaalalla projektijohtamista ja esimiestyötä. Erityinen asiantuntemus kohdistuu tietojohtamiseen sekä ihmisten johtamisen Leadership-taitojen ja tiimidynamiikan kehittämiseen.

Ohjelma – aikataulu ja sisältö

Ohjelma koostuu 4 moduulista ja kestää yhteensä 10 viikkoa. Ohjelma alkaa tunnin mittaisella kickoffilla, jossa käydään läpi ohjelman tavoitteet. Projektijohtamisen valmennus jatkuu neljänä 3 tunnin moduulina, joka ovat noin kahden viikon välein. Ohjelman aikana osallistuja saa itseopiskeluaineistoa oman osaamisensa syventämiseksi. Lisäksi valmennusmoduulien välissä reflektoidaan opittua. Varsinaisten valmennussessioiden aikana keskitytään soveltaviin harjoituksiin ja työtapojen opetteluun.

1. Kickoff 9.12.2022 klo 14-15
– Ohjelman tavoite
– Ohjelman rakenne
– Ohjelman osallistujat
– Aikataulu
– Ohjelman vaatima panostus

2. Projektin käynnistys 16.12.2022 klo 12-15
– Liiketoimintaperuste
– Tavoite, tehtävä ja prioriteetti
– Sidosryhmät
– Projektin asettaminen

3. Projektin suunnittelu 18.1.2023 klo 9-12
– Sisällön ositus ja tehtävien suunnittelu
– Vaiheistus ja tehtävien aikataulut
– Resurssointi
– Projektin talous ja kustannukset

4. Projektin toteutus 2.2.2023 klo 9-12
– Tehtävien ketterä priorisointi ja toteuttaminen
– Tuotosten valmistumisen seuranta ja projektin raportointi
– Muutosten ja riskien hallinta
– Tilannekuvan ylläpito ja projektiviestintä
– Projektin ohjaus

5. Projektin päättäminen 16.2.2023 klo 9-12
– Tuotosten ja hyötyjen arviointi
– Projektin opit (“lessons learned”)
– Projektin päättämisen toimet
– Resurssien vapauttaminen

Tutustu myös:
Lähijohtamisen koulutusohjelma – Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto
alkaen 20.12. – Turku

Luottamuksen rakentaminen -verkkovalmennus (1 pv)
27.01.2023

1490 € + alv
Valmennuksen hintaan sisältyy opetus ja opiskelumateriaalit. Saat valmennuksen päätteeksi todistuksen tutkinnon suorittamisesta.

Laskutus ja maksuehdot
Osallistumismaksu laskutetaan yhdessä (1) erässä. Maksuehto on 10 pv netto.

Ilmoittautumisen peruutusehdot
Osallistumisen voi perua ilman peruutuskuluja viimeistään 14 vrk ennen koulutuksen alkua. Alle 14 vrk ennen koulutuksen alkua tehdyistä peruutuksista perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Jos osallistumista ei ole peruttu ennen koulutuksen alkua, perimme 100 % koulutuksen hinnasta. Keskeytetyn koulutuksen osallistumishintaa ei hyvitetä.